Open NK Electro 1:8 Offroad

Naar aanleiding van een goed gesprek tussen Nomac en de Truggy Masters die beide het plan hadden voor het opzetten van deze nieuwe klasse is er besloten om dit door de Truggy Masters uit te laten uitvoeren.
Deze nieuwe klasse OR08E zal een aparte klasse worden binnen de Truggy Masters en niet meer als vrije klasse worden gereden.

Raymond
Nomac LS OR06
 
thumbsup.gif
 
Ja das beter!
Maar truggys en buggys bij mekaar of apart?

Electro truggy en buggy bij elkaar, maar maak je geen zorgen...zoveel electro truggy rijders zijn er niet. Indeling van de rijders op basis van het klassement dus snelle rijders worden niet gehinderd door onervaren rijders. Maak je geen zorgen gaat helemaal goed komen.
 
Electro truggy en buggy bij elkaar, maar maak je geen zorgen...zoveel electro truggy rijders zijn er niet. Indeling van de rijders op basis van het klassement dus snelle rijders worden niet gehinderd door onervaren rijders. Maak je geen zorgen gaat helemaal goed komen.

Ik rij zelf met truggy, dus het maakt mij niet zoveel uit... hehe
Kan begrijpen dat het misschien een beetje nadelig is voor de buggy rijders.
 
Ik rij zelf met truggy, dus het maakt mij niet zoveel uit... hehe
Kan begrijpen dat het misschien een beetje nadelig is voor de buggy rijders.

We proberen in ieder geval de truggies bij elkaar in de heats te plaatsen daarbij rekening houdende met de stand in het klassement.

Tijdens de eerste wedstrijd en bij nieuwe rijders kan dit nog enigzins lastig zijn aangezien we op dat moment nog niet weten hoe snel een rijder is.
 
ziet er positief uit!

Enig idee hoeveel rijders er nu zijn in Nederland?
En wat hebben jullie voor ogen als het gaat om hoeveel wedstrijden en waar?
 
We gaan voor 7 wedstrijden met 1 schrap resultaat.
Hopelijk krijgen we iedere wedstrijd minimaal 2 of 3 heats vol dus 16 tot 30 rijders.
 
Je kunt ten alle tijden naar een club tegen een dagvergoeding of er zelfs lid worden.
 
De meeste clubs zijn vooral 1/10 georiënteerd. En wordt 1/8e zelfs geweerd.
Ik ben er zelf niet zo heel in thuis maar waar zitten de 1/8e rijders in Brabant?
 
In Brabant heb je ook de Bomb.

En bij Bomb hebben we vandaag een hele gezellige Herfst Race gehad, echt een aanrader deze club, net zoals Helmond overigens daar is de sfeer ook altijd top. Oss ben ik al een tijd niet meer geweest....dus geen idee of men hier nog actief is, de baan ligt er in ieder geval wel nog.
 
Even een reactie op de eerste tegenreactie op mn bericht

Een 1/8 buggy rijdt er gemiddeld 30min op een 5000mah accu en een truggy ong 20min.
Dus als je 5 en 6s toe laat, dan zal niemand voor duurzaamheid gaan, want je haalt die 5/15min toch wel op een accu.

Volgens mij snap je niet wat duurzaamheid hier betekend.
Enkele voorbeelden: accus die langer meegaan en goed blijven niet in rijtijd maar in levensduur, lagere faalkans van de setup, spul wat koeler blijft wat de levensduur ten goede kan komen.
Zoals je in mijn post kunt lezen noem ik duurzaamheid en rijtijden ook los van elkaar.

Dan krijg je straks alleen maar gasten die 6s rijden en 120km/u gearen zodat die wat harder door de rechte stuk kan gaan dan de rest.

En dit er dan aanhangen vind ik gewoon kletskoek en bangmakerij.
Op 4s heb je tegenwoordig al lang veel meer power dan dat je aan de grond kunt krijgen, en ook het potentieel voor een enorme topsnelheid, al helemaal op zon kleine baan.
Iedereen met een beetje verstand weet dat je auto op een onzinnig hoge snelheid vertanden deze aleen maar moeilijker controleerbaar maakt en je er aleen maar langzamer mee bent.
Je zegt eigenlijk op deze manier al dat mensen dat op 4s niet doen, dus waarom zouden er dan opeens gasten zijn EN van 4s naar 6s gaan en vervolgens ook nog enorm sneller vertanden?
Misschien een enkele gek die filter je er heus wel uit, maar verder lijkt dit mij niet aan de orde.


Ik zou het intressanter vinden als wat er mogelijk is met de techniek tentoon wordt gesteld
En duurzaamheid een thema is.
Als outsider dus of zon hobby rijder die toch niet komt :p
En als iemand als passat gewoon een verantwoorde setup heeft, dan zou ik het onbegrijpelijk vinden als hij niet in goed overleg mee zou kunnen doen
Dit is toch gewoon een check/overleg van een paar seconden als er verder toch niet strict gecontroleerd wordt.

Verder is het dan dus maar raden waar men mee rijd, een ander stickertje plak je zo over je accu, en KVs staan vaak ook niet op de motoren.
Want ik krijg niet de indruk dat er iemand met een accu tester iedereen zn batterijen langsgaat.
Vind sommige dingen wel wat overtrokken tis een hobby toch :p
Hoe dan ook ik wens iedereen veel plezier!
Grts
 
Ah maak je maar niet druk dat de auto niet controlleerbaar is op 6s hoor.
Met een goeie sensored setje en een kleine aanpassing in je throtle curve, rijd je auto zelfde op 6s als 4s alleen met een hogere topsnelheid.

Meeste mensen die mee zal doen, zijn mensen die al vaker wedstrijd rijden. Daardoor hebben zij, dus de gros vd deelnemers een 4s setup. Omdat dit een vaste regel is bij bijna elke wedstrijd.
Voor die enkeling die misschien 1-2 wedstrijden in seizoen mee zal rijden. Waarom dan zo moeilijk regel toepassen?
Bekijk het vanuit de kant van andere kandidaten die 4s rijden. Een competatieve rijder, gaat dan een 6s lipo kopen en zijn auto 120km vertanden voor die 5min kwa. Zolang de motor maar niet boven de 100 graden uitkomt.

Duurzaamheid in een race is gewoon onzin. Heb je welleens een fiat panda met een 1.0 motortje die 1 op 20 rijdt een wedstrijd zien rijden op een circuit?
 
Om toch op dit verhaal terug te komen. Ooit met 1:18 auto's op een kleine baan in een kantine gereden. De afspraak was max 6 cellen (7.2v) met een stock 180 motor en dat was leuk racen. Helaas werden er op een gegeven moment de modified 180 motoren en zelfs speed 300 motoren in geschroefd en niemand ging sneller en er waren veel meer ongelukken op de baan. De lol was er voor sommigen direct van af. Dus ja, 6S is denk ik niet gewenst.
 
Ik heb dit jaar ook een paar wedstrijdjes mee gereden in de truggy cup. Een super ervaring was het. Ik 2015 dan ook proberen er zo veel mogelijk te rijden. Even een paar dingen ik rij 4s 6000 2350kv met 120 regelaar. Thuis rij ik ongeveer 25min met een accu. Maar op de wedstrijd max 20 min. In Duitsland heb ik dit jaar ook een keer met de buggy cub gereden. Daar reden ze 15 min. Ik heb ook miet gezien dat daar iemand daar door is uit gevallen. Dus 15 min moet haalbaar zijn. Ik ben voor banden regelenment en 4s.
 
Ik heb dit jaar ook een paar wedstrijdjes mee gereden in de truggy cup. Een super ervaring was het. Ik 2015 dan ook proberen er zo veel mogelijk te rijden. Even een paar dingen ik rij 4s 6000 2350kv met 120 regelaar. Thuis rij ik ongeveer 25min met een accu. Maar op de wedstrijd max 20 min. In Duitsland heb ik dit jaar ook een keer met de buggy cub gereden. Daar reden ze 15 min. Ik heb ook miet gezien dat daar iemand daar door is uit gevallen. Dus 15 min moet haalbaar zijn. Ik ben voor banden regelenment en 4s.

Kijk dit horen we graag!

Qua minuten...wellicht houden we dit flexibel en beslissen van race tot race.
Wanneer we niet in de knel komen met het tijdschema kunnen we wellicht langere finales doen.
 
Back
Top