AEROMODELLER MODEL BOUWEN

Helaas plank nog niet vrij voor een Aeromodeller model.
Deze kleine rakker is klaar dus nog even snel wat anders afbouwen waarvan de tekening al klaar ligt

351460260_1548486819009631_7182144246193939504_n.jpg
 
Oei die heeft een hoog aai gehalte. Ben benieuwd naar wat er eerst op de plank zal liggen.
Ja lief he en ja ben ook benieuwd naar het eerste model op de plank.
Maar weet het al een beetje zeker hoor , maar nu eerst even de Southerner verder afbouwen.
Had al stabilo en kielvlak was al een heel eind nu alleen nog romp en vleugel
 
Zo moet echt even niet meer kijken op Outerzone onder Aeromodeller modellen, want heb nu echt al teveel modellen gedownload.

Niet dat het echt uitmaakt want er zit veel leuk spul tussen en heb daarmee dus nog veel modellen te gaan.


Maar daar komt tie dan en durf het bijna niet te vragen, want misschien heb je al teveel projecten.

Maar doe het toch want het kan nog wel eens lache zijn op de meetings.

Frans had de LULU al opgemerkt als leuke zwever en had die zelf ook al vaak zitten te bekijken, want laten we eerlijk zijn het is een leuk en vlot zwevertje.

Wat dachten jullie van een LULU single channel zwever, dus enkel met rudder gestuurd, de rest wordt dan een echte vintage zweef challange.

We kunnen dan met een lichte startlijn het model omhoog brengen en kijken wie de langste vlucht eruit kan persen en dat alles met rudder sturen en een zo goed mogelijk getrimd model.

We kunnen zelfs nog een doellanding challange doen om ons zelf nog wat meer op scherp te zetten, met de garantie super veel fun te hebben.

Hier effe wat plaatjes en wat denken jullie is het geen schatje of zit ik gewoon te zeuren over weer een nieuw project en vind je dat helemaal niks.

https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1082
1082.jpg

1082.jpg


005.jpg
 
Heerlijk ben al lekker aan het tekenen zodat tie lekker op me lasertje kan.
Helaas jammer voor jullie :rofl::rofl: want gaat er geen kit van maken, jullie zoeken het zelf maar uit of je wel of niet gaat bouwen.
Ik heb van de zomer een afspraak met LULU , de Aiglet en de E36 om lekker te gaan zweven met enkel rudder om te sturen :banana::goal
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er meer in de Aeromodeller..wel deze moet er ook ergens in staan:

Artikel over die versie:

STEAMING INTO THE SKY"

Edward Perera, a model engineer working under difficult conditions, succeeds where full-sized failed.

Edward is an experienced model engineer. He has made a variety of steam engines, Stirling engines, radio controlled planes, helicopters, boats and more besides. His enthusiasm can be gauged by the fact that there are no hobby shops, or local sources of materials and tools. For this latest venture, metals and tool such BA taps and dies had to be imported from India.

The project began when Edward managed to get hold of the articles on the steam powered Comet written by David Parker in Model Engineer in May, June and July 1989. Assisted by sons Collin and Amith, the plane was completed.

On a cool morning with no wind, the aircraft was fuelled with 75cc of methanol, displacement lubricator topped up, and the boiler filled with 150cc of water. The pressure gauge relief valve was set to 100 psi. with the operating pressure at 80 psi, the 12 X 6 inch propeller was encouraged to move and the silent engine pushed the roaring pro to 3,600 rpm.

The Comet started rolling on a straight line, lifted off and climbed easily to 500 feet with no change in trim on the rudder or elevator. That maiden flight lasted an impressive four-and-a-half minutes.

Edward describes building the Comet as the most enjoyable project he has undertaken. He wrote to Model Engineer to thank the magazine and David Parker for “giving me the opportunity to get involved in such a project which demanded all my experience in various forms of engineering.”

broiler.jpg



The engine and boiler are contained in an aluminum housing which is an integer part of the fuselage structure. The engine is single cylinder double acting with a bore and stroke of 0.625”. The steam port width is 0.062” and the exhaust 0.125”. Port bar width is 0.062” and port opening to steam 0.032”. Valve lap is 0.094” and valve travel 0.250”.

The aircraft hasa wings span of 83” and length of 44”. Total weight in ready to fly condition is 58.62 oz. (1659 g.)

Model Engineer May 1989:

full


Groeten, Ramses
.
 
Ja leuk laat maar komen die foto's van je Aeromodeller model.

Maar beter nog het model dat je leuk vind en gaat bouwen of beter nog aan het bouwen bent.
 
Hierbij m`n Savoia S.13 Schneider Trophy Racer.
Gepubliceerd in een Aeromodeller uit 1990, tekening gedownload van Outerzone:

full

.
Ik heb er een full house rc modelletje van gemaakt (richting, hoogte-, rol en gas.)
Het bouwverslag: Savoia S.13 => Schneider Trophy Racer

full


Groeten, Ramses
.
Dit is eigenllijk een perfect voorbeeld van wat er kan met de Aeromodeller modellen, want vintage of niet er staat leuk spul in en alles is de moeite waard.
Maar alles is met een knipoog naar vintage , vrijevlucht , LB en noem maar op alles wat daaraan gerelateerd is.
Want een VV model omzetten naar RC is toch ook best wel speciaal om te doen.
 
Die ziet er leuk uit! En dan aanpassen voor RC of ga je CL vliegen?
Is niet om te zetten naar RC is dan niet fatsoenlijk te vliegen en kan dan beter een volledig nieuw ontwerp maken, dat ook prima te doen is hoor maar heb daar geen zin in.
Nee als die gaat komen dan wordt die LB want dat is nu juist wat ik leuk vind een LB schaalmodel
 
Back
Top