Micropuller
Forum veteraan
...@micropuller: tsja, als je zaken niet weergeeft zoals in de werkelijkheid, dan is elke method makkelijker. Wat je vergeet te vertellen, is hoe het gaat als je dat plaatje schoon moet maken.
Even onder de warme kraan houden?
En de overspray van de haarlak die overal gaat zitten kleven
Nog geen last van gehad, jij wel?
de stank
ik vind het wel lekker ruiken, maar da's natuurlijk persoonlijk.
Plus dat het netto gewoon duurder is (als je van zo'n rol kapton uitgaat).
Ik heb vorig jaar 6 bussen gekocht á 2 Euro. Ben nu denk ik ongeveer halverwege de eerste bus.
@spattex: als je kapton had gebruikt, had je niet dat hele plakkaat plastic onder je extruder hoeven te printen
Hoeft ook niet. Ik print over het algemeen zonder raft, brim, of wat dan ook.
Cura sliced snel, maar het grootste probleem van cura, is dat hij fouten domweg negeert. Dan ziet het er op het scherm goed uit, denk je, nou dat wordt een mooie print, en dan tijdens het printen gaat het alsnog fout.
Slic3r is veel minder stabiel en zal dan crashen of een fout geven tijdens het slicen.
Nog nooit meegemaakt.
Ik heb mijn eigen extruder uitdenlijk geprint met support gegenereerd door Slic3r, maar had oorspronkelijk zelf support ingetekend (omdat er niet overal support nodig is). Nu blijkt, als je in Autodesk inventor iets vanaf het grondvlak omhoog maakt, en dan van de hoogte weer omlaag naar het grondvlak, dat er iets scheeft komt te zitten in de STL, waardoor slicers niet zien dat beide stukken het grondvlak raken.
Hiermee kreeg ik ook precies dat fenomeen, slicer wilde het niet slicen, cura wel, maar cura ging tijdens het printen alsnog door de knieen.. en irriranten was, op 95% ofzo, dus dan is er al weer 7 meter filament en 5 uur verloren gegaan
Wat in zo'n geval nog kan helpen, is netfab basic installeren, en daar de .stl in te openen en te laten repareren. Netfab zal je dan ook vertellen wat er mis mee was.
Vreemd. Ik teken in Autocad en gebruik helemaal geen grondvlak. Nog nooit zoiets meegemaakt. Heb je het model wel "op het bed geplaatst" (in Repetier is hier een knop voor) Het mooie aan Repetier/Slic3r vind ik, dat je een vrij betrouwbare preview te zien krijgt. Als je die goed bekijkt voordat je op "print" drukt, kun je de meeste problemen ondervangen