algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

De tekst die erbij staat: "beoordelingsfout tijdens het landen" :roll:

Waar ze dat vandaan halen, in het vervolg iets meer down drukken, en zeker niet op zo`n lage hoogte terug zien te rollen :roll:
 
even voor de duidelijkheid


hij probeerde in dat veldje te landen, maar merkte daarna dat hij te snel ging,
toen probeerde hij m te tillen naar een ander veldje maar verloor zijn maingear
tegen een stenen muurtje ?

correct me if i'm wrong


Odin van Oord
 
Volgens mij heeft ie bewust zn main gear in, is wel wat wij geleerd kregen voor noodlandingen in onbekende veldjes. Als die wegzakken namenlijk ligt de hele kist aan stront omdat ie koppeltje gaat duikelen. Waarom die hem zo lang uitmelkt en hem over dat hekje heentilt is me ook een raadsel, had ie vast goede redenen voor....
 
Ik denk dat hij de factor wind verkeerd heeft ingeschat. Waardoor hij over het eerste veld vloog. kijk maar eens naar de wind molens. Op Final had hij de wind aan de linker zijde van achteren.
 
Hij had moeten landen toen de motor nog liep. Te lang gewacht naar mijn idee

Zag jij een vliegveld? Ik zag alleen bergen en bebouwing.....
Als je naar de ATC luistert hoor je dat ie twijfelt om door te gaan naar bestemming of terug naar vertrekhaven te gaan.

Als er vliegveld in de buurt zat, heb je zeker gelijk. Maar zonder kennis van de omgeving niet te zeggen.
 
Zag jij een vliegveld? Ik zag alleen bergen en bebouwing.....
Als je naar de ATC luistert hoor je dat ie twijfelt om door te gaan naar bestemming of terug naar vertrekhaven te gaan.

Als er vliegveld in de buurt zat, heb je zeker gelijk. Maar zonder kennis van de omgeving niet te zeggen.

Hoi, je hebt gelijk , dat het op de film wat lastig te zien is. Ik zie in begin ( maar wel na de PAN PAN PAN melding) wel veldjes die redelijk groot lijken, maar is moeilijk te zien. vlak voor de complete engine dtop(wndmill) lijkt het toch al redelijk vlak.
ik heb zelf nu 2 weken geleden een engine failure meegemaakt in MLA op downwind 600 ft. Dus ja weinig keus uiteraard. Mijn vriend nam het gelijk over aangezien hij ook de PIC was (en eigenaar)

zie wytj7Hzf0aM[/media] - Avid
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ok, maar zolang de motor nog loopt ga je je kist niet in een onbekend knollenveld droppen. Alles anders dan een vliegveld is onbetrouwbaar dus ga je met een vliegende kist niet naartoe.

Zo dan, op 600ft, dat moet heel kort heel spannend geweest zijn. Kist op het veld nog kunnen zetten?
 
Ja ok, maar zolang de motor nog loopt ga je je kist niet in een onbekend knollenveld droppen. Alles anders dan een vliegveld is onbetrouwbaar dus ga je met een vliegende kist niet naartoe.

Zo dan, op 600ft, dat moet heel kort heel spannend geweest zijn. Kist op het veld nog kunnen zetten?

nee op het strand zoals je kunt zien. donkere plekken zijn minder rul dan de witte plekken op het strand. aan branding was eigenlijk geen optie ivm vloed, dus aan donker strook tegen de duinen aan. het veld zat 50 aan de andere kant. zat helaas een duin tussen. Vliegveld was Juist! Ken je wel denk ik....
 
Standard operations bij onze school (Ben Air Flight Academy) is dat je bij ernstige motor problemen (no oil pressure is daar zeker een van) een precautionary landing gaat doen zo lang de motor nog kan lopen. Als hij nog loopt kan je het veld op zeer lage hoogte eerst eens gaan inspecteren en dan nog een circuitje vliegen om je goed te positioneren. Er bestaat veel duscutie over het neerzetten van een taildragger (zonder bush wheels) in een onbekend veld maar met een conventioneel nose gear type doe je die gewoon uit...
 
Standard operations bij onze school (Ben Air Flight Academy) is dat je bij ernstige motor problemen (no oil pressure is daar zeker een van) een precautionary landing gaat doen zo lang de motor nog kan lopen. Als hij nog loopt kan je het veld op zeer lage hoogte eerst eens gaan inspecteren en dan nog een circuitje vliegen om je goed te positioneren
Dat betwijfel ik dus, dat is juist vragen om problemen.

Want wat nu als de motor net bij dat circuitje er mee stopt :roll:

Dan ben je je mooie veld kwijt en is het zeker gedoemd een crash te maken.

In dit soort situaties bepaal je je veld en vlieg je daar naartoe, mocht je het niet redden dan kan je de motor nog even belasten maar in principe moet je het zonder motorvermogen halen.
 
Back
Top