Stoompomp
In Memoriam
Op 10 febr. 2018 sta ik met mijn Dockyard V in aanbouw bij de “Tweejaarlijkse expositie van Modelbouw Contactgroep Nieuw Beijerland” in het dorpshuis “De Swaensvoet”.
Dit geeft toch enigszins extra druk op de (stoom)ketel.
Mijn streven is om daar een bijna gereed model in messing te tonen. Daarom heb ik de voortgang van de verslaggeving van de bouw moeten aanpassen.
De moeilijkste stap, was het monteren van de boeiing op het dek. Op het dek wordt deze gesoldeerd op geforceerde hoek 3 x 3 mm en als bovenrail ongelijkzijdig hoek 4 x 2 mm.
Op onderstaande foto’s worden de losse delen na forcering, zonder soldering getoond.
Op de onderstaande foto is te zien, dat de bovenrail horizontaal staat ten opzichte van de terugvallende boeing.
Met bijna gereed, bedoel ik bijvoorbeeld, geen navigatielichten, e.d.
Volgende stap, alles met de vlam solderen.
Dit geeft toch enigszins extra druk op de (stoom)ketel.
Mijn streven is om daar een bijna gereed model in messing te tonen. Daarom heb ik de voortgang van de verslaggeving van de bouw moeten aanpassen.
De moeilijkste stap, was het monteren van de boeiing op het dek. Op het dek wordt deze gesoldeerd op geforceerde hoek 3 x 3 mm en als bovenrail ongelijkzijdig hoek 4 x 2 mm.
Op onderstaande foto’s worden de losse delen na forcering, zonder soldering getoond.
Op de onderstaande foto is te zien, dat de bovenrail horizontaal staat ten opzichte van de terugvallende boeing.
Met bijna gereed, bedoel ik bijvoorbeeld, geen navigatielichten, e.d.
Volgende stap, alles met de vlam solderen.