Even een reactie op de eerste tegenreactie op mn bericht
Een 1/8 buggy rijdt er gemiddeld 30min op een 5000mah accu en een truggy ong 20min.
Dus als je 5 en 6s toe laat, dan zal niemand voor duurzaamheid gaan, want je haalt die 5/15min toch wel op een accu.
Volgens mij snap je niet wat duurzaamheid hier betekend.
Enkele voorbeelden: accus die langer meegaan en goed blijven niet in rijtijd maar in levensduur, lagere faalkans van de setup, spul wat koeler blijft wat de levensduur ten goede kan komen.
Zoals je in mijn post kunt lezen noem ik duurzaamheid en rijtijden ook los van elkaar.
Dan krijg je straks alleen maar gasten die 6s rijden en 120km/u gearen zodat die wat harder door de rechte stuk kan gaan dan de rest.
En dit er dan aanhangen vind ik gewoon kletskoek en bangmakerij.
Op 4s heb je tegenwoordig al lang veel meer power dan dat je aan de grond kunt krijgen, en ook het potentieel voor een enorme topsnelheid, al helemaal op zon kleine baan.
Iedereen met een beetje verstand weet dat je auto op een onzinnig hoge snelheid vertanden deze aleen maar moeilijker controleerbaar maakt en je er aleen maar langzamer mee bent.
Je zegt eigenlijk op deze manier al dat mensen dat op 4s niet doen, dus waarom zouden er dan opeens gasten zijn EN van 4s naar 6s gaan en vervolgens ook nog enorm sneller vertanden?
Misschien een enkele gek die filter je er heus wel uit, maar verder lijkt dit mij niet aan de orde.
Ik zou het intressanter vinden als wat er mogelijk is met de techniek tentoon wordt gesteld
En duurzaamheid een thema is.
Als outsider dus of zon hobby rijder die toch niet komt

En als iemand als passat gewoon een verantwoorde setup heeft, dan zou ik het onbegrijpelijk vinden als hij niet in goed overleg mee zou kunnen doen
Dit is toch gewoon een check/overleg van een paar seconden als er verder toch niet strict gecontroleerd wordt.
Verder is het dan dus maar raden waar men mee rijd, een ander stickertje plak je zo over je accu, en KVs staan vaak ook niet op de motoren.
Want ik krijg niet de indruk dat er iemand met een accu tester iedereen zn batterijen langsgaat.
Vind sommige dingen wel wat overtrokken tis een hobby toch

Hoe dan ook ik wens iedereen veel plezier!
Grts