Mijn ervaring met de Vbar Control

Discussie in 'Electronica' gestart door Tf-zuid, 6 jul 2014.

  1. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Doesburg
    Goeie tip, morgen de rpm plug insteken.
    Ik laat het weten.
     
  2. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Doesburg
    Ok, ik kon natuurlijk niet wachten….
    RPM plug ingestoken, en gear & Polen ge-dubbel checked, die had ik al goed staan.
    Ik denk overigens dat de RPM plug niets doet, ik gebruik immers de governor van de ESC, alleen als je de Neo governor gebruikt (ik weet niet of dat kan zonder telemetrie kabel) dan zal de Neo een RPM signaal moeten hebben en gaan gebruiken.

    Alle test natuurlijk gedaan zonder bladen, dus bladen er op en naar buiten.
    Nu liep de rotor wel goed aan, geen rook of licht signalen dit keer :)

    Het viel direct op dat het toerental heel laag was, dus direct de banken omhoog gezet.
    Tijdens het testen (zonder bladen) ging het toerental boven de 60 niet meer omhoog…. Raar.
    Nu met bladen er op moest ik de toeren flink omhoog trekken, de banken staan nu 70 - 80 - 90 en de toeren lopen ook op, ook weer raar… toeren gedragen zich dus heel anders met bladen als zonder bladen, dat was me nog nooit opgevallen, kan ik ook niet verklaren als de ESC op governor staat.

    Maar alles leek goed, dus GO….. eerste vlucht :)
    En gelukt.

    Nu wachten op beter weer om te gaan tunen.
    Ik ben blij dat hij vliegt maar ik ben nog lang niet tevreden

    In vergelijk met de BeastX > die zet je er op, selecteert “sport +” en hij vliegt strak.
    Nu met de Neo, hij stuurt langzaam en wobbelt overal, dus er moet flink ge-tuned worden.
    Met het ESC verhaal ben ik nog niet blij, ik heb nog mijn twijfels en begrijp zeker niet waarom de vorige YEP na honderden vluchten uitbrande de eerste keer dat hij op de Neo gekoppeld was.

    Zoals gezegd, ik vind de Neo langzaam sturen rol, nick tail, moet ik gaan uitzoeken welke parameter ik daarvoor moet hebben…., misschien tips?
     
  3. Ghostje

    Ghostje

    Lid geworden:
    1 aug 2017
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brugge (België)
    RPM staat volgens mij los van de telemetry kabel, het kan wel zijn dat dit enkel actief komt met de correcte hobbywing vbar firmware...

    Wobble = spelen met de gains, beetje te zien waarop hij Wobble't
    als de neo langzaam reageert kan je de agility verhogen:
    60 = schaal vliegen
    80/90 = sport & licht 3D vliegen
    90/110 = agressiever 3D vliegen

    alles uiteraard ook in combinatie met het gewenste toerental.

    Met de style kan je ook gerust spelen, lage waarde is flybar gevoel, hoe hoger de waarde hoe meer precies en sim gevoel je krijgt.
     
  4. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    764
    Locatie:
    Doesburg
    Kijk dat zijn goeie tips, dat help en scheelt weer een hoop zoeken, bedankt.
     
  5. twin

    twin

    Lid geworden:
    7 jul 2021
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Moerkapelle
    Dit kan heel goed komen doordat er geen belasting is op de motor als je geen bladen er op hebt. Dit kan gekke dingen veroorzaken dat toeren e.d hoorbaar niet veranderen of vreemde op/aftoeren doordat de governor pid-loop in de esc gaat oscilleren. Op zich dus niet raar dat je throttles moest verhogen na het monteren van de bladen.
     

Deel Deze Pagina