Naza-M Lite upgrade naar V2

Ik heb een update gedaan maar krijg nu continue 4x rood op de LED. Niets werkt meer en de NAZA assistant geeft ERROR 29 bij het calibreren van de TX sticks. De Error heeft te maken met een te grote afwijking van de midden positie van de TX sticks. Bij mij wijkt de aileron teveel af want deze gaat naar links nog maar naar 80% en rechts 100%. Ik heb een FlySky (Turnigy x9). Dit probleem is nieuw voor mij want nog nooit een probleem met de TX stick travel met de NAZA light. Ik heb het weten te corrigeren met de SubTrim aan te passen in de TX zender. De Error code wordt niet meer gegeven maar de TX stick positie in de Assistant staat een stukje naar links en is niet groen meer maar zwart.
Iemand met hetzelfde probleem of weet iemand hoe je de stick travel kan vergroten?
 
Ik heb het wel eens gehad tijdens het kalibreren..
Maar met nogmaals kalibreren kwam het wel goed.
Voor de NAZA heb ik nog nooit gewerkt met subtrim.
 
Iemand met hetzelfde probleem of weet iemand hoe je de stick travel kan vergroten?

Ik had dat dus ook. Ik heb minstens 5x ofwat meer opnieuw gekalibreerd. Ik had ook steeds de error MC is to hot bij advanced calibration.

De oplossing laat je naza een minuut of 15 rusten, doe opnieuw advanced calibration, daarna stick calibration.

Lukt het allemaal echt niet dan kan je downgraden naar de Lite 1.00
Mini Multirotor Forum ? Naza-m lite to v2 upgrade project
 
hebben jullie ook dat de naza m erg warm word na de update?
Hier niet, maar goed het is iets waar ik al eerder over schreef...

LET WEL: Als je verder niets verkeerd hebt aangesloten.. En alles hebt uitgesloten, zou het kunnen zijn, waar ik voor waarschuwde..

Heb hier intussen ook 1 lite gehad welke erg warm werd,na de update.
Dit was wel op de testbank, en niet buiten. Buiten is het koud genoeg om hem weer af te koelen.

Wat ik er van heb begrepen zit het als volgt:

DJI Naza-M Lite en Naza-M V2 zijn exact gelijk, maar:

Bij elke inkoop door DJI van gyro's, accelerometers, etc. worden de ingekochte producten getest op hun prestaties/precisie; door toleranties in het productieprocess is namelijk de ene gyro/accelerometer net wat preciezer dan de ander.

- De minder precieze componenten worden door DJI vervolgens verkocht als de lite, zo zijn ze van de net wat minder goede hardware af(de vraag is of je dit ooit zal merken tijdens het vliegen...software kan dit volgens mij prima compenseren:) ).

- De beste componenten worden gebruikt op de V2.

Mogelijk zal een "goede Lite" dus precies zo presteren als alle V2's. Een minder goede lite zal wellicht nog steeds net iets minder precies zijn. Overigens lees ik wel al overal op internet dat drift problemen e.d. helemaal verleden tijd zijn na de upgrade van een lite naar een "lite V2"

Hetzelfde gebeurd in de wereld van computergeheugen: bij de inkoop van elke batch ram geheugen wordt het snelste geheugen gescheiden van langzamer (ook weer door toleranties tijdens productie). Het snelste geheugen wordt duur verkocht, het "normale" (maar prima) geheugen wordt verkocht voor lagere prijzen.

Dit is wat ik ook al direct aanhaalde, maar werd door een aantal voor gek verklaard...
 
En toen werd gevraagd om een bron van deze informatie. Dat wil ik ook graag weten.

Hier ook geen betrouwbare bron, heb het "van horen zeggen":) Geen idee in hoeverre DJI inderdaad wel of niet benchmarkt, maar gezien het veel gehoorde verhaal dat de ene lite veel beter en strakker vliegt dan de andere (bij dezelfde eigenaar / op dezelfde multi) zou het zomaar kunnen kloppen. Ik zou het verschil tussen een erg driftende en perfect vliegende lite in ieder geval niet anders kunnen verklaren dan dat er batches met slechtere sensoren op sommige lites series zitten....of het is natuurlijk puur toeval...kan ook nog, maar dan zou het zo zijn dat de v2 software gewoon betere filtering/algoritmes heeft waardoor je geen last hebt van drift op slechtere sensoren:)

Overigens houdt dit volgens mij niet in dat de componenten op de v2 firmware dan "out of spec" zijn (wat problemen kan geven). We zullen het moeten afwachten....maar tot nu toe lees ik nog geen verhalen van allerlei multi's met de "lite v2" die uit de lucht vallen:) Ik lees alleen maar dat ze allemaal een stuk strakker vliegen en dat de drift weg is, iets wat DJI zelf allang als update had moeten uitrollen voor de lite.
 
Ik ken andere bedrijven waar ze 1 product maken en als 2 verschillende verkopen.
Bij ons.

En wij zullen niet de enigste zijn
 
Hallo,

Me upgegrade naza lite vliegt goed en doet wat ie moet doen, maar alleen bij het aansluiten branden alle start up lichtjes goed, maar daarna brandt ie oranje oranje 1sec pauze oranje oranje continue. Ik kan de quadcopter dan niet starten. Lipo weer uit en aan schakelen doet ie hetzelfde en na 1 minuut doet ie het dan. Heeft het te maken met de start up methode van de naza V2?
 
Hallo,

Me upgegrade naza lite vliegt goed en doet wat ie moet doen, maar alleen bij het aansluiten branden alle start up lichtjes goed, maar daarna brandt ie oranje oranje 1sec pauze oranje oranje continue. Ik kan de quadcopter dan niet starten. Lipo weer uit en aan schakelen doet ie hetzelfde en na 1 minuut doet ie het dan. Heeft het te maken met de start up methode van de naza V2?

Het is van de V2 , hij is aan het opwarmen ,
na een tijdje is het weg en je kan wel opstarten.
 
LED blinks Yellow 4 times quickly . The system is warming up. You cannot start the motors until the 4 rapid yellow flashes disappear.
 
Hier ook geen betrouwbare bron, heb het "van horen zeggen":) Geen idee in hoeverre DJI inderdaad wel of niet benchmarkt, maar gezien het veel gehoorde verhaal dat de ene lite veel beter en strakker vliegt dan de andere (bij dezelfde eigenaar / op dezelfde multi) zou het zomaar kunnen kloppen. Ik zou het verschil tussen een erg driftende en perfect vliegende lite in ieder geval niet anders kunnen verklaren dan dat er batches met slechtere sensoren op sommige lites series zitten....of het is natuurlijk puur toeval...kan ook nog, maar dan zou het zo zijn dat de v2 software gewoon betere filtering/algoritmes heeft waardoor je geen last hebt van drift op slechtere sensoren:)

Overigens houdt dit volgens mij niet in dat de componenten op de v2 firmware dan "out of spec" zijn (wat problemen kan geven). We zullen het moeten afwachten....maar tot nu toe lees ik nog geen verhalen van allerlei multi's met de "lite v2" die uit de lucht vallen:) Ik lees alleen maar dat ze allemaal een stuk strakker vliegen en dat de drift weg is, iets wat DJI zelf allang als update had moeten uitrollen voor de lite.

+1
Duidelijk verhaal!
 
Daar heb je ook bewijs voor ?
Net als op je andere bewering? (quote van mij in post 69)

Dit aangezien je zo stellig bent....

dat heb ik ja.
ik ken iemand die repareerd voor dji.
en in geen werkvoorschrift, reparatie of testprotocol word erover gesproken.

volgens hem zijn zoals al gezegd op 3 minimale revisies in de moederprint qua componenten plaatsing alle versies 100% gelijk.

verder voel ik me niet zo geroepen om wat te hoeven "bewijzen" ik ben geen kleuter van 14.
als ik zon uitspraak doe zit daar een kern achter anders doe ik die niet, zoals een aantal "internetgeleerden" hier op het forum dat wel doen.


believe what you want. al mijn lites vliegen perfect nu.

ps bij dji zelf staan ze versteld dat op deze manier de bootloaders omzeild zijn.
dus een klassiek perfect gelukte hack.
 
ps wat mij trouwens opvalt is dat de nieuwe versie bijna altijd start met de opwarm procedure.
iets wat hij als lite nooit gedaan heeft bij me.

wellicht dat daardoor ook geen drift is bij de eerste takeoff net als wat mijn lites altijd deden.

zeker op de discovery frames had ik altijd dikke drift naar achter.
 
ps wat mij trouwens opvalt is dat de nieuwe versie bijna altijd start met de opwarm procedure.
iets wat hij als lite nooit gedaan heeft bij me.

Klopt, ik vlieg inmiddels al een jaartje met een V1 met V2-software, die doet dat ook. Duurt trouwens best lang nog....
 
Het is van de V2 , hij is aan het opwarmen ,
na een tijdje is het weg en je kan wel opstarten.
 
LED blinks Yellow 4 times quickly . The system is warming up. You cannot start the motors until the 4 rapid yellow flashes disappear.

Oooh geen zorgen dus , thanks. Kan wel ff duren het opwarmen. Lijkt wel een vrouw
 
Back
Top