8 ste FPV meeting

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door freijn, 11 jul 2011.

1. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Heb ik hem ook aangeboden, zelfs met mijn zender + booster vliegen :)
    HOewel ik met een ontvanger die hij nog in huis heeft, bij de meeting in montfoort toch lekker heb gevlogen moet ik zeggen (nietwaar remy?)
    Dat was zonder booster etc.

Maar goed, sven wil graag uhf (ik kan hem geen ongelijk geven als je ziet wat voor gedoe ik al gehad heb met assan). Verder is de nemo PERFECT :p dat weten we al :D

We zien wel.

Nu moet je ook eerlijk zijn, dat de weervoorspellingen niet super zijn (en dat is dan ERG zachtjes uitgedrukt) en om nu voor twijfelachtig weer 160 km te rijden?
    ...
    met de kans niet te kunnen vliegen, of met wk4 je maiden te moeten doen (in sven zijn geval)
    ...
    nee, dat doe ik ook niet hoor.

2. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    twijfelachtig weer? Hoe kunnen ze dat nu al voorspellen dan?
    't is een schatting, meer niet.

3. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Sander, ik speel niks klaar, ik probeer gewoon door de hoepels te springen die op mijn pad staan, en dat lukt me helaas niet snel genoeg voor jou/jullie. En tsja, je kunt verhalen vertellen over hoe slecht chainlink is, maar ten eerste heb ik geen andere keus omdat assan me ook in de steek laat dus ik moet toch wat, en ten tweede stikt het de moord van succesverhalen op RCgroups dus kan gewoon. Waarom dat bij mij niet wil lukken is een tweede, maar dat doet er niet toe. Een gros anderen kopen een beun zendertje en een chainlink en hup ze vliegen 20km weg op een blauwe maandag, ik probeer hetzelfde en het lukt voor geen kant. Leg dat maar uit, want ik weet het niet.

Maar wat je wel moet begrijpen is dat ik op bepaalde dingen geen invloed heb. Ik kan niet met een motortje schudden tot die begint te doen wat zijn voorganger wel deed. Ik kan geen UHF filter uit mijn neus halen. En ik kan ook niet tegen mijn assan zender schreeuwen tot hij beter gaat zenden. Kortom ik kan niet toveren Sander. Ik doe mijn best maar het wil allemaal niet zomaar.

Ik wil gewoon graag met mijn eigen mooie nemo de lucht in, maar het anker dat eraan hangt wordt zwaar, en het gefoeter dat ik over me heen krijg als iets weer eens dienst weigert, zorgt er ook niet voor dat ik er meer lol in krijg. Ik probeer het echt wel, maar soms moet ik wachten op leveranciers, en daarvan de schuld krijgen vind ik soms moeilijk slikken.

Excuses dat ik wat fel hapte, maar ik vond het even genoeg. Misschien dat ik je bedoeling verkeerd ingeschat heb (is moeilijk op een forum), maar het kwam nogal naar over.

4. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Mijn assan weigerde al dienst na 200 meter, daarmee durf ik niet goed te vliegen omdat je de eerste keren niet zo goed op je OSD let. Vraag maar aan frank hoever ik met zijn twinstar weg gevlogen was zonder het door te hebben. Pieter heeft het voor een groot deel opgelost met een booster van Robert trouwens. Daarom dacht ik misschien ook nog mee te kunnen door maar gewoon met UHF te beginnen, maar ook daar zaten weer allerlei haken en ogen aan. Blijkbaar los je de problemen op door de zaak te filteren, maarja, op is op, dus wordt het wachten.

En zoals pieter ook al zegt, als de kans op rotweer erg aanwezig is (en laten we eerlijk zijn, het ziet er voorlopig niet lekker uit), vind ik et wat riskant om zon eind te rijden, en dan aldaar als een verdwaalde toerist in de auto te moeten blijven zitten omdat het staat te spoelen. En ik moet met pieter mee want die heeft een zuinige wagen, maar die vind het ook riskant om daar heen te komen.

Ik weet ook niet goed hoe de situatie daar in ijmuiden is, maar als ik het goed begrijp is het een kade met aan een kant water en aan de andere kant een hobbelveld met veel onkruid? Er moet wel aan gedacht worden dat ik nog niet bepaald klaar ben voor "spot landings", dat kan ik volgens mij nog niet, zeker niet bij een maiden. Ik wilde de eerste vlucht eigenlijk op een wat veiligere locatie doen, omdat de wereld zou vergaan als ik mijn nemo in het toezicht van de hele FPV meute aan puin vlieg. En dat geld ook voor andermans nemo. Ik heb eigenlijk liever mijn eigen nemo op orde voor ik naar een meeting ga.

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  5. Aaalie

Aaalie Guest

Het is idd goed dat jullie real live eens ontmoeten. Met "aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid" is dan de spanning tussen jou Sven, en Sander onderling volledig weg! Vanaf dat moment zal het prima gaan op't forum (hier)!

Maar even een beetje on-topic, heb je nog beschikking over 35 Mhz in je Graupner zender? Dat is best een goede oplossing!

Vriendelijke groeten,
    Aldert

6. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ach nee joh, je hebt m'n Funjet gezien, zo erg lukt je dat niet met een Nemo, die plak je altijd weer gewoon in elkaar.

Vorige week zaterdag om 10:00 was mijn Nemo in drie stukken, en twee uur later vloog die gewoon weer vrolijk rond tijdens de mini-meet. Een paar gram zwaarder door de CA en epoxy en echt mooier is ie er ook niet op geworden, maar een Nemo is gewoon een model wat je niet bouwt om netjes te houden, het is het soort model waar je gewoon lekker even mee gaat stunten en soms loopt dat iets anders af dan bedoeld, nou en ... gewoon weer in elkaar lijmen en vliegen met die Nemo!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    @ Aldert: Dat was met Remy wel het geval, In et echt een stuk vriendelijker. ;)
    En helaas, ik heb nog wel mijn 40mhz module, maar alle ontvangers zijn al de deur uit. En op bijvoorbeeld een corona ontvanger moet ik even lang wachten als op een UHF filter gok ik, plus ik moet mijn zender dan weer slopen. Dus dan kan ik misschien net zo goed zorgen dat mijn UHF het doet.

@ Sander: Nope, niet gezien. ;) Alleen over gehoord. En ja een nemo mag stuiteren, maar ik houd hem toch liefst voor minstens een paar rondjes heel. Remy heeft er zoveel moeite voor moeten doen, daar ben ik liever (nog even) wat voorzichtiger mee. :p

8. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Ja, dank je de koekoek, dan krijg ik ze gezamenlijk achter mij aan :)

Disclaimer: bovenstaande is een poging tot een grapje, niet meer achter zoeken dan dat.

9. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    De uitnodiging staat he! Ik ontmoet je graag eens IRL. De kans bestaat natuurlijk dat ik dan een videobril met CA op je gezicht plak en dan even op 2km hoogte ga vliegen :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

10. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Enjoy! :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Sode... Ja dan heb je ook sneeuw in beeld, maar dan anders! :lol:

12. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik durf het bijna niet te zeggen, gezien al jouw problemen, maar ik had nog gewoon beeld hoor, niks aan de hand :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Misschien moet ik die van mij dan ook eens om een paaltje heen frommelen en kijken of het ontvangst beter wordt? :lol:

14. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Dat filmpje (Funjet pole) is echt super. Dat soort dingen staan niet snel op film :)

Keertje een promo via voor Duraplane in bezit gehad. Daar heb ik me destijds bijna dood om gelachen. Rare amerikanen...

p.s. ook niet toevallig die vlucht opgenomen on-board?

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  15. Marco899

Marco899

Lid geworden:
    29 mei 2005
    Was ook net een lucky shot om hem in beeld te krijgen. Zag het toestel niet maar richtte de camera op waar het geluid vandaan kwam.

16. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    om nog even over het weer te hebben:
    ik volg de voorspelling voor zaterdag al enkele dagen, de voorspelling wordt alleen maar slechter, en VEEL slechter.
    Voor velen is een eind rijden geen probleem, voor mij (ons) wel, zeker als ze dit soort weer voorspellen.
    We kijken altijd naar de voorspellingen, want je kunt op niets anders je beslissing baseren.

Ik ga dus NU niet zeggen: ja we komen. Want dat weet ik niet.
    Ook zit IK thuis nog met een vrouw en 7mnd oude kleine. Ik heb dus geen zin om een dag te "verspelen" in slecht weer, dan blijf ik liever bij mijn vrouwtje en kleine muppet.

een meeting wil ik GRAAAAAAG weer naartoe, want de meeting waar ik bij was, was super :D
    Ook zijn er nog een aantal personen die ik graag eens in real life zou spreken, en hun spullen eens bekijken :D (en met sander mee kijken met mijn brilletje op hoge hoogte :p)

maar begrijp ook allemaal even dat het voor MIJ niet zo makkelijk is om gewoon te zeggen: ja, ik kom dit keer.

Dan nog even terug komend op Sander VS Sven: ;)
    ik heb begrepen dat e.e.a al via pm is "uitgepraat" goedzo mannen :p hahahah
    ik ben het met alle anderen eens, dat ik ZEKER weet (en dat mailde ik gisteren ook al aan sven) dat als sander en sven elkaar irl zien, alles prima gaat :p daar heb ik zelfs mijn hele RC vloot om verwed.............. :p

Dan nog even Sven VS zijn FPV gremlin:
    Het filter komt er aan, dus ook UHF doet het binnenkort, MAAR.... (ja sven, ik zeg MAAR :) )
    Sven... jouw assan hield er na 200 meter mee op? huh? waar haal je dat vandaan dan?
    - grondtest met die brakke assan met rot antennetjes (die los kwamen) was al best OK.
    - met de ontvanger die je NU hebt liggen, vloog ik bij montfoort zonder booster of rare antennes 500 meter ver weg, 300 meter hoog, met perfecte controle.
    - met de ontvanger die er nu in zit vloog ik bij steven zonder problemen lekker rond
    dus:
    - je mag mijn booster aan jouw zender hangen, met assan, dan weet ik 100% zeker dat jij een HEEL EIND lekker kan vliegen met jouw eigenste nemo. Dat is het mooie, mijn booster is er zo aan te schroeven :D (heb ik express zo "gemaakt")

DUS:

- ik ga nu niet zeggen of we zaterdag KUNNEN en ZULLEN komen.
    - sven, als je wil, kun je gewoon lekker vliegen, pak gewoon mijn booster.
    - de locatie ijmuiden valt mee, is niet zo dramatisch als sven denkt gezien te hebben (als ik de filmpjes en foto's bekijk.)

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Mijn kist lag na 200 meter op de hoedenplank al te spartelen met die assan, en op 500 meter was hij al niet meer te bedienen. Jouw korte antenne assan is ook al 2 keer uit de lucht gevallen (jaja zeer plaatselijke storing ofzo, zal wel), dus zo lekker werkt het nou ook weer niet. Misschien met zon booster dat het nog zou gaan, maar voor mijn aller eerste vlucht en landing blijf ik liever uit de buurt van water. Zoiets doe ik liever in alle rust en stilte op een open vlakte.

18. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    nooit gedacht dat IK zou gaan discussiƫren met sven... maar denk dat het toch gaat gebeuren:

op een hoedenplank, in een ijzeren "kooi" nee daar werkt niets lekker...

die antennes van die ontvanger waren niet goed

sven, met de ontvanger die JIJ daar hebt liggen, kwam ik op dezelfde locatie als wij getest hebben rond de 700 meter over de grond

met DIE ontvanger heb ik OOK succesvol gevlogen

met die ontvanger kreeg ik toen storing op de club, en dacht dat het aan de ontvanger lag

andere ontvanger: zelfde storing op exact dezelfde locatie op de club, maar op andere plekken prima kunnen vliegen

Denk nou eens niet te negatief? Ik weet 100000000% zeker dat het storing is op de club die daar lokaal WEL is, en verder NIET
    heb vluchten gemaakt die het bewijzen...

met elke setup (ook met uhf) kan het wel eens fout gaan, maar omdat het op 1 locatie niet lekker gaat, zegt dat neit dat dat overal zo is.
    Overigens, met die booster denk ik dat zelfs op de club alles prima gaat. (moet ik nog testen)

maar goed, ... het is jouw keuze

de keuze om in de buurt van wat minder water je maiden te doen, vind ik op zich prima :p hahaha

EDIT:
    check dit filmpje sven:
    [media=youtube]HdFpy-NDZ9k[/media]
    meeeer dan genoeg ruimte om te landen, en je zit niet gelijk aan het water, dat zit (lijkt erop) een aantal honderden meters verder op (frijn kan wel vertellen hoeveel denk ik)
    Denk dat je toch wel een eind weg moet vliegen om ipv boven gras/zand, boven water te zitten, dus open vlakte zat!

Ook wil ik graag frank vragen of het mogelijk is de volgende meeting toch wat centraler te doen.
    Dan is het ook wat makkelijker om risico te nemen (ivm twijfelachtig weer, maar toch maar die kant op gaan)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    In die ijzeren kooi werkte de jouwe anders prima. En met DIE ontvanger heb je ook een aantal keer NIET succesvol gevlogen, en nee, niet alleen in de hoek met storing, ook aan de andere kant van et veld ben je al eens de bloemkool in geschoten omdat die ermee kapte. En "soms doettie et" is niet goed genoeg imho. Ik heb nu een redelijk prijzige UHF set waar een ander dik mee over de 10km knalt, dan moet ik toch god nondeju ook wel een kilometertje mee kunnen halen zeker? :p

De vlakte in ijmuiden valt dan nog wel mee zo te zien, ik dacht dat het een kade weggetje was met een vierkant stukje braak liggend terrein. Goed het is geen biljartlakentje, maar het zou wel gaan denk ik. Wel ben ik het met Pieter eens kwa afstand. 150km is niet niks, zeker als het weer roet in et eten kan gooien.

20. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    met die ontvanger heb je idd wel een punt, links van de club ging het ook fout... MAAR, nu heb ik een booster :p op zich een poging waard misschien?
    met mijn huidige ontvanger had ik voor/links/achter geen enkel probleem, alleen rechts, maar weer: zonder booster :p
    (maar zo'n ontvanger heb je niet meer :( )

en idd, ijmuiden kan dus wel.

maar ja..... dat weer, en jij hebt nog geen filter :(

Deel Deze Pagina