algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

m1gz67laxoag_700.jpg

m1gz67maa98u_700.jpg

De ervaren piloot is afgelopen nacht aan zijn verwondingen overleden... :(

Laatst bewerkt:
Yep, altijd een linke soep ook voor de batcher.

Als die eerste foto DE foto is tijdens het oppikken dan heeft ie echt ergens last van gehad want een helling erin hebben tijdens het oppikken is nooit goed :nooo:

Vermoedt dat het motorvermogen geen probleem is geweest, vrees dat het een pilots error was.
Zoals het merendeel van de ongelukken :-(

Yep, altijd een linke soep ook voor de batcher.

Als die eerste foto DE foto is tijdens het oppikken dan heeft ie echt ergens last van gehad want een helling erin hebben tijdens het oppikken is nooit goed :nooo:

Op het nieuws werd gezegd dat er een heli in de buurt was, en dat hij wellicht door de turbulentie daarvan uit balans is gebracht.

Ik heb weleens staan kijken naar dat oppikken van een sleep, en dat ziet er best tricky uit.

Tja, die heli.

Betwijfel of dat de oorzaak is geweest, een heli heeft wel een vieze wind bij zich maar zo dicht pikken ze niet naast de baan op.

20 meter uit de baan is het effect van die heli al echt wel weg hoor.

Yep, en het is zeker tricky, heb zelf al diverse, gelukkig goed afgelopen "missers" gezien en/of meegemaakt als batcher:
Zoals pick up aan het main gear :roll:
pick up met de haak midden in de sleep ipv aan de lijn,
pick up met de lijn over het stabilo ipv eronder :oops:

En net in mijn begin tijd is er op Rotterdam een kist die wij in onderhoud hadden tegen de vlakte gegaan tijdens het oppikken, die motor lag op de pilot seat :schrik:

De piloot-leerling raakte lichtgewond, de instructeur bleef ongedeerd:

Vliegtuigcrash4.jpg.h513.jpg.767.jpg

Vliegtuigcrash5.jpg.h513.jpg.767.jpg

Vliegtuigcrash1.jpg.h513.jpg.767.jpg

Vliegtuigcrash2.jpg.h513.jpg.767.jpg

OEF! :mad: Volgens mij een koprol gemaakt...

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
ziet er heftig uit.
Toestel is eigendom van aeroclub Keiheuvel.
bij de noodlanding vermoedelijk neus poot afgebroken(naar achtergeslagen) en daardoor de neus de grond in met als gevolg over de neus op de kop

365842300-13160123.jpg

Heel erg zonde van de B-17!!
Gelukkig geen gewonden.

Groeten, Ramses

Back