5 september 2010: Rookie Racing School

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 22 jun 2010.

1. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Lid worden bij NBR in mol?
    Ik denk het wel. Leuk parcours, maar wel moeilijk....
    De truggy springt er in elk geval goed :D.

Heb net mijn deelname bevestigd, gisteren lag internet eruit...

2. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Een paar keer oefenen en je krijgt het wel onder de knie. Als je op Mol goed gaat rijden lukt het op iedere baan wel.

3. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Inderdaad dat denk ik ook wel, het circuit is technisch toch redelijk moeilijk...
    Maar het gaat inderdaad beter en beter...

@Stewie gewoon zoals Snellehenk zegt: blijven oefenen, na een keer of 3 a 4 gaat dat al stukken beter!

4. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    En iedereen gereed voor zondag??? Kijk er wel naar uit om veel dingen bij te leren... Zal voor mij de Mbx6 (pas ingereden) en de Ishima zijn die meegaan...

5. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Ik moet de ishima nog een 2 a 3 tankjes inrijden en dan mag die afgesteld worden.
    Pak die mee omdat ik daar wel spare parts van heb, van de HongNor heb ik niks. Al is dat een stevig bakske.

6. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Stewie, neem ze gewoon allebei mee...mocht je Ishima om een of andere reden niet verder kunnen rijden dan rij je gewoon verder met de Hong Nor. Verder is Paco (cursusleider) een echte Hong Nor man, dus wellicht dat ie je meteen nog wat tips kan geven.

7. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Inderdaad ik neem de Ishima en de Mugen ook beiden mee... Kan je nog zien welke je gebruikt... De Ishima is al iets meer gebruikt haha :D Mugen net ingereden...

Eerst maar eens zorgen da mijne Sanwa ingebouwd is en afgesteld...

8. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    De ervaring leert dat 4 rc auto's in één wagen een hele verhuis meebrengt :rolling:.
    Maar ik zal ze idd beide meebrengen. Weet niet of ik de ishima volledig ingereden krijg tegen dan.

9. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Die is al lang goed zenne... Je hebt hem serieus rijk voor een tankje of 5 a 6 gereden...

Je mag hem stilaan scherpen beginnen stellen...

Denk dat ik vrijdag een uurtje of 2 in Mol ga rijden met de Mugen, steeds iets scherper stellen en wa harder rijden zodat hij toch iets losser is tegen zondag :D

10. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Zondag worden er de nodige rondjes rustig gereden voordat jullie de vrijheid op de baan krijgen, dus de boel hoeft niet helemaal scherp te staan. We zullen o.a. gaan "treintje rijden" en dat gaat op een rustige snelheid...

11. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Is volgens mij zeer leerrijk dat treintje rijden!!!

Nu hij staat momenteel nog echt veel te rijk dus dat moet er nog een beetje uit...

12. Jasper Tielen

Jasper Tielen

Lid geworden:
    3 jul 2010
    Teintje rijden hoeft niet altijd langzaam te gaan tijdens een cursus hoor.
    Ik heb op circuit park zandvoort met een cursus in formule fords en megane's gereden maar op de snelweg krijg je daar een bekeuring voor bumperkleven voor en ze nemen direct je rijbewijs om door de versnipperaar te doen.

dat ging niet zachtjes en ik houd best van een beetje hard rijden maar met 200 en voor en achter een onervaren jongen had ik het niet breed met aanremmen.

voor me ging hij veeeel te vroeg en achter me had hij heeel laat pas door dat ik remde.
    gelukkig zat ik iets verder binnen dan hij maar dat scheelde haast niets.

13. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    De nieuwe layout:

De nog niet geheel af rijders stelling:

14. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Zoals jullie zien hebben we met de Rookie Racing School 2010 meteen een primeur; we zijn (op wat proefritjes na) de eersten die de kans krijgen op de compleet vernieuwde baan van MVW in Purmerend te rijden.

Een flinke groep leden van de vereniging hebben afgelopen weken/maanden keihard gewerkt aan het opfrissen en compleet vernieuwen van de baan. Deze is groter, uitdagender en natuurlijk nog veel leuker geworden. Naast de baanvernieuwing zijn er achter de schermen nog veel meer zaken aangepast (drainage, verlichting, telhok, schilderwerk), met als kroon de nieuwe rijdersstelling.

De rijdersstelling wordt op dit moment nog keihard aan gewerkt en waarschijnlijk zal er op de dag van de cursus zelf nog aan de stelling gewerkt worden. Ondanks dat heeft MVW het mogelijk gemaakt dat de cursus toch gewoon door zal gaan, dat was voor hun geen enkel probleem zelfs (lees: bijna vanzelfsprekend).

Namens de organisatie en alle deelnemers willen wij hierbij alle mensen die zoveel inzet hebben getoond bij voorbaat al danken voor het zware werk wat zij verzet hebben. Het is voor ons een voorrecht om de baan te mogen inwijden!

15. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Dat zullen we zeker gaan doen...
    Inderdaad geheel met je eens Mario, Alvast hartelijk dank voor de bouw van de nieuwe baan,. ik zal proberen er netjes mee om te gaan. :rolling:

16. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Inderdaad dat ziet er super uit!!!
    Proficiat aan die mannen!!!

17. Jasper Tielen

Jasper Tielen

Lid geworden:
    3 jul 2010
    Er komt mooi weer aan voor Zondag.

Heb er al zin in.
    Alleen durf ik niet meer met de HB te rijden bang dat er iets stuk gaat.
    Dus ik heb er in totaal nog geen 10 minuten mee gereden :(

18. snellehenk

snellehenk

Lid geworden:
    10 okt 2007
    Je krijgt zondag meer dan genoeg kans om te rijden ;)
    Hou die HB maar heel....zou jammer zijn als je in de komende dagen schade rijdt die je niet meer kan repareren.

Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  19. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Gewoon die HB meenemen joh.
    Je hoeft er niet mee te rijden natuurlijk.
    Staat wel leuk op de sleuteltafel.
    Ik neem ook beide rc's mee en waarschijnlijk gaat de savage nieteens rijden omdat ik nog steeds die nieuwe motor niet heb kunnen inrijden :damn: . Misschien dat ik 1 dezer avonden nog ff een paar tankjes erdoorheen kan jagen.
    ik wil die savage ook weleens over een baan zien raggen namelijk..

20. Jasper Tielen

Jasper Tielen

Lid geworden:
    3 jul 2010
    De HB is juist het enige wat ik heb voor off-road daarom heb ik er nog niet meer dan 10 minuten mee gereden.

Maar komt best goed een aantal onderdelen is gelijk aan mijn 2 HPI RS4 3 EVO's dus ik kan wel iets als er wat stuk gaat.

Deel Deze Pagina