H
hezik
Guest
Afbouwverslag ZNLine Alliance - klaar!
Gisteren de Alliance opgehaald en nu moet er natuurlijk aan gebouwd worden.. dus een bouwverslag
De komende tijd zal er nog niet zo heel veel gebeuren; de eerste echte werkzaamheden zullen pas over een maand ofzo gaan beginnen, maar de basismaterialen zijn er, dus tijd voor een bouwverslag en foto's.
De set zoals ik 'm gekocht heb.. de spinner ontbrak nog en de wieltjes + wheelpants, maar voor de rest is alles erbij. De verkoper heeft de oorspronkelijke cockpit eruit gefreest en vervangen door een carbon exemplaar. De T-Canalizer die eropstaat zat er ook bij, in totaal 3 stuks (verschillende), die zit er dus niet vast op maar is bedoeld om mee te experimenteren. Ding is van Carbon gemaakt.
Overzichtsfoto:
We zien de romp, de onderkant vd. romp (losse 'klep'), de vleugel, het stabilo, de motor (3M Mintor 170), de motormount en 2 van de 3 meegeleverde canalizers.
Hier zie je hoe de oorspronkelijke cockpit eruit gehaald is en vervangen door een carbon kap.. deze kap moet van binnen nog iets verstevigd worden, hij is nu nog te slap, breekbaar.
Op deze foto is ook de constructie te zien.. de buitenzijde is van dun glas, wit afgewerkt, aan de binnenkant is daar een laag kevlar tegenaan gezet (het gele spul), waarover op de grote vlakken een dun laagje piep met glas.
De vleugelbevestiging en bevestiging van het stabilo is al helemaal klaar, dus even een foto zoals het toestel er in z'n geheel uit zou komen te zien:
Dan wat gewichten:
Vleugel (uit 1 stuk, met roeren): 747 gram
Romp (zonder bellypan maar inc. bolly landingsgestel en staartwiel): 847 gram
Bellypan:163 gram
Stabilo (compleet met 'stabilobuis' en roeren): 186 gram
Motor: 837 gram
T-Canalizer: 28 gram
Motormount (inc neusring): 93 gram
Rudder: 41 gram
Totaal dan voor deze set: 2942 gram
Daar komt nog bij:
2x vleugelservo futaba S9150: 115 gram (gewogen, inc verlengsnoeren en hevels)
2x futaba BLS 451 (rudder/hoogteroer): 116 gram (opgave fabrikant)
1x Hitec HS 81 MG (gas): 19 gram
1x Emcotec DPSI BIC: 75 gram
1x Flightpower EVO 25 2s1p 1200mAh: 73 gram
Spuitwerk romp: ~150 gram
Folie Vleugel: ~120 gram (uitgegaan van 90 gr/m^2)
Folie Stabilo/Rudder: 30 gram
Futaba R319 DPS ontvanger: 36 gram
Lijm/vulmiddel/etc: ~40 gram
Scharnieren, roerhoorns, push/pull rudder, stuurstangen: 100 gram (?, totaal gokwerk)
Tank: 70 gram
Wielen + wheelpants: 50 gram
Schroeven: 75 gram
Resopijp: 80 gram
Uitlaatbocht: 20 gram
Dan kom ik op een totaalgewicht uit van 4111 gram. Ik zal ongetwijfeld nog wat dingen vergeten zijn (bedenk net: spinner + prop, servoplank) en er zullen altijd dingen zwaarder uitvallen dan gedacht, dus ik denk dat ik in totaal rond de 4300~4400 gram uit moet kunnen komen..
Het kleurenschema wat er op komt is dit:
Gisteren de Alliance opgehaald en nu moet er natuurlijk aan gebouwd worden.. dus een bouwverslag

De komende tijd zal er nog niet zo heel veel gebeuren; de eerste echte werkzaamheden zullen pas over een maand ofzo gaan beginnen, maar de basismaterialen zijn er, dus tijd voor een bouwverslag en foto's.
De set zoals ik 'm gekocht heb.. de spinner ontbrak nog en de wieltjes + wheelpants, maar voor de rest is alles erbij. De verkoper heeft de oorspronkelijke cockpit eruit gefreest en vervangen door een carbon exemplaar. De T-Canalizer die eropstaat zat er ook bij, in totaal 3 stuks (verschillende), die zit er dus niet vast op maar is bedoeld om mee te experimenteren. Ding is van Carbon gemaakt.
Overzichtsfoto:
We zien de romp, de onderkant vd. romp (losse 'klep'), de vleugel, het stabilo, de motor (3M Mintor 170), de motormount en 2 van de 3 meegeleverde canalizers.
Hier zie je hoe de oorspronkelijke cockpit eruit gehaald is en vervangen door een carbon kap.. deze kap moet van binnen nog iets verstevigd worden, hij is nu nog te slap, breekbaar.
Op deze foto is ook de constructie te zien.. de buitenzijde is van dun glas, wit afgewerkt, aan de binnenkant is daar een laag kevlar tegenaan gezet (het gele spul), waarover op de grote vlakken een dun laagje piep met glas.
De vleugelbevestiging en bevestiging van het stabilo is al helemaal klaar, dus even een foto zoals het toestel er in z'n geheel uit zou komen te zien:
Dan wat gewichten:
Vleugel (uit 1 stuk, met roeren): 747 gram
Romp (zonder bellypan maar inc. bolly landingsgestel en staartwiel): 847 gram
Bellypan:163 gram
Stabilo (compleet met 'stabilobuis' en roeren): 186 gram
Motor: 837 gram
T-Canalizer: 28 gram
Motormount (inc neusring): 93 gram
Rudder: 41 gram
Totaal dan voor deze set: 2942 gram
Daar komt nog bij:
2x vleugelservo futaba S9150: 115 gram (gewogen, inc verlengsnoeren en hevels)
2x futaba BLS 451 (rudder/hoogteroer): 116 gram (opgave fabrikant)
1x Hitec HS 81 MG (gas): 19 gram
1x Emcotec DPSI BIC: 75 gram
1x Flightpower EVO 25 2s1p 1200mAh: 73 gram
Spuitwerk romp: ~150 gram
Folie Vleugel: ~120 gram (uitgegaan van 90 gr/m^2)
Folie Stabilo/Rudder: 30 gram
Futaba R319 DPS ontvanger: 36 gram
Lijm/vulmiddel/etc: ~40 gram
Scharnieren, roerhoorns, push/pull rudder, stuurstangen: 100 gram (?, totaal gokwerk)
Tank: 70 gram
Wielen + wheelpants: 50 gram
Schroeven: 75 gram
Resopijp: 80 gram
Uitlaatbocht: 20 gram
Dan kom ik op een totaalgewicht uit van 4111 gram. Ik zal ongetwijfeld nog wat dingen vergeten zijn (bedenk net: spinner + prop, servoplank) en er zullen altijd dingen zwaarder uitvallen dan gedacht, dus ik denk dat ik in totaal rond de 4300~4400 gram uit moet kunnen komen..
Het kleurenschema wat er op komt is dit:

Laatst bewerkt door een moderator: