Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Als hij aanslaat kan je ook de trim van je gashendel tijdelijk iets hoger zetten kijken of hij dan wel wil blijvenlopen.
Als hij eenmaal warm is kan je deze later weer terug zetten.
 
Hij heeft vandaag twee tankies ingedraaid. Op advies van PK zachtjes door de straat rijdend. Hij maakt herrie zat. Er zit zon carbon pijp op van vantage.

Ik moest de hsn bijna een slag indraaien voor hij bleef lopen. Wel veel keren uitgevallen maar dat klopt wel denk ik. Hij is had namelijk zo zn tankies leeg.
 
De lage staat echt heel rijk. Die hoge niet zo denk ik want als ik gasgeeft dan wil ie wel gelijk en blijft ie niet viertakten.
 
De lage staat echt heel rijk. Die hoge niet zo denk ik want als ik gasgeeft dan wil ie wel gelijk en blijft ie niet viertakten.

Ik zie (vet gedrukt) 2 tegenstrijdige beweringen. Leg mij dan eens uit wat de symptomen van een rijke lage toeren naald is.
 
Ik zal et proberen. Zoals ik al eerder zei ik heb een lange ervaring met 2 takt brommer (zundapp) daar werk ik ook met stationair en hoofdsproeier. Ik ga er dus vanuit dat het hetzelfde werkt. Verbeter me als ik mis zit.

Hij rijd nu als ik een haartje gas geef al viertakten en rokend door de straat. Als ik dan ineens volgas geef dan duurt het een veeschillende seconden voor hij heel het carter schoongetrokken heeft wat gepaard gaat met heviger viertakten en dikke rookpluimen. Dan verdwijnt de pluim en gaat hij 2takten en gaat er vol vandoor. Waarna ik vlug gas dicht gooi ivm inrijden.
 
Dat klinkt inderdaad op een rijke lage toeren naald maar dan gaat hij er niet direct vandoor als je even gas geeft..
 
Nee dat had ik idd verkeerd omschreven.

Ik ga morgen ff naar rc world in brielle die stelt em even af. Ik vind de gok te groot met zon dure motor te gaan experimenteren. Dan kan ik die naaldstanden voortaan als basis gebruiken.
 
Ben net terug. Idd de lage heel rijk en de hoge twee slagen te arm. Nu rijd ie normaal. Viertakt volop bovenin maar das alleen maar goed voor inrijden. Eerst maar eens een liter verstoken
 
is er al meer bekend over de savage met dat nieuw type moter waar een tijd geleden veel over te doen was ?
ik heb er eigenlijk niets meer over gehoord/gelezen.
 
HPI heeft aangegeven eind dit jaar, maar daarna hebben ze alles omtrent de Octane weer weggehaald van hun site/FB.

Enkele webshops hebben nog de Octane in hun assortiment staan, een webshop uit Duitsland zelfs bijna alle onderdelen+prijs.

Maar ik vrees dat de Octane van de baan is, helaas, was wel serieus geïnteresseerd in een Octane.
 
Meende dat ie vergelijkbaar was met 4.1 of 4.6cc, maar de kracht zat hem mede in de koppel, als de lage kosten om te rijden, en startgemak.

Heb zelfs gelezen dat HPI de plannen echt van de baan hebben, mensen hebben dit via email/bellen te horen gekregen.
Weet niet of het klopt maar gezien de stilte geloof ik het wel, helaas.
 
Erg jammer. Ik heb ook bigscal gehad en de betrouwbaarheid van een benzine icm de bashbaarheid van een savage zou een hele goede combinatie zijn.
 
Zaterdag lekker gereden met een hele groep. Die driebak is echt gaaf om te horen en geeft em een hoge topsnelheid. Wel had de originele koppelingklok het moeilijk met het vermogen. Er zat al een (slechte) stalen spur op van hpi. Die vraten mekaar mooi op. Toen er 1 geleend van een vriend die precies drie tankies meeging. Nu heb ik mn hot racing 45t stalen tandwiel maar gepakt en een 16t robinson extra hard clutchbell komt er aan. Die combinatie heb ik met brushless ook altijd gereden en nog nooit een pinion of spur gestript.
 
Hallo allemaal .
Ik heb me vorige week een octane gekocht en ja hoor eerste 2 tanks ging goed dus ik dacht heb ik dan toch geluk.
Maar nee mocht niet baten. 3e tankje alleen problemen.
Wil niet aan blijven met stationair draaien. hoever ik die ook omhoog gooi.
Iets aan de naalden draaien mag ook niet baten.
Zijn er hier ook rijders met een octane ? die dit ook hebben of hebben gehad ?
 
Back
Top