3DCollege Big scale fly in - België / Nederland [idee]

Discussie in 'F3A-X' gestart door JVDO, 15 nov 2007.

  1. Koenieboy

    Koenieboy

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Belgium
    Christiaan,

    Deze Fly-in was bedoeld als treffen voor Bigscale piloten, en geen show die op het publiek gericht is. Er waren ook deelnemers die geen competitie-piloten zijn maar ook mannen die vliegen voor de lol met grote bakken en daarom moeten het toch niet allemaal 'Gernot Bruckmannen' zijn. Iedereen vloog op de manier dat hij zich het meeste amuseert.

    Het is het begin van het seizoen. Veel nieuwe toestellen die nog niet 100% in orde zijn. Veel piloten komen ook uit de winterstop en dan zijn de vingers wat vastgevroren, alé bij mij toch :cool:.

    Ik ben de hele dag aanwezig geweest. Wat rondhangen met collegapiloten, een vluchtje doen, wat babbelen. Perfect om een pint bij te drinken.

    Er werden een paar programma's gedemonstreerd. Als toeschouwer is dit na 5 minuten verschrikkelijk saai, maar ik heb wel een idee wat F3M nu precies inhoud. Een hele dag van dat, zou heeel saai geweest zijn. Vrij vliegen is interessanter om te zien vind ik

    Wat ik nog het strafste vind, is dat je a.h.v foto's zulke veronderstellingen kunt maken. Drink jij nooit een pint op de vliegplein?

    Kom volgend jaar langs en kom de sfeer opsnuiven.
     
  2. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Christiaan: je hebt duidelijk tijd om zo een ***** te typen dus heb je ook wel de tijd om www.3DCollege.be te bezoeken waar je een uitgebreide beschrijving kan vinden van wie we zijn en wat we doen. Daar staat nergens dat we een vliegschool zijn hoor, de naam klonk gewoon goed ;-) Het is niet omdat we videos maken dat we iemand iets willen leren, als je er van kan leren des te beter!

    Moest je toch niet de tijd vinden, hier heb ik de tekst even voor jou :

    The 3DCollege team, also known as the Belgian Aerobatic Team consists of 5 r/c pilots; Bert Delaere, Jens Van Dorpe, Paul Plevoets, Axel Libert and Geoffrey Michiels.

    All of us are big scale aerobatic pilots (F3M). Bert, Axel and Geoffrey are also flying F3A and F3P competition. We are mostly known for being everywhere, in our nice yellow- colored t-shirts, doing F3M competitions around Europe. In this way we managed to get a very nice portfolio in just a few years, like Belgian F3M Champions, EXFC semi-final pilots, etc. We also try to have at least 1 of our pilots on every big show in Belgium and try to visit as most fly-ins as possible.

    Apart from that we are trying to organisate some events, like the 3DC Indoor Event witch was already very succesfull in 2006 and 2007. In 2008 there will also be a big 3DC party and maybe a Big Scale / 3D fly in. And last but not least there is the 3DCollege website, with Competition reports (last year live from EXFC), results, pictures, reviews and many video's.

    And show us how its done ;-)

    Ik kan best begrijpen dat het ver was voor jou, en om dan nog een beetje naar een bende losers te komen kijken ... ja ik kan het begrijpen, volgende editie stuur ik zeker enkele uitnodigingen naar bevriende toppiloten, ik zal jou zeker niet vergeten ;-)

    En over die "lange tenen": denk je nu echt dat ik van een opmerking van de een of de andere, die mij totaal niet kent (en ik hem ook niet) zou op mijn tenen getrapt zou zijn. Ik weet wat ikzelf en ook andere piloten op de event al gepreseerd hebben en meer woorden maak ik daar niet aan vuil...
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  3. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    wat je zegt. wat mij betreft gaan vliegen en alcohol niet samen. Wellicht zijn er binken die er heul goed mee om kunnen gaan, maar ik weet van mezelf dat ik een biertje heel lekker vind, twee ook en dat ze vrij snel opstijgen. autorijden, vliegen of andere riscovolle bezigheden krijg ik gehijd een keer spijt van...
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  4. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Je bent totaal NIET in de positie om hierover te ordelen, als je niet eens ter plaatse was PUNT
     
  5. Koenieboy

    Koenieboy

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Belgium
    Als je er genoeg tijd tussen laat is dat geen probleem. (no offense, is ook maar mijn mening) Daarin moet je je verantwoordelijkheid nemen...
     
  6. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    naja...Jens. Dat was zeker niet de bedoeling. Nu vat je de boel toch vooral verkeerd op en ja ik heb wel de hele website van 3Dcollege bekeken. Best een aardige site, maar nog steeds had ik de indruk dat het een soort van vliegschool was. Wat heel prima is! Ik juich het toe als er mensen zouden zijn die tips en trucs op een goede en leuke wijze door willen geven. En met die verwachting heb ik dus naar de verslagen van die 3D meeting uitgekeken. Maar helaas, wat er te zien was waren vooral mooie toestellen en pogingen tot hoveren. En dat vond/vind ik jammer. Vandaar mijn posting.

    Dus plaats het dan ook ff aub in dat kader (want ik ga de posting niet weghalen). En probeer ook vooral niet te persoonlijk aangevallen te zijn. Want dat is dus niet de bedoeling.
     
  7. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    Nee dus, want dat zou ik wel willen leren. En jammer genoeg is daar dus geen beeld materiaal van.
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Kijk wij proberen alle mensen die vragen hebben zo snel mogelijk naar een hoger niveau te helpen ... geloof het of niet maar ik ontvang dagelijks/ wekelijks mails met allerlei vragen. Ook op de event heb ik in de tijd de ik overhad enkele mensen met vragen zo goed mogelijk geholpen. Maar daarvoor moet je geen team maken ofzo. Ik weet niet hoe dat daar in Nederland is maar hier in België helpt iedereen gewoon iedereen zo goed hij kan.

    En ik denk niet dat ik een website vol tips en trucks moet schrijven want daar zijn al 1000den websites over te vinden...

    Verder blijf je in je uitlegjes maar zagen over die "pogingen" tot hoveren zoals jij dat dan noemt. Kijk video beelden en foto's geven zoals 3W_Flyer al aanhaalde een HEEEL vertekende weergave van iets. Alle fotografen nemen foto's van hovers etc ... Ik denk ook dat het veel gemakkelijker is ... of ben jij de eerste die een mooie foto van Blender gaat maken. Er zijn verder ook nietveel cameramannen die een modelbouwvliegtuig in vlucht laat staan in 3D demo goed kunnen volgen dus daar krijg je automatisch weer dezelfde makkelijk neembare shots... Nog eens, de mensen die ter plaatse waren weten wel beter.

    Ps: ik verwacht helemaal niet dat je je postings gaat wegnemen, ik denk dat de 99% je toch geen gelijk geeft ;-)

    Had je gekomen, kon je antwoorden op al je vragen verwachten, maar wat wil je dan dat we doen? Elk gesprek filmen? Elke vraag uittypen? Elke vlucht zender + vliegtuig filmen...
    Mogen we nog wat fun hebben? :)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2008
  9. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    okay...ik heb de boel een beetje terug gelezen. Laat ik mijn eerste posting wat anders formuleren:

    Is er nog beeldmateriaal van de meeting waar bijvoorbeeld het f3a-x of f3m wordt voor gevlogen? En zijn er nog tips en truucs uitgewisseld waar iedereen wat aan heeft?

    Dat is dus wat ik met mijn posting wilde bereiken (naast het feit dat ik het dus niet vind kunnen dat er bier op in pits is). Nogmaals (en voor de laatste keer) mijn excusses dat ik het in eerste instantie zo krom neer heb gezet.
     
  10. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    ah, helder. Dank Jens voor je uitleg. Jammer wel, want dat had ik graag gezien, juist omdat ik er niet bij was en het 'grote' me wel aanspreekt.

    Dan een andere vraag. Gaan er nog videos komen met uitleg zoals bv gedaan werd toendertijd door de flying circus mensen?

    (zo en nu ben ik klaar met chatten)
     
  11. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    We waren dit van plan... en toen we daar gingen mee beginnen... moest ik helaas van club veranderen, of het er nu nog ooit doorkomt is een groot vraagteken.
     
  12. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    @ Christiaan

    Volgens mij waren er (jammer genoeg voor jou) meer amateur-fotografen dan amateur-piloten, ik als totale noob in filmen/fotos maken (en vliegen maar laten we het daar maar niet over hebben) kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk is om een mooi filmpje te maken van een F3M programma, dat hoog wordt gevlogen, zeker tov een grijze hemel en slecht/veranderend licht, jij niet? tenzij je een camera hebt van godweet hoeveel €€, maar de mensen die daar waren staken die €€ duidelijk liever in vliegtuigen.. Als je zo graag wou bijleren, had je daar moeten zijn, want daar werd er constant gepraat over vliegen en vliegtuigen..

    @ Jens
    kalmte is uw redding!!! ;) Niet opjagen in dit soort opmerkingen door mensen die er niet bij waren.. Zoals je van iedereen die WEL daar was hebt gehoord was het een super-event, super georganiseerd, super piloten, af..
    ik hoop dat moest het er ooit van komen, we het even goed kunnen doen..
    Tzal ni van niks geweest zijn da de piloten u persoonlijk kwamen bedanken eh..
    Ps: bedank Bert nog es voor de powerbox switch die ik gewonne heb eh:twisted:
     
  13. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Ja, dat heb ik ook gezien. Hun vliegtuigen begonnen dan telkens te draaien??? Zal door het bier geweest zijn zeker?

    Ik heb er alleszinds sjieke vluchten gezien! Maar ik was er dan ook, en dat geeft me toch een beetje recht tot commentaar geven.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Ja Joeri ik em ook gezien da uwe vlieger in hover altijd draaide alle wie doet da nu, wie heeft u da zo geleerd e? Of lagget echt aan die pinte...
     
  15. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    @christiaan (en alle andere eigenlijk)

    We hebben heel veel tijd gestoken in de organisatie van deze event, het is dan ook niet leuk als iemand die er niet eens bij was zo bot nutteloze commentaar op het event geeft. Het doet met dan ook plezier om te zien dat er een golf van positieve reacties op gekomen is.

    Wat betreft dat bier ben ik even heel duidelijk: dat is er bij het volgende event weer bij. Iedereen is volwassen genoeg om te beslissen wat zelf doet. De club had lekker eten voorzien en daar hebben veel mensen graag een pintje bij, doodnormaal en moet kunnen!

    Deze event was georganiseerd voor de piloten voor de start van het seizoen bijeen te brengen en er een gezellige dag van te maken. Dat is naar mijn mening zéér geslaagd. Zodoende willen we ook niemand verplichten om een bepaalde vliegstijl aan te nemen. Doe gewoon alles wat je zelf wil, zolang het maar veilig verloopt.

    Er is die dag sterk naar veiligheid gekeken. Wie te dicht vloog werd hier vriendelijk op gewezen. Er is zelfs geen enkele piloot geweest die kritiek moest krijgen op z'n vliegstijl!

    Wil je bepaalde figuren leren vliegen? Ga vanachter je pc'tje naar de club (waar ook andere piloten zijn, maar voor jou helaas geen bier) en ga vliegen, ook als het minder goed weer is. Wil je wat leren moet je trainen. Echt veel uitleg heb je niet nodig.
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Niet te vroeg oordelen, maar in de basis heb je gelijk.

    Ja en dat kan je elke dag lezen in de krant. Er is elke dag wel de een of andere gek die met alcohol op achter het stuur zit en zo een ernstig ongeval veroorzaakt.......... Denk eraan als modelvlieger ben je volgens de wet ook een bestuurder.

    Dat zegt hij ook niet. Hij maakt wel de opmerking waar ik ook achter sta, probeer die alcohol van je modelvliegveld af te houden en als het alleen voor het publiek is dan maak daar duidelijke afspraken over zodat er geen alcohol voor het veilighiedsscherm te zien is. Mocht er iets gebeuren dan worden die wijzende vingers al snel naar het acohol gebruik gewezen, ook al heeft de betrokken piloot niets gehad en liep zijn helper wel met de fles rond. Dus ook de vrijgewillige helpers en vaste helpers geen alcohol...........

    SLuit ik mij helemaal bij aan, bij ons tijdens evenementen dan ook geen alcohol op het veld, ook niet voor het publiek. Zien we dat er een deelnemer toch alcohol gebruikt dan wordt hij vriendelijk doch dringend verzocht om naar huis te gaan en nmag niet meer vliegen bij ons.

    Als dat al de eerste ingeving is van een mede modelvlieger, wat moet de gemiddelde burger er dan wel niet van vinden, en dat merk je pas als er daadwerkelijk eens iets mis gaat.
    En nee, ik drink geen alcohol op het vliegveld tijdens het vliegen of tussen het vliegen door.
    Op de clubavonden moeten we stoppen met vliegen om 21:00 uur en als ik met de fiets of te voet ben dan neem ik wel eens een pilsje na die tijd. ik kan via een veldpad dan naar huis omdat het vliegveld op 600 meter van mijn huis is.

    klopt, dan pas zullen ze merken dat er iets niet klopt en ze grote problemen krijgen.

    Dat is niet echt correct, een foto kan die indruk wekken en dan mag je daar gerust eens iets over zeggen.

    Heoveel tijd moet er dan tussen zitten. Bij een gezond persoon die in optimale conditie is wordt de alcohol uit een glas bier (5% alcohol)afgebroken in ongeveer 1 uur tijd. Je maakt dan 1 vlucht, drinkt een glas bier (5% alcohol) en dan wacht je 1 uur om te vliegen???????? (Sommige speciaal bieren hebben een hoger alcohol percentage en dan duurt het natuurlijk een stuk langer voordat de alcohol is afgebroken)

    Zo, en nu genoeg geluld over die alcohol, en weer terug naar die meeting.

    Als ik de meeste vliegfoto's bekijk krijg ik ook de indruk dat 3d vliegen alleen maar prophangen betrefd, maar achter de schermen zal er wel meer achter zitten.....In die houding is het natuurlijk makkelijk om de nodige foto's te schieten.

    Verder vooral doorgaan met het organiseren van dit soort evenementen, daar leren we allemaal weer van.
     
  17. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Dat filmpje wil ik dan wel eens zien.Ikzelf was de ganse dag aanwezig en heb maar 1 piloot zien drinken.Dat was Niels.Die heeft dat gedaan uit frustatie wss nadat zijn toestel was gecrashed.

    DON'T DRINK AND DRIVE/FLY :teacher:

    Enkel dus piloten die wat propeerden te hoveren?Euhm,NOT.
    Slecht een klein aanbod aan de piloten die niet aan het hoveren waren.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Al ooit eens geprobeerd van op een afwisselende dag (regen/zon/regen/weinig zon) een degelijke foto te maken van een voorbijvliegend toestel in een zoom modus van x15 op een bewolkte dag?
    Dan krijg je zoiets

    [​IMG]
    [​IMG]

    En kom nie niet zeiken dat het een fluttoestel is want het is voor de meeste werkende mensen al een half maandloon om zo een toestel te kopen.

    Ik kan alleen zeggen dat het voor het 1e event een topprestatie was.Er was ontbijt,middagmaal,tombola,leuke sfeers,vette toestellen,... .Dus voor herhaling vatbaar.

    Als jij ooit een event organiseert zal ik wss ook niet kunnen komen omdat de afstand te groot is en dan zal ik ook eerste zijn om eennegatieve comment te schrijven.Door te alleen te oordelen van foto's/filmpjes.

    I rest my case.
     
  18. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    De foto's van de fotografen waren super en zeker ook die van Wezze! Maar je kan een rolling loop, een snap, ... nu eenmaal niet herkennen op een foto zo is dat en zo zal dat blijven... En elke foto waar een vliegtuig met de neus omhoog hangt lijkt voor jullie een hover.

    En please stop about the beer, ik heb persoonlijk nog op GEEN ENKELE show geweest waar ze vragen "ben jij piloot", "Ja?", "dan krijg je geen bier". Man man jullie zijn wel echt PROFS in overdrijven. Als er al discussies als deze beginnen op forums pfffff dan hoeft het voor mij niet meer, the other ones are just a click away ;-)
     
  19. bigscale

    bigscale Guest

    Ha Christiaan,

    Ach, je neemt je woorden al aardig terug ; doet me denken aan een instructeur in de 1 op 1 luchtvaart..

    Check brains connected..before you talk..

    Het was een toffe dag ! en nou nie mauwe over film...be a witness..

    Grt.
     
  20. dunlop

    dunlop

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    43
    Locatie:
    linter
    tof

    der word hier nogal wat met scherp naar elkaar geschoten zeg ,,de beste stuurlui staan weer eens aan de wal lijkt het mij,bier mag niet ,men kan niet vliegen , het was gevaarlijk met al dat bier ,enz ......,dit kan ik gerust tegen spreken , ik was speciaal s'morgens naar het evenement op ons model pleintje met de motor gegaan ,met het idee in het achterhoofd als het niks word of het gaat me vervelen rij ik wel door voor een dagtripje motorrijden in onze mooie belgische ardennen , en ik heb op zijn vlaams gezegt :met grote ogen en met mijn bek wijd open en een pintje in de hand de hele dag kunnen genieten van dit schouwspel ,en ja bier en motorrijden gaat ook niet met elkaar en inderdaad als je er genoeg tijd tussen rijden en bier drinken laat is er niks aan de hand ,prachtige toestellen gezien en zien vliegen ,gezellige mensen en piloten gesproken die ik anders niet zou ontmoeten , oude bekende van de fly in te steenbergen terug gezien en lekker liggen lullen over hun en andere big models ,heb daar een schat aan info gekregen over hoe ik mijn besturing en emcotec in mijn groot model moet inbouwen ,wat kan er mooiere zijn in het leven ,nederlanders en belgen onder elkaar over hun passie big modelvliegen en hierbij kan ik de beide toffe heren jens en paul nog maar eens aanmoedigen om dit volgend jaar weer te organiseren ,het was een topdag voor het oog en hart van de modelbouwer
    ps:voor iedereen die zo een fly in van big models of motor rijden te gevaarlijk vind of vond ,zeggen wij motaars :blijf lekker thuis in je salonzetel zitten, en bekijk alles in de wereld van op afstand ,maar pas toch maar even op misschien valt ooit het plafon op je kop
     

Deel Deze Pagina