Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Doorvliegen met 1 vleugel gaat helaas niet altijd op.
Op de luchthaven van Deurne is een privé-zakenjet maandagnamiddag omstreeks 15.30 uur in de prikkeldraad op het einde van de landingsbaan beland.
Hij had moeten landen toen de motor nog liep. Te lang gewacht naar mijn idee
Zag jij een vliegveld? Ik zag alleen bergen en bebouwing.....
Als je naar de ATC luistert hoor je dat ie twijfelt om door te gaan naar bestemming of terug naar vertrekhaven te gaan.
Als er vliegveld in de buurt zat, heb je zeker gelijk. Maar zonder kennis van de omgeving niet te zeggen.
Ja ok, maar zolang de motor nog loopt ga je je kist niet in een onbekend knollenveld droppen. Alles anders dan een vliegveld is onbetrouwbaar dus ga je met een vliegende kist niet naartoe.
Zo dan, op 600ft, dat moet heel kort heel spannend geweest zijn. Kist op het veld nog kunnen zetten?
Dat betwijfel ik dus, dat is juist vragen om problemen.Standard operations bij onze school (Ben Air Flight Academy) is dat je bij ernstige motor problemen (no oil pressure is daar zeker een van) een precautionary landing gaat doen zo lang de motor nog kan lopen. Als hij nog loopt kan je het veld op zeer lage hoogte eerst eens gaan inspecteren en dan nog een circuitje vliegen om je goed te positioneren