28 mei 2012: 3e truggycup in Zoetermeer (let op, nieuwe klasse voor beginners!)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 25 apr 2012.

1. dustyrick

dustyrick Guest

Fijn!:)
    Ben ook op de trainingsdag dus daar kan misschien iemand er ookal naar kijken voor mij.

Komt steeds dichterbij die wedstrijd!:)

2. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Zou zeker eens uitkijken naar de mannen van RC Speedhouse of natuurlijk Kevin (Hangover) :)

3. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Eigenlijk kan je gewoon iedereen aanspreken; het is een grote groep van liefhebbers van de Truggy die graag elkaar helpen om het best te presteren. Je ziet vaak 'concurrenten' op de baan elkaar helpen tijdens de pitsstops, tijdens het sleutelen en zelfs op de baan...
    Vrijwel iedereen ken elkaars naam en nieuwe rijders worden snel wegwijs gemaakt!

Al met al: één van de leukste en meest 'open' wedstrijd series in Nederland en erg leuk om kennis te maken met de 'wedstrijd sport' van modelauto's!

Als je niet zelf kunt komen rijden, dan is het al de moeite waard om te komen kijken; bezoekers zijn van harte welkom om het 'sfeertje' te proeven!

4. Ackie010

Ackie010 Guest

Dag heren, het volgende probleem dient zich aan bij het proberen te testen van mijn truggy waarmee ik toch in Zoetermeer wil gaan rijden... De stekkers van een gloednieuwe Q-World startbox smelten en er lijkt niet genoeg power te zijn om het blok voldoende omwentelingen te laten maken om te starten. Gebruik 12V accu, baal ervan en heb een aantal vragen, die staan hier: Q-world startbox: 12V > Novarossi plus-4, stekkers smelten?! - Modelbouwforum.nl

Hoop dat één van jullie kan helpen?! Ik zou nog graag de eerste meters willen maken met die auto voor ik in Zoetermeer verschijn, anders wordt het helemáál geen vertoning :0

5. Aleq

Aleq

Lid geworden:
    5 okt 2009

Je kan idd zo naar iemand toe lopen, je kan ook bij mij even langskomen, we hebben vast wel wat tijd zal ik je meteen wat uitleg geven (Niet dat de rest dat niet doet, het is een hele hulpzame cup)

6. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Idd Alex zeker ook niet vergeten :)

7. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Yep, heeft mij indertijd nog beetje wegwijs gemaakt met mijn hongnor X2 truggy ;) (helpen starten ed).

8. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Heb zonet de truggy en buggy bekeken :)

De truggy stond mooi op een 0.5mm opening zoals Paul het mij ook had doorgestuurd.
    De buggy waar ik maar 7.30 mee kon rijden stond op een 1.5mm opening :D de LSN een stuk rijker als bij de truggy...
    HSN staan beiden ongeveer gelijk.

Dus buggy ook op 0.5mm gezet en morgen eens proberen te starten en daar de LSN op afregelen dat hij blijft draaien.

HSN is dan voor op de wedstrijd lol

9. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Klopt het dat ik mijn transponder op de AUX aansluit om mij ontvanger en moet ik deze dan ook inschakelen of staat er altijd spanning op de AUX-aansluiting?

Ik heb deze zenderset. Er is een knop op de zender aanwezig, bovenzijde kopse kant, om de aux-aansluiting aan en uit te zetten.

10. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Transponder gewoon aansluiten op een vrij stekkertje van je ontvanger, maakt niet zoveel uit welke. Als je transponder gaat knipperen (volgens mij heb je een nieuw model) heeft ie spanning en werkt ie gewoon.

11. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Lol, nu voel ik me echt een newb, wist niet eens dat er een lampje in zat.
    had er overigens ook nog geen spanning op gezet. lampje knippert, ongeacht of ik dat AUX-kanaal op mijn zender uit zet.

12. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Je transponder heeft alleen stroom nodig meer niet. Hij stuurt een signaal naar buiten en als je dan over de tellus heen rijdt wordt je ronde(tijd) geregistreerd. Eigenlijk is het een heel simpel ding zo'n transponder...alleen iedere heeft een uniek nummer en dat is wat ze duur maakt.

13. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Paul is er bijna klaar voor :)
    Zin erin Paul??

14. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Ja machtig veel zin in!!!

rijden in Helmond gaat met de dag beter. Word zeker een erg leuke dag!

ben stiekem ook al naar de buggycup in Oberhausen aan het kijken.
    Moet nog ff kijken of ik daar bij kan zijn en wie ik mee neem, want moet wel iemand hebben die voor me doet tanken enzo.

15. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Mensen genoeg om te tanken hoor!!! :)

16. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Ja ik dacht al dat die opmerking snel zou komen.
    Ik denk dat ik alleen op de wedstrijddag kan, dus ongetraind aan de kwalificaties beginnen, maar voor de ervaring zou het wel er goed zijn.

17. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Niets van aantrekken... Gewoon rijden en ervaring opdoen!

18. dustyrick

dustyrick Guest

Vroeg me nog iets af.

Hoe zit dat met dat Marshalling, hoe word dat geregeld, wie moet dat doen?

Kwam het ergens tegen toen ik een beetje aan het kijken was naar filmpjes van andere wedstrijden.

19. Ackie010

Ackie010 Guest

Lijkt me dat iedereen gewoon vrijwillig rouleert... Er zijn altijd rijders van een andere klasse die tijdens een training, kwalificatie of race niet rijden natuurlijk.

20. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Voor de starters is het wel handig om een paar dingen van tevoren te weten:

- Tussen 8:00 en 9:00 moet iedereen aanwezig zijn, zich aanmelden en betalen bij de wedstrijdleiding.
    - Rond 9:00 houden we een rijdersbriefing, alle rijders staan op de baan en dan leggen de wedstrijdleiding en organisatie uit hoe de dag in elkaar zit.
    - Rond 9:30 beginnen de kwalificaties.
    - Als je in heat 1 ingedeeld bent, ben je na het rijden van je heat baaninzet in heat 2.
    - Heat 2 is baaninzet bij heat 3, heat 3 is baaninzet bij heat 4.
    - De rijders uit de laatste heat zijn baaninzet bij heat 1.
    - In de finales werken we met een vergelijkbaar systeem, heb je gereden dan ben je daarna baaninzet.
    - Soms komen we in een heat wat baaninzetters tekort en dan wordt er om enkele vrijwilligers gevraagd.

Kortom, baaninzetten wordt geregeld en omgeroepen door de wedstrijdleiding en op de dag zelf wordt dat vanzelf duidelijk. Iedereen is om die reden verplicht om tot de prijsuitreiking te blijven aangezien we anders een tekort aan baaninzetters kunnen hebben.

NB: Baaninzetten is dus niet vrijwillig, je bent hiertoe verplicht. Ben je niet op tijd aanwezig op je baaninzet plek dan kan de wedstrijdleiding je een ronde straf geven, gebeurt dit nogmaals dan wordt je gediskwalificeerd.

Deel Deze Pagina