Tjongejonge wat een weekend vol frustraties hebben we achter de rug zeg.
Helaas moet ik zeggen dat na vele succes volle weekenden met FlyByWire de laatste 12 jaar, dit wel het meest kloterigste weekend ten top was. (Hopelijk vat niemand dit persoonlijk op, ik wil in elk geval niemand aanvallen, alleen even wat frustraties aangeven)
Eerste wat erg jammer was, is dat de AFC dit evenement waarschijnlijk heeft willen aanwenden om de clubkas eens goed te spekken. Jammer dat als je 3 dagen komt om je in te zetten voor een 40 jarig bestaan van een club, er in 3 dagen tijd 1 kopje koffie van af kon als consumptie, en je daarna gewoon 1.5€ per kopje koffie mag gaan betalen.
Zoals eerder in dit topic is aangegeven:
Dit gebeuren is in samenwerking met de knvvl op gezet en de vereiste was dat er voor eten werd gezorgd voor de mensen uitereraad zorgen wij daar voor
Eten was er in overvloed aanwezig, jammer alleen dat het 3 euro per broodje moest kosten. Gelukkig kwamen ze er na de eerste dag al achter dat dit idd een beetje aso prijs was, en zijn ze gezakt naar 2.5€ per broodje.
Op zich snap ik best dat een club niet iedereen zomaar van consumpties kan/wil voorzien, maar een beetje gastvrij voor je demo vliegers en KNVvL instructie team kan geen kwaad.
Hier een beetje op door bordurend kom ik in het volgende punt. Inschrijfgeld 20€ voor de MTR wedstrijd. En geen korting voor junioren. In mijn geval dus een rekeningetje van 40€, aangezien mijn junior piloot niet van zijn zakgeld 20€ inschrijfgeld neer kan leggen. Net zo duur als de laatste worldcup wedstrijd in Bitterfeld vorige maand, en bijna 3 keer zo duur als een NK (15€ per team) Dus wat verwacht je voor dat inschrijfgeld? Ik verwacht dan toch een goeie wedstrijd te kunnen gaan vliegen, waarin het inschrijfgeld wordt besteed aan het aantrekken van enigszins ervaren rondetellers/tijdopnemers, jury leden, kopje koffie voor de demo vliegers. Helaas was de jury niet op de hoogte van de MTR regels mbt. alleen vliegen of minimaal 50 ronde samen vliegen, helaas moest onze technische ondersteuning (Woldlake) zelf onze ronde tellen en de tijd op nemen op de laatste dag en nog het meest droevige van alles, de laatste en belangrijkste race werd als demo element in de maandag show gepropt, en moest de gewonde Bert v/d Meij hoofd jury gaan spelen, aangezien die toch niet in staat was om te pitten. Een finale kon er ook al niet van af, want tja, het was opeens alleen nog maar een demo.
Hhhmmzz jaja ik heb dus 40€ betaald om een demo te kunnen geven?!?!?!
Nou hanteert FlyByWire een optie dat voor mensen die zich inzetten voor demo en promotie recht hebben op reiskosten declaratie, iets wat ik nooit heb gedeclareerd, maar weg gaan met het gevoel: “40€ betaald om aan een demo mee te mogen doen” is toch nieuw voor mij. Tuurlijk is de opzet dit weekend een wedstrijd geweest en geen demo. Logisch dat hierdoor er geen enkel vorm van tegemoetkoming is, alleen zorg dan wel voor een wedstrijd ipv een demo ten behoeve van de AFC!!!!!!!!!!
Waarschijnlijk komen er een aantal dingen iets te gefrustreerd uit, maar het meest belachelijk en beschamende moment voor zowel FlyByWire als het MTR was wel het race ongeval op de zondag. Dit wil ik echter in een apart topic ter discussie leggen, en zal daar hier niet mee in detail gaan. Het is dit ongeval dat veroorzaakt werd door een organisator, en daardoor waarschijnlijk op de meest lakse manier werd afgehandeld dat ik nu alle frustraties er hier uit moet gooien. Schijnbaar is of MTR in Nederland niet belangrijk genoeg om piloten aan te spreken op het meest asociale vlieggedrag mogelijk, of misschien heeft een oud FAI jury lid die een crash veroorzaakt een status waarin ze hiermee weg mogen komen?!
Het heeft mij in elk geval doen besluiten dat ons MTR team NOOIT meer deel zal nemen aan wedstrijden onder deze organisator in binnen of buitenland. (Organisatie MTR en Carrier staat los van AFC, die zijn hierin niet betrokken.)
Nogmaals: Hoop dat niemand zich hierin persoonlijk aangevallen voelt, dat is in elk geval niet mijn bedoeling.