26cc 3d toestel en wat kost dat?

  • Topicstarter Topicstarter Robert van der Weijst
  • Startdatum Startdatum
Wow, het wordt een beetje erg diepzinnig. Ik wil niet beweren dat je maar oneindig geld moet pompen in nog duurdere vliegtuigen. Ik geef alleen aan dat een grotere kist wel even een bak strakker vliegt dat een kleiner model. Je zult daarna altijd het volgende vliegtuig blijven vergelijken met dat vliegbeeld.
Daarnaast kun je met wat kleinere modellen ook veel lol hebben. Ik vlieg namelijk ook met een GP Ultra Sport+ met een Saito 72. Het is een vliegtuig waar ik graag mee vlieg omdat ik er erg relaxed mee kan gooien en smijten. Ik denk dat ik er altijd wel een 140-150 cm formaat bij wil hebben voor de pure ragwerk.
 
Kortom, ieder vliegtuig (type/afmeting) heeft zn eigenschappen, karakteristieken wat interessant kan zijn en meer of minder bij je voorkeuren aansluit. :)
 
Dus jullie denken dat het wel mee zal vallen met verslaving.
En de kleinere toestellen moet je dan echt als ragbakken zien en precies vliegen doe je dan met een 26cc vliegtuig.
Dat is ook niet zo erg want ik heb nog niet veel .40 vliegtuigen.

Maar is zo'n extra moeilijk te vliegen? Ik heb nu een brandstof trainer gevlogen, een rottig vliegende brandstof trainer, een pibros (elektro delta) en een elektro 3d vliegtuigje (dinsdag gecrasht maar goed te repareren)

IMGP2644.JPG


Groeten robert
 
inprinsipe is zo'n extra niet zo heel moeilijk te vliegen het zit em vooral tussen je ooren je bent zenuwachtig en bang dat het verkeert gaat ( somige mensen denken hier anders over) maar je zou zo kunnen beginnen met bijvoorbeeld die 27% extra als je in het begin maar vooral heel rustig aan doet en niet gelijk flink begint te stunten ,dat komt later allemaal van zelf wel. Ik weet dan wel niet hoe jij vliegt maar als je gewoon goed en veilig vliegt lukt het heel goed ( mischien in het begin even een ervaren vlieger naast je laten staan) :wink:
 
Ik kan volgens mij wel goed en veilig vliegen.

@stefan
Ja, hoe precies weet ik zelf ook niet. Maar toen ik wou opstijgen trok hij meteen achterover. Volgens mij was het toch echt wel storing, misschien lag het ook aan het veranderde zwaartepunt. Soms kreeg ik weer controle maar goed reageren lukte niet echt.
 
En voor als berto dit leest: Wat voor een Yak heeft de Erwin wiens yak op een filmpje op jullie site te zien is? Of misschien dat die Erwin ook op het forum is, als dat zo is mag die ook antwoorden.
Het antwoord is al gegeven en het klopt dat die Yak van Extreme Flight is.

Je kunt Erwin ook even een PB sturen dit is zijn forumnaam: Rsv mille

Mocht ie echt niet reageren (hij is niet zo actief hier) dan moet je mij maar ff een mailtje sturen.
 
Volgens mij stond die Zlin op Dortmund dit jaar, kale arf voor iets meer dan 200 euro geloof ik.

Grt.
 
op de club heeft er iemand die combo van staufenbiel gekocht. En hij is hier zeer tevreden mee. Motor loopt als een zonnetje en is een halve zenoah. Hier en daar wat veranderd (verbeterd) tegenover een zenoah.
 
Dat is niet zo duur.

Die motor stond inderdaad ook op de beurs. Maar is het wel een goede motor? ze geven hem op voor 4,2 pk bij 9000 toeren, maar de motor gaat maar tot 7200 zeggen ze. Blijft er dan nog veel van die 4,2 pk over?

Die zlin vindt ik toch niet echt mooi. Het is inderdaad ook geen 3d en dat is toch wel wat ik wil. Maar hij is wel goedkoop. Jamara heeft wel meer goedkope grotere arf's, maar ze zijn wel best zwaar.

@alexzzz
vliegen jouw katana's goed 3d?

Hoe zwaar mag een vliegtuig zijn wil het nog goed kunnen hoveren met een mvvs 26 benzine?

Groeten Robert
 
Robert; de Katana van protech hangt netjes aan de prop met volgas, alleen om daarna nog door te stijgen komt ie nét wat vermogen tekort, de roeren zijn daarentegen groot genoeg voor 3D, dus opzich een geschikte kist daarvoor.
De Katana van Jamara is wel fully 3D, met de 45cc hangt ie met halfgas al aan z'n prop, vandaag nog lekker gevlogen ermee trouwens :)

Een benzinemotor met 9000 toeren is echt hoogst ongebruikelijk, zelfs de 7200 is wat veel, het beste kun je zo tussen de 6000-7000 gaan zitten, zelf hou ik 6500 aan altijd. Je moet ook rekenen dat er in de lucht nog zeker 1000 toeren bijkomen.

Uiteraard is het gewicht ook erg belangrijk, ik heb zelf ook een MVVS 26 gehad met resopijp, deze hing keurig aan zijn prop met een totaalgewicht van 5.2Kg exclusief brandstof, veel zwaarder moet je denk ik niet gaan als je 3D-aspiraties hebt.

Grt.
 
Hoi Robert,

De Yak 54 68" is inderdaad van Extreme Flight icm MVVS 26 cc.
Zelf vind ik deze nog strakker vliegen dan de Funtana S90.
Ook met 3D vliegen is hij rustiger dan de Funtana.
Met beide ben ik wel heel tevreden!


Groet

Erwin (RSV Mille)
 
Ik heb de protech katana van 1m80 gevlogen met een zdz 40 erop, en dat vloog niet goed. Zéér agressieve stall's bij snelheden dat m'n raven nog een looping maakt. Het gewicht van het toestel leek ons nochthans niet zo uitzonderlijk veel. Met een zware methanol kwam je niet veel minder uit. De power voor 3D was er, maar het toestel is er zeker niet voor geschikt. Ook is tijdens het taxien het landingsgestel er onderuit gebroken (montage plaatje uitgescheurd) met als gevolg een nieuwe Mezjlik 3 blad stuk. Volgens mij zijn die grotere protech toestellen echt hun geld niet waard. De giles heb ik zelf gehad, zelfde verhaal, kwaliteit was té laag, maar dit toestel vloog wel rustiger.
 
diablotinxlpilot zei:
Ook is tijdens het taxien het landingsgestel er onderuit gebroken (montage plaatje uitgescheurd) met als gevolg een nieuwe Mezjlik 3 blad stuk. Volgens mij zijn die grotere protech toestellen echt hun geld niet waard.

Bizar, zeker een maandagmorgen exemplaar :lol: Ik heb het zelf een keer gehad dat de motor afsloeg (lege tank :oops: ) en ik een behoorlijk harde dead-stick landing moest maken. Het landingsgestel en de omringende constructie kan écht behoorlijk wat hebben merkte ik toen.

Grt.
 
Back
Top