Hoi allen,
Ik heb al gemerkt dat hier zeer handige techneuten actief zijn op het forum.
Daarom zou ik graag de volgende uitdaging in de groep gooien.
Een mede clublid heeft slechts 1 arm.
Hij is er echter ondanks dit kleine probleempje wel in geslaagd om te leren r/c vliegen. Hij heeft trouwens vroeger ook 1 op 1 toestellen gevlogen.
Om dit te kunnen bereiken heeft hij een zenderpult laten aanpassen en een prothese laten maken specifiek voor dit doel.
Op deze manier heeft hij met vrucht de nodige brevetten behaald.
Hij vliegt mode 2.
Echter zal iedereen kunnen begrijpen dat het sturen vanuit de schouder nooit zo fijn kan gebeuren als met de vingertopjes.
Dit heeft al eens tot een crash geleid met het nodige vertrouwensverlies tot gevolg.
Nu was ik zelf aan het overpeinzen dat het voor hem veel makkelijker zou moeten zijn als hij zou kunnen vliegen met 1 stick.
Een vliegsimulator voor echte vliegtuigen of computerspelletjes werken per slot van rekening toch ook zo!?
Technisch gezien moet het volgens mij toch mogelijk zijn om een joystick aan te sluiten op de zender?
Alleen ligt dit buiten mijn mogelijkheden.
Wat denken jullie?
Kan dit gemaakt worden?
En zoja, wie wil het ook effectief maken?
Groetjes,
Christian
Ik heb al gemerkt dat hier zeer handige techneuten actief zijn op het forum.
Daarom zou ik graag de volgende uitdaging in de groep gooien.
Een mede clublid heeft slechts 1 arm.
Hij is er echter ondanks dit kleine probleempje wel in geslaagd om te leren r/c vliegen. Hij heeft trouwens vroeger ook 1 op 1 toestellen gevlogen.
Om dit te kunnen bereiken heeft hij een zenderpult laten aanpassen en een prothese laten maken specifiek voor dit doel.
Op deze manier heeft hij met vrucht de nodige brevetten behaald.
Hij vliegt mode 2.
Echter zal iedereen kunnen begrijpen dat het sturen vanuit de schouder nooit zo fijn kan gebeuren als met de vingertopjes.
Dit heeft al eens tot een crash geleid met het nodige vertrouwensverlies tot gevolg.
Nu was ik zelf aan het overpeinzen dat het voor hem veel makkelijker zou moeten zijn als hij zou kunnen vliegen met 1 stick.
Een vliegsimulator voor echte vliegtuigen of computerspelletjes werken per slot van rekening toch ook zo!?
Technisch gezien moet het volgens mij toch mogelijk zijn om een joystick aan te sluiten op de zender?
Alleen ligt dit buiten mijn mogelijkheden.
Wat denken jullie?
Kan dit gemaakt worden?
En zoja, wie wil het ook effectief maken?
Groetjes,
Christian