Top! Ik ben erg benieuwd naar je ontwerp!
Helaas heb ik geen kant en klare oplossing voor hoe je een 3d geprint vliegtuig ontwerpt, eerlijk gezegd ben ik dat zelf nog aan het uitvinden. Maar dat is dan ook de sport!
Ik kan je hooguit verwijzen naar dit draadje met de bijbehorende youtube filmpjes zo dat je een idee hebt van wat ik geprobeerd heb.
Verder kan ik wel verklappen dat mijn volgende versie swept wing bijna klaar is:
In tegenstelling tot eerdere berichten zit er in deze versie helemaal geen carbon staaf meer! Niet zozeer om technische redenen, maar meer om te kunnen zeggen dat het vliegtuig 100% uit de 3d printer komt, op de elektronica na dan....
Verder wordt deze vleugel met 2 perimeters (omtrek lagen) geprint, en een ander Infill patroon waardoor er allemaal dwarsspanten ontstaan. Gevolg is wel dat deze vleugel zwaarder wordt, maar wel veel sterker!
En tot slot heb ik een nieuw soort filament gevonden "Performa PLA" van plastic2print. Dit zou slagvaster en taaier moeten zijn dat gewoon PLA.
Wat betreft de 3d files, die wil ik eigenlijk pas ergens posten als het project "af" is, in de hoop dat anderen dan een perfect werkend vliegtuigje kunnen printen.
En dan je laatste vraag: Ik heb er voor gekozen om het 3d model in stukjes te hakken, en "dwars" uit te printen, zie dit filmpje na 13 seconden:
ik hoop dat je er wat mee kunt en kijk uit naar foto's en video's van jou ontwerp!