3e keer proberen heli te leren vliegen...

Ja je hebt gelijk. Ik kon aardig wat spullen verkopen of inruilen maar als je alles bij elkaar op zou tellen ga je inderdaad al snel richting de 1000 euro (of eroverheen) :???: Omdat mijn ogen voor het racen echt te slecht werden was de overstap een wel overwogen keuze. Geen 3D actie voor mij, maar gewoon lekker wat rondvliegen met een mooie stabiele heli. Het is dus geen bevlieging. Maar omdat mensen vaak het RC gebeuren als een soort speelgoed zien, adviseer ik gewoon een instapmodel. Dus net geen speelgoed, maar ook niet het top spul.

pevr.
 
Ik ben al ruim 25 jaar met modelbouw bezig.
Helikopter vliegen was 10 jaar geleden geheel onbereikbaar voor mij.
Gewoon veel te duur.
Als je mijn 500 heli goed gaat bekijken (300 € incl.motor en bladen, excl.electronica)vanuit een commercieel oogpunt, qua fabricagekosten, engineering en materialen, dan is het een klein wonder dat ze hem verkopen voor die prijs.
Het is absoluut niet duur!!
Mensen die heli's als speelgoed zien, die ga ik niet eens een advies geven.
Mensen die het echt gaaf vinden wat je aan het doen bent, en echt geintresseerd zijn, daar neem ik ruim de tijd voor om hun vragen te beantwoorden.
Het is een hele leuke veelzijdige hobby, maar zoals met iedere hobby kan je ze ook echt verkeerd uitgeven.

Eric
 
EricW,

Zelfs met de RTF heli's (de low cost modellen) vind ik het niet te geloven hoe ze voor dat geld een vliegende heli kunnen fabriceren. Natuurlijk is alle waar naar zijn geld maar zo'n RTF vliegt wel. En niet eens slecht moet ik zeggen. Natuurlijk is het zo hoe groter de heli en hoe beter (en duurder) uitgevoerd, des te beter zal hij vliegen. Maar ik denk maar zo dat je beter een RTF model tegen de grond kan laten klappen dan een dure heli. Vandaar dat ik een RTF model een goede instap vind. Ik zou mensen die nog nooit gereden hebben ook altijd een RTR model adviseren in plaats van een auto van het merk X die al gauw 400 euro of meer kost (een kaal chassis) Natuurlijk rijdt dat model veel beter als je weet hoe het af te stellen. Het nadeel is alleen dat een beginner die trucs niet kent. Bij een heli zal dat niet anders zijn. Eerst de basis leren dus (met een niet te dure heli) en dan pas overstappen op het "echte" werk.

:grin: pevr.
 
Naar mijn idee zegt het helemaal niets, het zegt alleen des te meer over jouw persoonlijkheid dat je mensen gaat opzoeken in een andere discussie en dan vervolgens hun tekst in je eigen discussie gaat plaatsen. Was de frustratie bij jou nou zo hoog dat je niet kon wachten op een antwoord in deze discussie. Beetje zielig hoor.

gr,
Frans

nee daar zit ik niet op te wachten

maar het is wel duidelijk dat het echt shit is waar jij mee vliegt en dan tegen iedereen zegt die net komen kijken of willen gaan beginnen met heli vliegen dat het gewoon goede heli's zijn vind ik een beetje jammer
en zeker omdat bij jezelf regelmatig de zender het laat afweten boven een garage

maar veel plezier verder nog met vliegen
dit is mijn laatste bericht hier bij deze post
 
pevr zei:
Natuurlijk is alle waar naar zijn geld maar zo'n RTF vliegt wel

Maar dat is nou juist het punt... Een Trex of Titan vliegt niet 'wel', die vliegt. punt. De rest is aan jou. Bij de el-cheapo's heb ik de ervaring van het 'wel vliegt' maar dat dat dan ook hetgeen is waar je mee bezig bent, het vliegend houden. Op die manier stagneert je leercurve enorm.... Mee eens, een King oid hoovert uit de doos maar de meeste beginners die ik ken zijn daar na 20 lipo's mee klaar en dan begint het upgraden. Kijk maar in het lekker makkelijk te lezen King II topic, iedereen begint na een week of 3 met upgraden...

De bedoeling van een forum was, en is, het delen van ervaringen en meningen. Eric's ervaring (Schat ik zo in, sorry als het niet zo is Eric) en mijn ervaring, is dat goedkoop vaak maar een paar euro scheelt (In dezelfde klasse heli uiteraard!) en veel meer euro's frustratie oplevert. De daaruit voortvloeiende mening is dan dat je, als je het zeker weet, beter kan beginnen met goed spul.


Groetjes,

Ton.
 
Maar dat is nou juist het punt... Een Trex of Titan vliegt niet 'wel', die vliegt. punt. De rest is aan jou. Bij de el-cheapo's heb ik de ervaring van het 'wel vliegt' maar dat dat dan ook hetgeen is waar je mee bezig bent, het vliegend houden. Op die manier stagneert je leercurve enorm.... Mee eens, een King oid hoovert uit de doos maar de meeste beginners die ik ken zijn daar na 20 lipo's mee klaar en dan begint het upgraden. Kijk maar in het lekker makkelijk te lezen King II topic, iedereen begint na een week of 3 met upgraden...

De bedoeling van een forum was, en is, het delen van ervaringen en meningen. Eric's ervaring (Schat ik zo in, sorry als het niet zo is Eric) en mijn ervaring, is dat goedkoop vaak maar een paar euro scheelt (In dezelfde klasse heli uiteraard!) en veel meer euro's frustratie oplevert. De daaruit voortvloeiende mening is dan dat je, als je het zeker weet, beter kan beginnen met goed spul.


Groetjes,

Ton.


hoi ton je hebt helemaal gelijk

sommige van ons snappen het niet helemaal of hebben moeite met rekenen
ik importeer veel dingen uit het verre oosten en dan niet 20 stuks van iets of zo maar containers dit is mijn werk.
maar van heli's blijf ik af en dit alleen maar om gezeur van klanten te voorkomen en ik wil geen rotzooi verkopen.
net wat je zegt na een paar weken komen de meeste erachter dat goedkoop duurkoop is wegegooid geld dus.
en dat vind ik zonde van de toch al dure euro's.

carlo
 
We zitten op de zelfde lijn hoor Ton ;)
Het gaat in het begin om het vliegen en niet anders.
Heli vliegen is gewoon het allermoeilijkste wat er is op RC gebied, ik heb alles gedaan dus voor mij geen discussie over mogelijk.
Een helikopter is ook nog eens het meest complexe RC vliegtuig om te laten vliegen...
De combinatie van die twee, de complexe mix van techniek en jouw hersenen die die mix in alle orientaties moeten besturen is gewoon geen Makkie....
Als je het technische gedeelte 100% in orde hebt, dan heb je de belangrijkste drempel genomen.
Dan ligt het alleen nog aan jouw of je het leert of niet, niet iedereen lukt het namelijk.
Hoveren en een beetje naar voor, naar achter en opzij zijn belangrijke stappen in het leerproces, maar het is nog lang geen vliegen.
Dat is iets wat de helie zowiezo goed en stabiel moet doen.
Ben je die fase voorbij, dan ga je langzaam de verschillen zien tussen een goed vliegende helie en een mindere helie.
Sommige passeren die fase na een jaar, en sommige al na een paar weken....
toch pijnlijk als je er dan al achterkomt dat je helie niet lekker vliegt, en je eigenlijk beter spul had moeten kopen.
Ik vind het normaal dat mensen eigen keuzes met hand en tand verdedigen.
Maar het beste advies op basis van ervaringen en 100% gericht op het te bereiken doel, RC helikopter leren vliegen, blijft een zo goed mogelijke helikopter.
Zelfs dan is het al moeilijk genoeg.
Het is gewoon logisch...;)

Eric
 
ik snap waar het hier om draait, natuurlijk vliegt een duurder model beter dat is met auto's precies zo, die rijden ook lekkerder. alleen als je je rijbewijs gaat halen rij je een vrij goede auto van iemand die al ervaring heeft, maar als je het papiertje hebt koopt 90% van de geslaagden een oud bakkie waarin ze rustig kunnen leren (iedereen weet het dat je pas echt leert rijden als er niemand meer kan ingrijpen). ik denk dat het met heli's en andere RC producten net zo is, maar dan zonder het leren met de goede auto en de mensen weten al dat ze blijven rijden, wat met helivliegen nog maar de vraag is. mensen schrikken enorm van bedragen, in feite heb ik een goedkope 400 se RTF 3D heli van 380eu maar mensen vinden dat al veel als ze komen vragen, dus laat staan als je ze ineens een bedrag 3x zoveel noemt. voor iemand die een beetje wil kan dat bedrag wel uitgeven aan een heli, maar 1000 eu kan je ook zoveel andere dingen van doen, je bent met 2 pers op vakantie voor dat geld als je beetje zoekt. de prijs heeft mij in het begin tegengehouden om te gaan vliegen en nu met deze "leuke" RTF heli ben ik begonnen en ben nu bereid om meer geld uit te trekken voor een heli als een maand geleden, gewoon omdat het zoveel spanning bied en ik nu weet dat ik ermee door wil gaan. het is volgens mij gewoon een kwestie van eerst warmlopen en dan doorgroeien in je materiaal en als je gaat rekenen ben je op allebei de manieren ongeveer evenveel kwijt, gezien dat de crashes van een grote heli ook duurder zijn. ik denk alleen als je 3x crasht met een grote dat je m vanwege de kosten aan onderhoud als beginner misschien zal gaan laten staan en ik heb met m'n kleine goedkope heli de uitdaging om goed te leren vliegen en dan die grote stabielere heli te nemen. tot die tijd oefen ik veel en droom een beetje weg van het besturen van een grote heli, wat mij gemotiveerd houd om te blijven vliegen

corné
 
Ja, en zo is het, je kunt met je eigen auto ook rally rijden, maar met een subaru impreza wrx gaat het 10x beter (geloof wel dat dit een goede vergelijking is).
En de pest is met heli vliegen het word een soort verslaving, ik heb geluk dat het de laatste paar dagen bagger weer was, of ik was werken want de heli deed niet wat ie moest doen, ik had de staart servo die ik vervangen had aan de andere kant geplaatst, stel je dan maar is voor wat er dan allemaal niet meer klopt.

Groetjes
Maarten.
 
trex 450 se v2

Mensen,
ik ben opnieuw besmet met het heli virus.
Ik heb me ongeveer een half jaar gelden een honeybee king v2 aangeschaft, en heb hier mee geprobeerd te leren vliegen.
Ik kreeg de heli de lucht in, maar hoveren lukte me maar niet.
Zoals velen die het proberen, heb ook ik toen voor de 2e keer mijn heli spullen verkocht. Eerder heb ik het al eens geprobeerd met een Hornet, maar dit was zoiezo een slechte start.

Nu ben ik opnieuw besmet door het virus, en zou het echt ontzettend graag willen leren. Zoals men zegt, 3 maal scheepsrecht hopelijk..

Opzich maakt het me niet zoveel uit wat het moet kosten, ik heb zelfs al zitten te kijken voor helivliegcursussen bij Flycam e.d., maar om eerlijk te zijn vind ik dat toch wel erg duur worden..

Allereerst wil ik een fatsoenlijke heli aanschaffen, die goed af te stellen is, waar veel mensen mee kunnen vliegen en ook niet onbelangrijk, waar veel onderdelen voor worden aangeboden.
Ik heb dus mijn zinnen gezet op een T-rex 450SE v2.
Waarom deze? Omdat ik al van erg veel mede forumleden gelezen heb dat deze heli zoveel stabieler is dan één van die kleine goedkope dingen zoals een walkera of een honeybee.
Ik hoop dat ik hiermee een goede richting in sla, want deze keer wil ik het toch echt wel leren!

Wat denken jullie, en wat geven jullie voor advies?
Denken jullie dat dit een goede starter is?

ja lars is een hele goede heli om te vleigen .. vlieg er zelf nu ook mee en veel sneller dan met die plastic rommel van de kingII... niet voor niks zoveel problemen op dit forum..van de trex 450 hoor je bijna niks..
tuurlijk niet er valt gewoon niks meer te verbeteren aan die heli..
flies like a dream, conquer your heart..
zou voor deze gaan lars en je bent nog steeds welom op onze club om echt te leren hooveren en vliegen for free ,hihihihih
groetjes,amigo
de brokkenpiloot
 
ja lars is een hele goede heli om te vleigen .. vlieg er zelf nu ook mee en veel sneller dan met die plastic rommel van de kingII... niet voor niks zoveel problemen op dit forum..van de trex 450 hoor je bijna niks..
tuurlijk niet er valt gewoon niks meer te verbeteren aan die heli..
flies like a dream, conquer your heart..
zou voor deze gaan lars en je bent nog steeds welom op onze club om echt te leren hooveren en vliegen for free ,hihihihih
groetjes,amigo
de brokkenpiloot


al eens naar de mini titan gekeken?
ook een zeer mooie heli vliegt gelijk als de 450 trex
prijs is ongeveer gelijk maar ook een erg mooie heli
neem eens contact op met Modelbouwforum.nl - Bekijk profiel: Pixelfixer
die heeft ze allebij en die veroopt ze ook nieuw goedkoper dan in de winkel

veel succes

carlo
 
De MiniTitan is gewoon de ideaale electro beginnersheli qua prijs / kwaliteit / onderhoud / vliegeigenschappen.
Hij staat het makkelijk toe dat je leert vliegen.
Ik stop er nu echt mee om te reageren op dit soort vragen/discussies, ik lijk wel een LP die blijft hangen :D.

Eric
 
De vergelijkingen gaat inderdaad op helaas... Je kan wel rallye rijden zonder rallye auto, maar je doet er veel langer over om het te leren. Je kan autorijles nemen in een Escort uit 1960, maar dan duurt het langer voor je je papiertje hebt. Je kan heli leren vliegen met een brak ding, maar dan duurt het langer voor je goed vliegt.

*edit* idd Eric. Tot het weer on topic is toedeledokie ;)
 
1 maatje groter is ook een goede keuze, de T-REX500, deze zit toch al wel dicht tegen de 600 aan qua vliegeigenschappen
 
Waarom gene raptor E550?
Daar kan je nog een E620 van maken zonder weer een nieuwe te moete kopen

1 maatje groter is ook een goede keuze, de T-REX500, deze zit toch al wel dicht tegen de 600 aan qua vliegeigenschappen


ja , we zoeken weer een nieuw onderwerp om over te discusieren
 
Er zijn flink wat reacties geweest terwijl ik op vakantie was!

Jammer genoeg word er nogal wat off-topic gepraat, maar dit is niet erg.
Ik zal weer on-topic gaan.

Ik heb vandaag voor de 4e keer met de coax gevlogen.
Het is redelijk windstil dus ik dacht ik probeer buiten.
Dit ging eigenlijk best goed, maar ik heb nog niet echt het idee dat ik met de heli vlieg. Hij vliegt eerder met mij haha.
Op een gegeven moment had ik hem even niet onder controle en kwam hij van zo een metertje of 2 naar beneden vallen. Gevolg staart er af...
Met wat lijm e.d. zit deze nu weer vast, en proberen we volgende keer weer opnieuw.

Binnenkort ga ik kijken voor een T-rex 450 SE v2, deze zal waarschijnlijk nog een tijd op de kast blijven staan, maar ik kan hem goed overnemen van een bekende dus ik kon hem niet laten gaan..
Ook heb ik al een FF9 zender gekocht, deze ga ik uiteraard gebruiken voor de T-rex.
Ook wil ik binnenkort een sim gaan kopen, waar ik met de FF9 de besturing kan doen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Als iemand nog meer tips heeft, alles is welkom!
 
afstellen en onderdelen en sim

hoi lars... zou zeggen wil je de trex 450 se v2 goed afgestelt hebben op de ff9 ga dan eens langs bij rchelitechnics in essen heb daar ook mijn trex 450 se v2 en ff7 gekocht en het is een zeer toffe gast.hij heeft een eigen realshop waar je alles kunt bekijken en kopen.hij stelt alles voor je af en vliegt voor je in tevens kun je bij hem vlieglessen nemen.hij is ook lid van onze club in roosendaal www.grondpiloten.nl
zijn url = RC Helitechnics
zijn emailadres= info@rchelitechnics.be
hij heeft werkelijk alles staan van trex en heli's..
de tex 450 se v2 van mij hoovert zo strak als een veer wel iets anders he dan een honeybee king II...hihihihih.kan nu al goed hooveren.
kom ook eens kijken bij het veldje van onze club zou ik zeggen op 24 augustus is het trouwens funvlieg een hele leuke dag met allerlei aktiviteiten en je kunt gelijk kennis maken met leden van onze club.
hoop dat ik je een beetje enthousiast heb gemaakt voor deze geweldige hobby met de juiste mensen en spullen..........
aangezien je een ff9 hebt zul je ook geen problemen hebben voor aansluiting voor gratis vlieglessen bij onze club mits lid.
onze club vliegt voornamelijk futaba
groetjes ,amigo
de brokkenpiloot
 
Back
Top