acro slope zwever

Beste,

Ik ben op zoek naar een plan van een hellingzwever waarmee goed acro te vliegen is,maar waar ook een beetje snelheid inzit,waarmee ik bedoel;als het 4/5 beaufort waait dat hij niet enkel stil hangt tegen de wind.

Ook ben ik geïnteresserd in zoiets als een fish,maar hiervan vind ik geen goeie plans(wel dit : SlopeAerobatics.com » Le Fish & Spindrift Plans ),dus moest er iemand hiervan een plan hebben....

Ik hoor het wel..

Mvg Lowie

Zelf ben ik bezig met een Swift S1 van Modellstudio CZ, die wil ook wel als het hard waait. Die van mij wordt circa 4 kg bij een span van 2,88 m. Gaat echt niet stilhangen!!
Ik heb er maanden op moeten wachten maar gisteren eindelijk binnen gekomen..

Zo'n hele grote zware acro zwever is ook ontzettend gaaf! Maar dan praten we over een heel ander budget, vliegstijl, pakmaat en geschikte windkracht.

Laatst bewerkt door een moderator:
De tekeningen van de minitoons staan in een .cnc extensie,met welk programma kan ik deze openen? Iemand een idee??

De tekeningen van de minitoons staan in een .cnc extensie,met welk programma kan ik deze openen? Iemand een idee??

CNC files bestaan uit G-code benodigd door cnc machines om producten te freesen of te snijden.
Op de site http://eppconcept.free.fr kan je ook pdf files downloaden van de Minitoons V2 als je eerst een account aanmaakt.
Dat gaat snel en je kan meteen bij de files onder het kopje Téléchargements.
Daar staan de files van het kielvlak, stabilo, de opbouw en een uitgebreide beschrijving waarin een tekeningetje van de vleugel. Die laatste behoeft geen eigen pdf want het is een simpel trapezium.

Succes, Rick

Yep. dat is de snij-definitie file voor 'GMFC'.
GMFC is een programma voor CNC-schuim snijden (met specifieke hardware).

Je kunt GMFC gewoon installeren zonder licentie. Je kunt dan de bestanden bekijken en zelfs aanpassen, na de eerste 30 dagen wordt alleen de snij-functionaliteit geblokkeerd, maar de rest blijft gewoon werken.

Dirk.

NB.
Als je die files van de FTP-site van Justinb81 hebt gehaald, daar had ik de pdf-jes bij gezet ...

?????

Je moet gewoon de PDF's downloaden!!!

Derive V2.pdf
Eclate MTV2.pdf
Empenage V2.pdf

Die CNC bestanden zijn alleen interessant als je een CNC schuimsnijder hebt.

prop-er,

Derive V2.pdf
Eclate MTV2.pdf
Empenage V2.pdf

Deze had ik ook zien staan, maar er staat geen tekening van de romp,vleugel,vleugelprofiel.

mvg Lowie

prop-er,

Derive V2.pdf
Eclate MTV2.pdf
Empenage V2.pdf

Deze had ik ook zien staan, maar er staat geen tekening van de romp,vleugel,vleugelprofiel.

mvg Lowie

De PDF MiniToons_ModeOp.pdf heeft schetsen van de romp en vleugel die genoeg zijn om hem te bouwen.
De profielen staan in de specificaties TP42 aan de wortel en tp29 aan de tip.

Rick

Sorry, ik keek even niet verder dan mijn neus lang was...

Misschien is dit een mooi alternatief:

http://www.slopeaerobatics.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/07/Escape_Plans.zip

SlopeAerobatics.com » Blog Archive » The Escape – a 1.6m EPP slope aerobatics glider with plans available

Escape-600x583.jpg

Back