Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Weet er iemand hoe dat ik kan zorgen om mijn savage langer te laten rijden eventuweel een tweede fuel tank? Iemand ervaring mee of een ander voorstel?
Mvg
 
Dan zou je een grote tank moeten vinden.
160cc van de savage zelf is 1 van de grotere tanks die je kunt vinden.

Wat je zou kunnen proberen is een zogenoemde Header tank erbij zetten.
Dat is een (heli/vliegtuig) tankje die je extra op je savage monteerd.

Maar vergeet niet dat je motor ook de kans moet krijgen af en toe een beetje af te koelen.. :)
 
Hoe moet ik men leidingen dan verbinden? En als mijn tank dan leeg is gaat die dan uitvallen en dan aan mijn header tank beginnen? of gaan die beide leeg lopen?
 
Als je even zoekt op savage-central.com voor meer info hierover. Er zijn genoeg topics te vinden.

Hier zie je vast hoe de leidingen moeten lopen.
P4050078.jpg
 
Je grote tank wordt via de kleine tank geleegd. Dus als de stock tank leeg is gaat de header leeg. Dat gaat vanzelf dus hoef je niets aan te doen.
 
De tanks staan in serie dus de brandstof wordt van de ene naar de ander doorgepompt
 
Okee bedankt!
Ga ik is zoeken achter een tweede tank! Dat ik deze van de vakantie kan instaleren!
Moet er een cooler of een filter tussen gezet worden? Of gwne leidinge
 
Een extra brandstoffilter kan problemen geven qua lucht lekken in je leidingen.
Als het goed is werkt je steen filter in de savage tank afdoende.

Als je er toch 1 tussen zet moet je zorgen dat hij geen lucht kan lekken door hem goed aan te draaien.
en persoonlijk zou ik hem na de header tank plaatsen zodat hij tussen je tanks en carb komt te zitten.
 
Goedemorgen ik ben nieuw hier mijn naam is Andres .
ik heb een tweedehands savage 3.5 gekocht ik wil graag weten wat er vaak kopot gaat en wat voor onderdelen ik in reserve moet hebben kan iemand mij daar bij helpen.
mvG Andres
 
Ja precies en als iets stuk gaat gelijk upgraden...
Maar een spurgear , gloeiplugje , luchtfilter en luchtfilterolie is wel handig om in reserve te hebben..
 
Dat soort vragen horen hier niet en eerlijk gezegd kost een simpel tankje een paar euro....
 
Regelaar

Goedendag, wil mijn savage 3.5 nitro ombouwen naar electro zou een 120a regelaar voldoende zijn? Ik hoef geen wheelies en backflipt te maken, gewoon lekker over gras scheuren.
 
Ik denk dat je het er net mee gaat redden. Maar de savage is best zwaar natuurlijk. Ik zou persoonlijk voor 150 gaan..
Maar voor de zekerheid kun je dit beter vragen in het electro gedeelte.
Daar is een Savage Flux topic.
 
Back
Top