Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tijdens het testen (zonder bladen) ging het toerental boven de 60 niet meer omhoog…. Raar.
Nu met bladen er op moest ik de toeren flink omhoog trekken, de banken staan nu 70 - 80 - 90 en de toeren lopen ook op, ook weer raar… toeren gedragen zich dus heel anders met bladen als zonder bladen, dat was me nog nooit opgevallen, kan ik ook niet verklaren als de ESC op governor staat.
80/90 = sport & licht 3D vliegen
90/110 = agressiever 3D vliegen
Goeie vraag, ik heb zelf ongeveer dezelfde vraag...Is de Hobbywing 100lv een V4? (Dus zonder Vbar ondersteuning want dat is bij V5)
Nee, ik heb gewoon standaard governor geselecteerd op de ESC (met de prog box) en heb in de Vcontrol "external governor" geselecteerd.Ook gov store geprobeerd voor 20 sec met draaiende rotor op de grond?
Het toerental is gewoon echt te laag (ik denk dat dat ook de reden is waardoor hij bij de eerste test langzaam stuurde en wobbelde).
Ik heb deze heli, presies zo, met de YEP gevlogen met governor op 70% - prima.
Ik heb nog een andere Logo 550, daar staat een Hobbywing 120 op (nog op Futaba & BeastX), die governor staat op 73% - vliegt prima.
Goeie vraag, ik heb zelf ongeveer dezelfde vraag...
Dit is nog een V4 die heb ik al een poosje liggen, maar ik heb begrepen dat je daar andere firmware op kan zetten en dat hij dan communiceert met de Vcontrol, geen idee, klopt dat?
Maar, dat wil ik nu (nog) niet.
Dat zou ik kunnen proberen, dan moet ik denk ik wel het extra RPM kabeltje aansluiten tussen de ESC en de Vbar denk ik want de Vbar zal dan toch een terugkoppeling of toeren signaal van de ESC nodig hebben.Wat je eens zou kunnen proberen is ipv de governor in de esc de governor van vbar te gebruiken. Dan kan je namelijk gewoon de headspeed invullen.
Aan zo iets zit ik wel te denken ja, ik ken niemand (of bij mij op beide clubs vliegt niemand) met een Vcontrol, wellicht als ik dit eens samen doe met iemand is het zo gepiept, 1X goed opletten en dan na doen.in mei zijn er 2 fun fly’s waar je wellicht naar toe zou kunnen gaan. Daar zijn ook een heel aantal mensen die met vbar control vliegen
Is wel goed te horen, ik houd nog even goede hoop, de meeste feedback is positief, en ik geloof direct dat als je dit onder controle hebt het systeem heel goed moet zijnTja ik zweer erbij dat het een geweldig en eenvoudig systeem is.
Helaas geen ervaring (voor zover ik weet…) hier in de buurt, maar zo-ie-zo bedankt voor alle hulp via het forum.Ik hoop echt dat je er uit komt maar zo van afstand is dit moeilijk te helpen..misschien iemand met ervaring in jou buurt..want 2 uur rijden vind ik een beetje te ver,al zou ik je graag willen helpen
Dat zou ik kunnen proberen, dan moet ik denk ik wel het extra RPM kabeltje aansluiten tussen de ESC en de Vbar denk ik want de Vbar zal dan toch een terugkoppeling of toeren signaal van de ESC nodig hebben.
Aan zo iets zit ik wel te denken ja, ik ken niemand (of bij mij op beide clubs vliegt niemand) met een Vcontrol, wellicht als ik dit eens samen doe met iemand is het zo gepiept, 1X goed opletten en dan na doen.
Ik hoopte dit via You-Tube te kunnen doen maar daar staan zoveel filmpjes op, die ook net niet aansluiten bij wat ik zoek, dat het een beetje een bomen/bos verhaal word
En als je er geen probleem mee zou hebben het eens voor te doen…. Ik ben af-en-toe dicht bij jou in de buurt (familie) dus als je er `ook mee bent…. Ik wil best eens langs komen![]()
Dit word zeer gewaardeerd, hier kom ik nog op terug.Je ben van harte welkom in Rockanje of op de eerder vermelde meetings, geef maar een prive berichtje
Daar ga ik wel van uit, al snap ik niet wat.Je doet echt iets fout
Helder, beide opties liggen nog open, op zich lijkt Vbar gov me dan de beste, werkt dit dan los van de ESC stick high en low points (dat is waar ik fout lijk te gaan)?Ik zou die gov store eens proberen.
Anders inderdaad vbar gov,