12S2P pack maken

De Hanger 9 kisten zijn erg licht, kijk maar eens naar het opgegeven gewicht van die Pawnee, ik vraag me af of die een 8kw aandrijving overleven, zeker in sleepgebruik.

Eerste wat bij me opkomt is een Decathlon van EMHW, hoewel dat een bouwkit is:
EMHW - Bausatz Bellanca XL

Andere optie (ARF maar niet goedkoop), de Maule van Gernot Bruckmann:
MAULE overview

Er zijn natuurlijk nog veel meer opties, maar dit zijn wel 2 erg goede slepers.

Op zich is een sleper geen ingewikkeld ding, goed te bouwen, zeker als je eens goed kijkt hoe e.e.a. bij andere slepers gemaakt wordt (Greenley, Big Lift, Decathlon etc) als voorbeeld.
Als de toegang tot je lipo's het grootste probleem is, waarom maak je dat dan niet gewoon anders. Minder werk dan een nieuwe kist opbouwen.

Gerben

Ik heb nu een pilatus Porter PC6 van Pichler (Tiger), en omdat ik daar niet makkelijk aan de batterijen geraak ben ik op zoek naar wat anders.
Daarom leek die Pawnee me wel wat. Die heeft vooran een grote klep op de neus.

Bedankt, Bert

De Piper Pawnee is voor modelbouw slepen niet 100 % geschikt, OF je moet de sleephaaklocatie verplaatsen...
Ik ken iemand uit de club van Herentals die de Pawnee vliegt. Hij heeft nu opzij van de romp ( links en rechts ) een dubbele sleephaak , zodat het slepen minder problemen geeft...

full

full

full

Hij sleept nu met een Y- kabel als eerste gedeelte van de sleepkoord.

Laatst bewerkt door een moderator:
aha, die vraag over de positie van de sleephaak stond ook nog op mijn lijstje. Wel leuk als de antwoorden al komen nog voor ik de vraag kan stellen :).

Bedankt, Bert

Back