3D printer stand van de huidige techniek

hoe veel linkjes staan hier in deze draad dan de vraag hoe veel winkels kom je daar tegen de uit komst van deze som is de prijs van een rol martiaal per kilo.

als je deze draad door leest kom je een aantal linkjes tegen.
in die linkjes staat meer info als je dat goed door leest dan kom je er ook achter dat er een winkel is en je raad het al daar is het matriaal te koop per kleur diameter en gewicht en de prijs.

het hier stellen van van bepaalde vragen is dus niet nodig als je zelf moeite doet.

@ Michel,

Het is niet dat ik het met je eens ben dat niet iedereen goed leest en de moeite neemt.

Maar het kan ook zomaar zijn dat niet iedereen een andere taal kan lezen. Veel sites zijn in een andere taal.

Nu weer terug on topic.

@ Iedereen.

Als ik het hier goed begrijp zijn wij hier een groep die dit graag willen gaan gebruiken. Is er hier iemand die al bezig is me 3D printen. Ik heb een schip vol met vragen voor die persoon. Is hier iemand?

Gerrald

3d printer+forum en google en je vind al een paar forums.
vertaalen met bing en je vind al een berg aan info.

probeer ook eens google.com of google.de zo kom je in andere google machines trecht en vind je andere dingen.

Weet je wat.
Dit is niet eens mijn draadtje. Gever van informatie en nu worden afgemaakt voor het niet gebruiken van google.

Ik heb het zo wel een beetje gehad met dit forum. Het maakt niet uit of iemand nu een vraag steld in tekeningen, vielgtuigen, schepen of waar dan ook. Er zijn altijed een paar mensen die moeten zeuren als er in hun ogen een vraag te veel geteld word.

Denk er heel hard over na om hier maar helemaal te kappen.

Als de forum beheerders denken dat ik te ver ga met dit te zeggen dan hoor ik het wel.

Ik ben hier voorloopig maar even weg denk ik.

Gerrald

ik ben voor mijn werk bezig met 3D printen en aanverwanten, is ander paar mouwen dan voor de hobby, maar als ik kan antwoorden, vraag maar.

sorry als ik wat hard ben geweest maar het gebeurt zo veel en dan bedoel ik hand je op houden en stort je vraag er maar in terwijl er zo veel info is.
doe mee en als je wat tegen komt plaats je dat hier daar heeft iedereen wat aan.
iets wat nieuw is kost veel tijd heb je dat er niet voor over dan loop je vast.
ik heb onder tussen al de print kop ontworpen en zal binne kort het id hier plaatsen.

hier al vast een id hoe het kan worden.
messing staf 3,2mm door voer met aan de onderkant draad er in getapt zo dat er een sproeier in kan.
waar om een sproeier dan kan je de door voer maat veranderen{staat nog niet in de tekening.}
dan een sok glasvezel er om heen en dan de termies draad er om heem dan weer een sok glasvezel en het geheel isoleren.
ik vergeet nog de temp sensor die het geheel regelt kwa do0r voer snelheid versus temp.

1368092436_6_0h0z.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik ben wel wat linkjes tegen gekomen maar geen praktische winkels en echte prijzen...
Hier is het te bestellen bv (Duitsland) https://shop.grrf.de/index.php
2,2kg / ca. 320m ABS EUR 49,- PLA EUR 67,-
Gewoon wat richtprijzen zodat niet iedereen hoeft te googlen :)

Er is trouwen een inkoopactie aan de gang op sk.net en anders zijn hier : http://reprap-fab.org onderdelen te bestellen voor wie niet alles zelf kan maken.

Laatst bewerkt:
Michel,

Wow,

Jij wilt dus zelf een machine bouwen. Of heb je een cnc machine waar je deze kop op bouw?

Ik zelf werk in een industrie waar we heel veel gebruik maken van extrusien. Maar dan in het groot. Dus weet dat temperatuur heel belangrijk is. Maar er zijn toch wel een paar vragen die ik heb aangaande 3D printen.

Elke keer als ik iets lees over 3D printen lees ik dat je eerst een rooster neer moet leggen. Heeft dit geen effect op je model dat je probeer te printen. Hoogte verschil?
Of geef je dit op in het besturing s systeem. Zie niet hoe je dit kunt doen in een #D CAD programma.

Ook heeft men het wel eens over hulp lijnen printen. Dit zal zeker zijn om instortten van bepaalde gedeeltes te voor komen. Hoe doe je dit? In je 3D CAD programma?

Nog een vraagje, Hier voor alle machine gebruikt men draad. Zijn er ook waar je resin korrels kan gebruiken?

Dit was het maar eventjes.
Gerrald

ik heb een cnc freesbank [optibf20l] zelf om gebouwd.
het id is om de norsel met aan stuuring aan de machine te bouwen zo dat ik hem voor frees werk maar dus ook voor 3d printen kan gebruiken.

software ben ik ook nog niet uit hoe en wat .
meschien gebruik ik een arduino setup maar dat weet ik nog niet.

3d printen kan met de gekste dingen het is maar net wat voor norsel je toepast.
korels kan je ook gebruiken maar dan zit je weer hoe druk je dat door de norsel.

eerst maar eens een norsel in elkaar flansen en kijken hoe dat werkt.

tot tot

Als ik naar die filmpjes kijk, vind ik het eerlijk gezegd nogal teleurstellend, vooral de eindkwaliteit van e.e.a.

Het is een interessante techniek, maar een apparaat als de Markerbot is imo voor modelbouw nog ongeschikt. Te onnauwkeurig en te kleine werkstukken.

Wat ik wel interessant vind.. als ik het goed begrijp koop je een rol plasticdraad en daar 'doet' die machine het mee?

Ultimaker

Beste heren van het forum.
Mijn zoon is student industrieel product ontwerpen en heeft zelf al twee printers gebouwd. Het gaat om de RepRap Mendel. Ook heeft hij wat andere printers aangewezen.

www.ultimaker.com
www.shapercube.com

hoop u voldoende geinformeerd te hebben,

JPGZ

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm ik ben toch echt nog steeds op zoek naar een ombouw voor bestaande CNC.
zonder allemaal andere elektronica.

de CNC techniek heb ik al tot mijn beschikking.
nauwkeurigheid van mijn machine ligt verre malen boven die van een simpel 3d printertje. Het gaat mij dan ook meer om de techniek in de kop.

Voor wat ik zie, is zo'n kop niets meer dan een warme nozzle waar plastic doorheen geduwd word. Qua techniek te vergelijken met zo'n 'hot glue' pistool.

Waarschijnlijk zou jij al een heel eind komen als je zo'n nozzle van een hot glue pistool met een hopper met draad op je machine zet.

De onnauwkeurigheid zit 'm niet in het positioneren van de kop, maar in de vloei van het plastic. Dat zie je in al die filmpjes terug, je kunt je druppeltje plastic wel op 0.00001mm nauwkeurig positioneren, maar als het dan uitvloeit over 0.5mm, blijft er van die nauwkeurigheid weinig over.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back