We zitten op de zelfde lijn hoor Ton

Het gaat in het begin om het vliegen en niet anders.
Heli vliegen is gewoon het allermoeilijkste wat er is op RC gebied, ik heb alles gedaan dus voor mij geen discussie over mogelijk.
Een helikopter is ook nog eens het meest complexe RC vliegtuig om te laten vliegen...
De combinatie van die twee, de complexe mix van techniek en jouw hersenen die die mix in alle orientaties moeten besturen is gewoon geen Makkie....
Als je het technische gedeelte 100% in orde hebt, dan heb je de belangrijkste drempel genomen.
Dan ligt het alleen nog aan jouw of je het leert of niet, niet iedereen lukt het namelijk.
Hoveren en een beetje naar voor, naar achter en opzij zijn belangrijke stappen in het leerproces, maar het is nog lang geen vliegen.
Dat is iets wat de helie zowiezo goed en stabiel moet doen.
Ben je die fase voorbij, dan ga je langzaam de verschillen zien tussen een goed vliegende helie en een mindere helie.
Sommige passeren die fase na een jaar, en sommige al na een paar weken....
toch pijnlijk als je er dan al achterkomt dat je helie niet lekker vliegt, en je eigenlijk beter spul had moeten kopen.
Ik vind het normaal dat mensen eigen keuzes met hand en tand verdedigen.
Maar het beste advies op basis van ervaringen en 100% gericht op het te bereiken doel, RC helikopter leren vliegen, blijft een
zo goed mogelijke helikopter.
Zelfs dan is het al moeilijk genoeg.
Het is gewoon logisch...
Eric