3e keer proberen heli te leren vliegen...

@ igortje
Ik heb even gezocht op google, maar ik kan nergens een site vinden over die vliegclub in Kruisland.
Ik zou graag eens komen kijken maar weet dus geen adres helaas.
Kan je me verder helpen?

Ik heb er nu voor gekozen om een coaxiale heli te gaan vliegen, dit om de hand-oog gevoel te leren.
Ik heb een Graupner Koala gekocht, en heb hier nu 2 keer mee gevlogen.
Opzich kan ik hem in de lucht houden, maar hij is ook al een paar keer naar beneden gekomen, en als dit met een CP had gebeurd had ik zeker te weten stukken gehad. Gevolg extra kosten.

Ik ken echt nog helemaal niet vliegen, zelfs ook van de vorige keren proberen heb ik totaal niks geleerd heb ik het gevoel nu ik het weer probeer...
Ik probeer met de coax te hoveren en later misschien ook nose in e.d.

Eerst maar eens goed hiermee proberen te vliegen, daarna ga ik eens kijken voor een T-rex of mini Titan. Als deze te duur worden, dan misschien toch terug met een honeybee king proberen.

Denken jullie dat dit een goede opstap is?

ik weet zeer dat een mini titan of een trex 450/500 een veel betere opstap is geloof me hoe groter hoe makelijker maar koop wel iets goeds
wij helpen veel beginers met de honybee of de walkera shit en deze mensen komen er allemaal na 2 tot 3 weken achter dat deze heli's weggegooid geld zijn spaar dan even door voor een trex of zoiets dergelijks en laat die chineese shit waar het is

dit zijn tips geen verplichtingen!!
je moet doen wat je wil

groet carlo

Ik geef carlo in deze gelijk, het is een hoop geld, maar je leert er zeer zeker beter mee vliegen.
Het enigste nadeel is vind je het leuk, want als je na drie weken zegt" wat een k*t hobby" dan heb je een hoop geld weg gegooid.

> dan heb je een hoop geld weg gegooid.
Is niet waar m.i.
Het brengt ook veel meer op als je het verkoopt ;)

Eric

Beste mensen,
Ik kom uit het electro racen. Dit jaar wilde ik NK wedstrijden gaan rijden in de modified. Alle top spullen aanwezig, blijken mijn ogen behoorlijk achteruit te zijn gegaan waardoor ik het niet meer bij kon houden. Al het race spul weg gedaan en overgestapt op electro vliegen. Eerst maar een HBFP aangeschaft om te kijken hoe of wat. Heel leuk spul om te oefenen en niet te duur. Maar aangezien ik toch wel een leuke echte model heli wilde hebben maar een Robbe Spirit Li aangeschaft. Kon een leuke deal maken voor deze heli en ook maar een Spektrum zender aangeschaft omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb opgedaan tijdens het racen. Ga de heli heel rustig aan vanuit de doos opbouwen. Ga jullie adviezen opvolgen door toch een sim aan te schaffen en met mijn zender te oefenen. Ik vind het een prachtige hobby en met name de techniek spreekt mij zeer aan. Gek genoeg vond ik het vliegen (op hoogte brengen en daar houden) met de HBFP niet erg moeilijk. Helaas gedroeg de heli zich bij de laatste vlucht (kennelijk vanwege een storing) als een raket. Totale schade ongeveer 20 euro. Kan jullie wel zeggen dat als mijn auto ooit een dergelijke klap had gemaakt, je de kosten met 10 had kunnen vermenigvuldigen. Heli vliegen, ik vind het prachtig.

ik weet zeer dat een mini titan of een trex 450/500 een veel betere opstap is geloof me hoe groter hoe makelijker maar koop wel iets goeds
wij helpen veel beginers met de honybee of de walkera shit en deze mensen komen er allemaal na 2 tot 3 weken achter dat deze heli's weggegooid geld zijn spaar dan even door voor een trex of zoiets dergelijks en laat die chineese shit waar het is

dit zijn tips geen verplichtingen!!
je moet doen wat je wil

groet carlo

Beste Carlo,

Een Trex of een minititan zullen ongetwijfeld veel beter zijn dan bv een Esky. Het is echter niet zo dat een honeybee king 2 weggegooid geld zou zijn. Ik vlieg er zelf mee en dat gaat erg goed. Het kost je mischien wat meer geduld en het zal best langzamer leren. Niet iedereen heeft een Trex budget. Het noemen van chineze shit vind ik dan ook niet op zijn plaats zeker gezien de vele mensen die hier op het forum ook met een honeybee king 2 vliegen.

gr,
Frans

Beste Lars,
Ik heb ook zelf geprobeerd te leren heliviegen, zonder Sim. stom stom stom, duur, duur, duur...
Daarom heb ik in mei een Sim gekocht en ben driftig aan het oefenen. Daarnaast neem ik een aantal lessen bij RC Heli in Breda. Kan ik je zeker aanbevelen.

Succes.
Pieter.

Ik vind zelf toch dat er over de kwaliteit van een Esky niet te spreken is, het werkt wel voor rustig rondvliegen, maar verder kan je er niet veel mee.

"Chinese shit" is een beetje te, vergeet niet dat volgens Moeder China Taiwan een (Afvallige, dat wel) provincie is en dus Thunder Tiger en Align daar dan ook onder vallen ;) Walkera is meer de Chinese shitvariant, Esky loopt inmiddels al aardig lang mee.

Maar dit argument
Fkestuntelaar zei:
Het kost je mischien wat meer geduld en het zal best langzamer leren
is het steekhoudendst; Ik ben ook een bijter en heb het met veel goedkope crashes geleerd, maar ik ken mensen die het dan na 3 maanden voor gezien houden. Je hebt nu eenmaal vliegers en knutselaars... Mijn Titan presteert (Als ik niet loop te experimenteren met tandwielen en motoren dan) consequent goed, en heeft nagenoeg geen onderhoud nodig en dat is lang niet voor elke heli zo. Als je wil leren vliegen moet je imho een heli kopen, geen verzameling onderdeeltjes die soms vliegt... En alle waarde is naar zijn geld...

Nou Eric, de markt voor tweedehands is niet best met al die Chinese zooi ;)

Klopt,
Maar de Titan en T-rex brengen 2e hands veel meer op dan een Esky of Walkera....
De aanschaf is hoger omdat je alles los moet kopen.
Maar je kan ook alles weer los verkopen, of slechts gedeeltelijk verkopen.
Stel dat helivliegen even te hoog gegrepen is...
Dan kan je met je aangeschafte zendapparatuur prima een vliegtuig/boot/auto besturen, en je heli zonder een enorm verlies doorverkopen.
Ik vind RTF een hoog wegwerp speelgoed gehalte hebben i.p.v. Modelbouw imago, en dat zie je dan ook terug in de 2e hands prijzen.

Eric.

Koop een simulator zoals reflex of phoenix. Oefen er elke avond een uurtje op, dit gedurende een half jaar ofzo.

En de kans dat je dan nog een heli de grond in boort is zeer klein !!

Een trex 450 vind ik nu ook niet zo'n goede heli om mee te leren vliegen. Deze zijn met de juiste electronica idd zeer stabiel, maar ook heel gevoelig. Ze maken direkt snelheid, kunnen zeer fel sturen enzo.
Naar mijn mening begin je best met een grotere heli zoals een raptor 50 of trex 600 ofzo.
Electro of nitro dat maakt weinig uit.

In ieder geval, wat je ook gaat doen ermee, succes :)

Let wel, dat een sim bedoeld is voor de oog-hand coordinatie, dus niet om te leren vliegen.

"Chinese shit" is een beetje te, vergeet niet dat volgens Moeder China Taiwan een (Afvallige, dat wel) provincie is en dus Thunder Tiger en Align daar dan ook onder vallen ;) Walkera is meer de Chinese shitvariant, Esky loopt inmiddels al aardig lang mee.

Maar dit argument is het steekhoudendst; Ik ben ook een bijter en heb het met veel goedkope crashes geleerd, maar ik ken mensen die het dan na 3 maanden voor gezien houden. Je hebt nu eenmaal vliegers en knutselaars... Mijn Titan presteert (Als ik niet loop te experimenteren met tandwielen en motoren dan) consequent goed, en heeft nagenoeg geen onderhoud nodig en dat is lang niet voor elke heli zo. Als je wil leren vliegen moet je imho een heli kopen, geen verzameling onderdeeltjes die soms vliegt... En alle waarde is naar zijn geld...

okay dan deze een chinese landwind of een toyota landcruiser mag jij het zeggen

carlo

En je moet niet vergeten, de een leert het binnen binnen 3 maanden, en de ander leert het binnen 1 jaar, en er zullen ook mensen zijn die het nooit leren.

Lars,

Hier vind je wat meer info over de club:
Home

Ik ben ook van plan binnenkort een electro heli (e-sky) te gaan kopen samen met een maatje.

Ik ben benieuwd!

@Carlo: En je punt is?!?

elk normaal denkend persoon weet ook wel dat je voor €200 geen kwalitijd kan kopen
een beetje gyro kost al meer
en dan denken sommige mensen dat je voor dat geld een top heli kan kopen RTF
ik weet ook wel dat niet iedereen veel geld kwijt wil of kan
maar dan moet je ook niet raar opkijken als je een antwoord krijgt zoals ik geef het is nu eenmaal zo naar mijn mening

meestal is het om 10.00 uur in de ochtend kopen en om 12.00 uur vragen hoe kan het dat mijn heli rondjes blijft draaien of korte viegtijd enz enz
en dan heb ik het niet eens over crasches elke dag een keer of 2

maar verder ga ik hier niet meer op in trek je eigen conclusie maar

iedereen veel plezier met het vliegen wat voor heli je ook vliegt

ik heb een art-tech falcon 400 SE chinees rommel zoals jij het zegt gekocht, maar ik kan in een uur real vliegtijd al redelijk hooveren en ben een echte beginner... ik heb maar 2 weken geoefend op de sim die er bij zat. na wat filmpjes gezien te hebben op internet en de RTF doos 5mnd bewonderd te hebben in de modelzaak heb ik m gekocht, en moet ik wel zeggen dat ie wel een stuk duurder was als 200. ik deed voorheen in auto's en als ik geweten had dat heili's zo goedkoop waren had ik er eerder mee begonnen. half jaar geleden een nieuwe FG gekocht maar daar heb je een hele schitterende heli voor en als ik m'n upgrades en reparaties ga meerekenen dan kan ik er wel 2 of 3 kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
gixxer zei:
als ik geweten had dat heili's zo goedkoop waren

Als je een kloon FG had gekocht van Tjingtjang had ie ook maar 300 euro gekost, incl 26cc en zenderset. Nou vergelijk je een heli uit de onderklasse met een auto uit de middenklasse, das geen appelen met peren vergelijken maar met kiwi's ofzo ;)

Back