10 cc Paw diesel .

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door pieter M, 18 jul 2022.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Op welk model vlieg je die nu?
    Wat voor brandstof stook je daarin?
     
  2. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Diesel , P40.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2022
  3. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    tekening opgestuurd via of van jouw gekregen.
    Die Paw is geweldig!!
    Dat was in huizen MCH weet je nog?
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Uiteraard. Senior moment...:oops:
    Diesel, ja...:rolleyes: Hoeveel van alle bestanddelen?
     
  5. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Uhhm petroleum/parafine, ether,castrol 20w50.loopt als een tiet! Weet niet wat dat betekent maar loopt top! Mengsel weet ik niet zo goed meer (senior moment, 3wkn terug infarct gehad)Erg goed 99,9% uit gekomen.
    Kreeg van Jan Aerts toen de melange op.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    En dan de verhoudingen...?
    Geen cetane booster? Ik vlieg niet zonder.
     
  7. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Ik sta voor alles open Bruno!
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Hoeveel ether, petroleum en wonderolie heb je in 1 liter?
     
  9. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    weet het niet precies meer Bruno.
    weet wel dat ik Tony’s advies van 20 en/of 30% Castrol heb opgevolgd.
    Dacht 35% ether en 35% parafine.
    Alle spullen liggen in ons nieuwe huis in Drenthe eea buiten bereik. Moet opzoek naar de booster!?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    30% olie? Dat is knap vet voor een .19
    Ik zou niet boven de 25% gaan en met 30% ether heb je zat (meer alleen voor de motoren onder de1 cc).
     
  11. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Tony advies, tech manual.
    De toekomst zal eea wel wat minder worden.
    Motortje loopt super maar mag best nog een paar tanks in lopen.
     
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.582
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja, maar Bruno... er wordt gedieseld.
    Zo een oude W... uhhh streep-8 waren ook niet vooruit te branden. (die wagens met de ster in de voorruit)
    Die haalde je met een Morris Mini 850 zelfs nog in :D

    Ja... onder die magische 3 kilo blijven. Is wel beter.
    Koppel wil je in een krik hebben.
    Wat jij Bruno 12 x 7, 12 x 8 of zelfs 12 x 9?
    En wat zou die motor doen met 11 x 10? Bijkans als de brandweer...
    Mits de toeren niet te hoog komen. Zou die motor 11 x 10 zwaaien bij 11K, dan zal er behoorlijk vaart in komen, voorzover niet afgeremd door de dikke vleugel.
    Als die al niet in de ARF is geplet geraakt...

    Houdt de zaak maar zo licht mogelijk. Wel het beste.
     
  13. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    :weetnie:W108/W120?:beer: .je verplaatste niet snel!!
    Wel comfotable:worship:.

    misschien Gooit de Dubromotorbok wel wat roet in het cg eten?
    Probeer Max 3kg aan te houden.:)
    Prop 13/8 14/7.
    Krijg je fockewulf effect.
    Je kan de rotaties tellen, en gaat als de brandweer met laag rpm?
    Hmm die 11/10 is een goeie, proberen!!
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
  14. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Die Bardahl toevoeging waarom gebruikt men die? Ontbreekt nog iets aan het standaart mengsel?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.582
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat Mercedes spul. Reed idd wel comfie. Maar er was echt geen gang in te stampen…

    Mijn Kaos 60… euhhh 4 kilo gaat strak op 11 x 10 bij 12k

    Maar het wordt eens stug tijd dat je fotos begint te plaatsen!


    Dubro mounts. Moet wel goed gaan, maar als het niet wil passen, skippen.

    Heb ook een past van die setjes.
    Maar ik heb er nog geen een normaal kunnen monteren op een firewall.
    Twas het keer op keer nèt niet…
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
    pieter M vindt dit leuk.
  16. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Toe maar!
    Serieuze peddle op de kop?
    Zie Engelse zon genieters?
    De KAOS is een kwik fly broertje of omgekeerd hé, Zo ongeveer?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
  17. pieter M

    pieter M

    Lid geworden:
    7 sep 2014
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Nijensleek Drenthe
    Alles is in Verhuis modus,kan er ff niet-bij!
    Nog geen foto’s!
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2022
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.582
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Kaos? Nee.. wel goede vrienden. Joe Bridi en Phil Kraft. Das historie en slechts inlezen. De Kwik was een wedstrijdkist, maar in competitie snel al weer gepasseerd.
    Maar beiden waren populaire modellen om te bouwen en de kisten verkochten als warme broodjes. Eind zestiger en zeventig vorige eeuw.
    De Kwik is ook door Graupner uitgebracht. Gold als een van de meest luxueuze kits op aarde.
    Een goede kit, in nieuwstaat vindt gretig een nieuwe eigenaar voor boven de 1000 euronauten… zja… such is life…
     
  19. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Rotterdam
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.316
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De Kwik is niet bedoeld om snel te vliegen zoals zijn opvolgers, vandaar dat je met 7 of 8" spoed bij 11.000 toeren al aan je vliegsnelheid zou moeten zitten.
    Vergeet niet dat een 3 blad minder rendement heeft dan een tweeblad.
    Als je er een 12 x 7 of 12 x 8 tweeblad op kwijt, kunt zou ik daarmee gaan proberen.

    Van de simpele recht toe recht aan F3A kisten vind ik de Kwik-Fli 3 met afstand de elegantste.
    Mits neus en spinner zijn zoals bij het origineel evenals die SIG canopy of iets dat daar op lijkt.
    Dat platgeslagen Graupner geval heb ik nooit mooi gevonden en dan druk ik mij diplomatiek uit.... :D
    Ik heb vrijwel nooit versies van de KF 3 gezien die het, wat mij betreft, haalden bij het origineel.
    Iets met optische balans... maar dat ben ik dan weer. :koud:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2022
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina