Naza-M Lite upgrade naar V2

cameraman ik heb idd enable service gedaan.

wat een marketing eigenlijk he, men neme 4 exact gelijke controllers en verschillende software erop :D

fijn voor de fabriek haha

wat een marketing eigenlijk he, men neme 4 exact gelijke controllers en verschillende software erop :D

fijn voor de fabriek haha
Tsja, gebeurt ook met auto's, en dan is het prijsverschil nog wel wat groter. 30pk meer, paar duizend euro duurder, maar hardware is exact gelijk.

volgens mij is alles het zelfde

76d92336ecccb03cc011d2b82d654612.jpg

https://copterworld.nl/product/dji-naza-v1/
dji naza v1 voor 55 euro

idd

de hardware is 100% identiek.

geen hokus pokus.

niks anders aan. geen een ohmpje weerstand niks.

oh ja, oranje kunstof in het huisje ipv rood.

rest puur sofrtware.

als je bang bent dat het anders is, prima dan doe je er lekker voorzichtig mee.

ik niet.
ben er heilig van overtuigd :D

ps ik wil er wel 2 open wippen voor je hier. kan je met je eigen oogjes zien dst ze gelijk zijn.
en ik zit lang genoeg in de microelectronica pm te beoordelen of er evt benchmark afhankelijke delen inzitten. ok dat is niet.

Lijkt me interessant, post eens een filmpje!
Wie weet ben ik dan ook om....

Emil, ondanks dat prachtige lange verhaal van je, is het zonde van de moeite van het typen geweest; de lite, de V1 en de V2 zijn hardwarematig gelijk, op rcgroups heeft iemand dit uitvoerig getest. Vergelijking met bijvoorbeeld het overklokken van een pc is dus zinloos.

Different Naza Hardware Versions - RC Groups

Nee dat is dat niet. Zoals met geheugen chip op diverse grafische kaarten, zitten de speed specs er nog op, maar halen ze dit niet.

Veel is van de chips afgehaald, en onleesbaar. Dus je kan nooit nagaan of dit exact dezelfde chips zijn. Dat het qua layout en op het oog hetzelfde is, zegt me niets. Dit moet Gerard met zijn kennis kunnen beamen....
We zullen het filmpje af moeten wachten met de benchmarks, en de stabiliteit ervan...
Dus zal hij de apparatuur wel hebben om het te kunnen bewijzen...

Vraag me wel of hoe je dat gaat testen,voor de zaken die ik gebruik hebben we daar tooltjes voor, maar hoe je dat gaat doen met die naza, beats me!

Zoals gezegd, mijn inbreng is wees voorzichtig... En pas een beetje op...

Wat ik er van heb begrepen zit het als volgt:

DJI Naza-M Lite en Naza-M V2 zijn exact gelijk, maar:

Bij elke inkoop door DJI van gyro's, accelerometers, etc. worden de ingekochte producten getest op hun prestaties/precisie; door toleranties in het productieprocess is namelijk de ene gyro/accelerometer net wat preciezer dan de ander.

- De minder precieze componenten worden door DJI vervolgens verkocht als de lite, zo zijn ze van de net wat minder goede hardware af(de vraag is of je dit ooit zal merken tijdens het vliegen...software kan dit volgens mij prima compenseren:) ).

- De beste componenten worden gebruikt op de V2.

Mogelijk zal een "goede Lite" dus precies zo presteren als alle V2's. Een minder goede lite zal wellicht nog steeds net iets minder precies zijn. Overigens lees ik wel al overal op internet dat drift problemen e.d. helemaal verleden tijd zijn na de upgrade van een lite naar een "lite V2"

Hetzelfde gebeurd in de wereld van computergeheugen: bij de inkoop van elke batch ram geheugen wordt het snelste geheugen gescheiden van langzamer (ook weer door toleranties tijdens productie). Het snelste geheugen wordt duur verkocht, het "normale" (maar prima) geheugen wordt verkocht voor lagere prijzen.

Voor mij is het lastig beoordelen.
Ik heb de flash gelijk uitgevoerd voor ik ging vliegen.

Maar als ik eerlijk moet zijn hij hangt super stil in de gps stand.
Zet ik hem in de atti stand loopt hij ahw weg.

Maar de schakelaar op gps en gelijk zie ik een klein schokke en staat hij als een huis.

Meeeeer dan tevreden dus

Upgraden is gelukt.
In Naza Lite moest ik wel eerst inloggen anders komt het pop up menu niet te voorschijn.
Nadat alles was gedaan moest ik in Naza V2 een Advanced Callibrating doen.
In de tuin werkt alles goed, blijft mooi hangen.
Nu nog een keer op het vliegveldje testen.

Hallo

Gisteren las ik deze interessante post. Even doorgelezen en is heel erg gemakkelijk. Dus zo gezegd zo gedaan V2 firmware erop geknald zodat ik hopelijk van die drift problemen af zou zijn.

De flash is goed gegaan is daarna advanced calibration gedaan en voor de veiligheid ook stick calibration.

Maar ik heb een probleem zodra ik mijn naza opstart enkele minuten wacht tot een full boot, krijg ik de foutmelding 'sticks not at center'

Tenminste dat denk ik. Het is de volgende error led: in GPS 2x groen in Atti 2x geel en in IOC krijg 1x geel en 2x groen.

Uiteraard direct stick calibration opnieuw gedaan, even aan mezelf getwijfeld en op youtube opgezocht of ik dat echt goed doe.

Het enige wat ik heb veranderd sinds gisteren is die firmware op mijn naza. Dus ik heb een downgrade naar V1.00 naza lite gedaan. Probleem van sticks not at center was direct opgelost.

Naza V2 opnieuw geflashed en probleem treedt gelijk weer op. Is mijn naza lite niet geschikt voor deze truuk?

file.php

Hmm het schijnt zo te horen. Heel de middag kwijt denkende dat het een error was.

As for the green LED, mine will always flash twice in GPS mode because I always have my throttle stick at 0% before take off;
<green> <green> <pause> <green> <green> <pause> <green> <green> <pause> and on.....
Only at 50% throttle or centre then it flashes once.
http://www.minimultirotorforum.com/viewtopic.php?f=32&t=316&start=100

Laatst bewerkt:
Back