Jaques
Forum veteraan
Tja, wie had dat een tijdje geleden kunnen bedenken heey HansieJe bent een aardige verslagschrijver aan het worden Koos.leuk werk wat je laat zien!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, wie had dat een tijdje geleden kunnen bedenken heey HansieJe bent een aardige verslagschrijver aan het worden Koos.leuk werk wat je laat zien!
Bedoel je dit??Hoi Koos. Is het niet zo dat de kruishouten tegen een horizontale klamp moeten worden bevestigd? Of nog beter ingelaten in een horizontale klamp?
Bedoel je dit??
Bekijk bijlage 308699
En zo zitten ze ook:
Bekijk bijlage 308700
Het is bijna niet te zien maar ze zitten er wel
De horizontale lat zit tegen de ribben gelijmd en daar weer tegenaan de kruishouten, geheel volgens de tekeningen.
Dus dit gaat goed Hans.
Ach met zo’n anderhalf uurtje werk heb je zeven x zes staanders gereed, wat moet je anders met die tijd....Het verwijderen van de gietresten is inderdaad wel een secuur werkje.
Aha is dat de bedoeling....Nooit het vrouwtje verwaarlozen he Koos...Anders brengt ze geen koffie.
Dat klopt helemaal Boris, echter de meeste luchtbelletjes zijn zo minimaal dat deze met de verf reeds gevuld word.Nou zie ik best wel de nodige luchtbelletjes in het giethars waardoor het soms heel detailloos en grof lijkt, nou zou je kunnen deze belletjes en gaatjes met een lijmapplicator en een wat dikkere CA lijm opvullen
Hiervoor heb ik bij het grote warenhuis uit zweden een transparante mat gekocht (volgens mij een place mate) waar de secondenlijm langer op goed blijft, sterker nog met het in elkaar lijmen van de kanons poort kozijntjes heb ik deze op deze mat gelijmd zonder dat deze aan deze mat vast plakte, kon zo alles los wippen met de punt van mijn mesje......je kan een druppel ca lijm op een stukje aluminium folie doen, zo kan je rustig werken en je ding doen eer je lijm droogt
Hans, ik gebruik de beitsen van Rambo:Dat zijn mooie details om aan te brengen Koos. Het viel me op dat je sprak over een beits. Bedoel je hiermee een kleurlak? Ik vraag het hiervoor.. over een poosje ga ik aan mijn masten beginnen en ben benieuwd wat je hiervoor gebruikt. Ik ben ook wat aan het testen welke kleur ik ga gebruiken voor de masten.
Dankjewel Marc, vind hetzelf uiteindelijk ook leuk om te doen, en dan is het extra motiverend om naast de positieve en opbouwende kritieken ook eens dit soort reacties te krijgen.Nog eens even alles bij gelezen, mooie vorderingen, netjes afgewerkt , een plezier om te bekijken.
succes met het vervolg