1. [prop er af] Regelt de ESC het toerental? Dus vanaf het basistoerental tot vol gas? 2. Staat de trim van het kanaal van de ESC helemaal onderin?
Zeer onwaarschijnlijk, ik heb nog nooit een switch gezien voor een brushless motor, wel voor een motor met ingebouwde remschoenen.
In het eerste bericht suggereer je een handleiding te hebben: Die kan iemand anders wel misschien naar begrijpbare informatie omzetten als je de instructies hier deelt. Zoekende op de algemene sticker op de regelaar (want meer info is er niet) kom ik o.a. deze tegen: https://nl.banggood.com/XXD-2-4S-40...lug-for-RC-Airplane-Fixed-wing-p-1674261.html Met dus als opmerking hoe je dat ding dan moet programmeren is een raadsel. Ik sluit me daarbij aan bij de eerder gegeven instructies maar als ik dan naar een handleiding van de Skywalker V2 kijk waar een koper van de banggood variant naar verwijst dan staat daar wel dezelfde riedel van handelingen in maar met daarbij x seconden.... Als je te lang wacht schiet je van de "radio calibration" door naar de "programming modus" en ben je ineens met totaal andere dingen aan het aanpassen ipv wat je eigenlijk wilde. Als je de hierin https://www.hobbywing.com/en/uploads/file/20230321/69381b562c41439ee4451c7152905f10.pdf gegeven instructies die gelijk zijn aan wat eerder is aangegeven en geprobeerd maar dan met de daarbij opgegeven tijden in acht neemt. Kom je dan verder? Een andere willekeurige regelaar met dezelfde instructies https://www.centuryuk.com/docs/40a ...bxH-fxZkoNwk05lk6bNGjLRjy4N8SvVbNnPFdXEZ0Dmwh maar dan met net iets andere tijden tussen de uit te voeren acties. Maar als dit ook niet helpt dan denk ik dat het handigste blijft de handleiding delen of als je die niet hebt wat is het precies voor regelaar of als je een link hebt naar iets van info dan kan dat mogelijk helpen.
Wat Ernst bedoelde was de servo in de plaats van de regelaar aan te sluiten, dus regelaar eruit, servo erin en deze moet dan de knuppel uitslag van de ‘gas’knuppel volgen. Op de manier hierboven door jou uitgevoerd test je alleen de werking van de servo en je wil juist weten of de zender geen verkeerd signaal naar de regelaar stuurd.
@Rene Neefe. Bert heeft het misschien niet helemaal goed beschreven maar ik concludeer uit wat hij schrijft dat hij de roer servo op het gas kanaal heeft aangesloten en die servo werkt dan goed.
Bij mijn Futaba zender moet ik de functie van de gasknuppel altijd omkeren (reversen) bij toepassing van een snelheidsregelaar. Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd?
Ga naar de club en laat ze daar kijken. Zo via het forum gaat erg lastig als mensen er zelf 0 verstand van hebben....
Zonder merknaam en type nummer gaat het hem dat niet worden. We hebben het over de gasstick gehad, bij gas dicht bedoelen we dat de stick naar je toegetrokken is. Je kunt in je zender kijken of de end points van de gasstick op 100% staat. In het Servo test display kun je zien hoe de uitgangen reageren. Dit is wel heel technisch, zijn zender werkt met end points en dat gaat in procenten, zoals de meeste computerzenders dat zo laten zien. Dat de werkelijke uitsturing naar de regelaar vanuit een gewone ontvanger een pwm signaal is met een duty cycle van 20ms, waar in een pulsje zit welke afhankelijk van de stick positie tussen de 1 en 2 ligt. Bij zijn zender is elke % bij de end points 10 micro seconde. In de voorbeeld plaatjes zijn die procenten ook hoger dan 100% in te stellen. Dit zou bij zijn zender best wel het probleem kunnen zijn, net zoals bij Graupner. 100% bij Graupner is geen 2ms, ik kan er ff langs zitten, maar volgens mij moet daar altijd 20 of 30% aan toegevoegd worden om het hele regelbereik van 1 t/m 2ms te kunnen bestrijken. Post aangepast naar aanleiding de reactie op dit bericht van de 0,5 ms die 1 behoort te zijn,
Niet helemaal juist. Normaal is een pulsbreedte tussen 1ms en 2ms. De meeste moderne zenders kunnen tussen de 0,9ms en 2,1ms maken sommige merken kunnen zo ver gaan als 0,85ms en 2,15ms. Misschien zijn er die nog iets verder gaan maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Je hebt helemaal gelijk, heb mijn berichtje aangepast. Nu mag ik voor mijzelf even nagaan hoe ik hier de mist in ben gegaan.