3 kanaals coaxen, tips, ervaringen, nieuwe modellen

Inmiddels heb ik een Phoenix / Phantom 6010 besteld welke (zover ik weer) net als de Syma S107 met een Losse USB Oplaadkabel geleverd wordt.

Nu heb ik een hele zooi aan Silverlit FlightGear liggen hier (zie Signature), kunnen deze met dezelfde Kabel worden opgeladen, of vernachel ik dan m'n LiPo's? De aansluiting lijkt zo op het blote oog namelijk wel gewoon te passen.

Edit: De Phantom 6010 levert geen USB Kabeltje mee, maar werkt een S107 USB Kabeltje (van eBay) op m'n Silverlit Arsenaal en de aanstaande Phantom 6010?

De Phantom gebruikt niet alleen dezelfde stekker als de S107, maar gelukkig ook dezelfde polariteit op de stekker. Die kun je zonder meer gebruiken. Polariteit is waar je vooral op moet letten, er zijn ook heli's die dezelfde plug gebruiken, maar plus en min net omgekeerd hebben, en dat betekent heel snel het einde van je lipo...

Dat is hem inderdaad alleen is hij dan zilver met rode kanonnetjes en kost hij hier 22,50 euro..

Dat lijkt op een San Huan, gezien de zender. Misschien de 6020, die is ook vrij populair. Over het algemeen minder "gepolijst/smooth" dan de S107, maar wel sneller.

De Ehobby doet raar. Alleen het bovenste blad draait. Ik zie zo gauw niet wat er mis is.. Suggesties?

Ik vrees dat hier nog weinig aan te doen is. De boel is niet echt demontabel. Die kan denk ik naar de eeuwige jachtvelden :) Wordt tijd dat de Bravo III komt. Dan kan m'n zoontje een stapje verder en is repareren ook niet meer een issue.

Als verjaardagskado gegeven maar weer ontvangen ivm toch te moeilijk :) M'n zoontje is er blij mee ;)

Een echte Lian Sheng. De LS-109

5693963838_55cae1c055_z.jpg

Ziet er goed uit. Kan je zoon zich hier een beetje mee redden?
Zijn er ook spare parts voor te krijgen.

Bij de Action heb ik ook al gekeken voor een heli die jij had benoemd maar wanneer het één en ader kapot gaat heb je vrijwel geen mogelikheden om deze te vervangen, lijkt mij. Zien er verder wl leuk uit.

Klopt ik kan er al 1 weggooien.. Geld voor deze ook. Alleen de Syma S107 kan ik repareren tot op zekere hoogte. Hij kan er goed mee uit de voeten echter dus liever zet ik hem zo snel mogelijk over op de Bravo III. Die kan ik eenvoudiger repareren en als ik het goed heb vliegt deze op dezelfde lipo's als m'n Solo Pro. En daar heb ik nog een hele zak vol van :)

Klopt ik kan er al 1 weggooien.. Geld voor deze ook. Alleen de Syma S107 kan ik repareren tot op zekere hoogte. Hij kan er goed mee uit de voeten echter dus liever zet ik hem zo snel mogelijk over op de Bravo III. Die kan ik eenvoudiger repareren en als ik het goed heb vliegt deze op dezelfde lipo's als m'n Solo Pro. En daar heb ik nog een hele zak vol van :)

En, kan je samen met je zoon vliegen:D

Beste mede forum leden, zal me effe hier voorstellen, steven, 23 jaartjes oud en afkomstig uit belgie - Retie ( ligt tegen nederlandse grens, reusel- eersel enz...) en ben dit forum al een weekje zonder me registreren te lezen voor deze hobby, kom ik daarstraks toevallig in de action en zie ik daar zo'n coaxje liggen voor 19€ euro dus maar snel megepakt :p
het gaat dus over de heli die een paar post trg al vermeld is geweest
Falcon T-995 , 3 kanaals infrarood
ondertusse al 4 accutjes leeg gevlogen en moet zeggen dat het behoorlijk begint te lukt ( na vele crashes :yes:)

proficiat Steven, welkom op het forum en bij de hobby. ik ben blij dat je je amuseerd met je eerste heli. zo'n 3 kanaals coaxje is leuk voor in de woonkamer en al goed voor een eerste kennismaking. Wel niet te hard wennen aan de 3 kanaals besturing want die is anders op een 4 kanaals zender.

groetjes en nog veel vliegplezier

proficiat Steven, welkom op het forum en bij de hobby. ik ben blij dat je je amuseerd met je eerste heli. zo'n 3 kanaals coaxje is leuk voor in de woonkamer en al goed voor een eerste kennismaking. Wel niet te hard wennen aan de 3 kanaals besturing want die is anders op een 4 kanaals zender.

groetjes en nog veel vliegplezier

thanks...

na een 6 tal accutjes is er al slecht nieuws :yes:
het micro helitje heeft al tal van wat schade opgelopen...
vliegen doet hij nog even goed maar tal van plastieke onderdelen vliegen me rond men oren, moet wel toegeven dat het ding talrijke crashes moet ondergaan maar ik heb al bijna een handje vol plastieke onderdeeltjes van de heli ;) en dat na dag 1..
ik geef dit 19€ helitje nog max 2 dagen voor ik hem kan gaan begraven al blijft het leuk ermee te vliegen

Greetzzz Steven

oke, tot dusver mijn 2 dagen...
mijn balanceer staaf is een van de 2 kanten afgebroken tijdens een crash tegen een stoel :(

ding is totaal niet meer bestuurbaar... en denk dat ik voor mijn heli niet veel spare parts zal vinden...

1 dagje heli vliegen ( 7 accutjes) denk ik toch dat hier binnes huis beetje te krap is en te gevaarlijk, denk ook dat hij zeker niet zo stabiel was dan se syma s 107 want ik kon hem van begin af al niet stabiel krijgen en moest continu spelen met gas en beet gas te veel dicht was helemaal neercrashen tot gevolg

weer een conclusie waar ik al bang voor was voordat ik dit kocht
goedkoop= duurkoop

ga toch maar is kijken voor een heli voor buiten, zal hier op het forum wel is info rondsnuffelen

als iemand toch weet voor spare parts voor een falcon T-995 laat me maar weten, dan wil ik dit dingetje nog wel maken

Greetzz Steven

oke, tot dusver mijn 2 dagen...
mijn balanceer staaf is een van de 2 kanten afgebroken tijdens een crash tegen een stoel :(

ding is totaal niet meer bestuurbaar... en denk dat ik voor mijn heli niet veel spare parts zal vinden...

1 dagje heli vliegen ( 7 accutjes) denk ik toch dat hier binnes huis beetje te krap is en te gevaarlijk, denk ook dat hij zeker niet zo stabiel was dan se syma s 107 want ik kon hem van begin af al niet stabiel krijgen en moest continu spelen met gas en beet gas te veel dicht was helemaal neercrashen tot gevolg

weer een conclusie waar ik al bang voor was voordat ik dit kocht
goedkoop= duurkoop

ga toch maar is kijken voor een heli voor buiten, zal hier op het forum wel is info rondsnuffelen

als iemand toch weet voor spare parts voor een falcon T-995 laat me maar weten, dan wil ik dit dingetje nog wel maken

Greetzz Steven

Gas op links is iets waar veel beginnende piloten aan moeten wennen, tenzij je links bent, misschien. Maar de meeste van deze mini 3 kanaals moeten zo stabiel zijn dat ze netjes op de plek blijven als je de sticks met rust laat. Misschien had die van jou al een onbalans ergens, waardoor je steeds met het gas moest werken.

als ik rondkijk naar dit model kost hij overal 30€ alleen bij de action kost hij nu 19€, mss dat ik morgen trg er binnespring voor een nieuwe want als ik een onderdeeltje moet bestellen dat mij mss 5 € kost + verzending kan ik beter een nieuwe gaan halen en deze verder voor onderdelen gebruiken, al moet ik goed leren rustiger te vliegen al vloog ik niet echt snel, hij was gewoon niet stabiel zo bv. als ik op een bepaalde hoogte was en de achterste rotor liet draaien voor vooruit ging hij op de ene moment trg richting de grond en ander moment meer de hoogte in:confused:
of is dat nomaal als je dat doet en niet verder met je hoofdrotor

Greetzz Steven

Back