algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Bertus, 25 feb 2009.

1. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Vind jij het raar met die verouderde tupoplofs, die ze daar vliegen? Het blijft natuurlijk wel triest voor de nabestaanden.

2. Marcelair

Marcelair

Lid geworden:
    13 sep 2003
  3. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Zei hij ook niet, Tupolev, yakolev, tupoplof, yakolamazitten....Van origine USSR (Aeroflot) materiaal, soms stokoud en veelal tot op de draad versleten. Vandaar ook dat je die kisten niet tot weinig ziet in het Europese luchtruim. De meesten hebben een ban (en dat is niet omdat de cathering zo goed is).

Tot medio jaren 90 werden Antonovs gebruikt voor Cargovluchten vanop Oostende, zelfde verhaal.

Met hun Heli's idem. Een vriend van me heeft voorlopig 3 Mil 26's staan die door de "Belgische" firma Skytech werden gebruikt. Ze staan daar omdat ze een ban gekregen hebben in het Europese luchtruim. Het was de bedoeling om ze op de boot te zetten richting Rusland waar ze na heropgebouw (geen overhaul) terug zouden gebruikt worden.....

PS. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is hoor, onze Frank Dewinne was bij voorbeeld heel erg te spreken over zijn Sojoezraket ;-)

Stevo

Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  4. bongose

bongose

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Ik hoorde deze ochtend na men simulator sessie dat onze PA-44 OO-TMS een voorval heeft gehad op het vliegveld van Sint-Truiden in België. Alle 3 inzittende zouden OK zijn. Er is nog niets over te vinden op het net maar het vliegtuig zou er wel erg aan toe zijn. Ik houd jullie op de hoogte zodra er meer bekend is.

groeten

5. jetpropdlx

jetpropdlx

Lid geworden:
    10 jun 2004
    idd heb ook IETS gehoord maar weet ook niet meer dan dat het over de OO-TMS ging

6. bongose

bongose

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Ondertussen al te weten gekomen dat het incident gebeurd is tijdens de landing. Ze waren Touch and go's aan het doen op het vliegveld van Sint-Truiden.

7. Turbo-Dreams

Turbo-Dreams

Lid geworden:
    28 dec 2008
  8. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. bongose

bongose

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Verdorie zeg! Is spijtig genoeg niet de eerste keer dat er een ernstige crash gebeurt in Reno...

10. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    De kist zal wel niet heel veel jonger geweest zijn.
    Wanneer stoppen ze nu eens met die oude zooi?

Verschikkelijk voor die mensen.:(:(
    Al ga ik er wel van uit dat je daar heen gaat om zulke dingen te zien, maar het blijft erg.

Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  11. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Die kist was wel mischien wel jonger dan die kerel. Er wordt gezegd dat hij ver in de 70 was.

Wel een risico op die leeftijd met al die G krachten. Ach het is geen NL waar je een tig van regeltjes hebt.

12. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Wanneer stoppen ze nu eens met auto rijden?

Dit is zo nutteloos, ik durf te wedden dat die "oude zooi" in een betere conditie is dan menige airliner :yes:

13. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ondertussen al 9 doden te betreuren :cry:

Wel een "vreemd" ongeluk, je ziet de kist omhoog schieten, op z`n rug rollen en dan is het vol naar beneden.

14. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Die kerel heeft gewoon een medisch gevalletje gehad, een wegtrekker of zo. Wat wil je met al die G krachten, die zo'n ouderwets toestelletje toch kan trekken. In een huidige fighter lig je bijna op je rug om de g-force te compenseren, en in een P-51 zit je rechtop.

15. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Er zijn twee theorieën.
    1: Een technisch mankement door het afbreken vastzitten van het trimvlak.
    2: Een hoge G belasting wellicht door het mankement dat een blackout veroorzaakte bij de vlieger. NTSB en FAA doen onderzoek.

Het was geen ouwe zooi maar een volledig omgebouwde P-51 waarbij onder andere de koelingsintake onder het toestel verwijderd was voor een ander soort koeler.

Threads op RCgroups : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1507157

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1507153

Foto uit andere hoek :

Ash.

Net binnen : T-28 crasht tijdens airshow in Martinsburg Virginia.

http://statter911.com/2011/09/17/raw-video-another-air-show-crash-martinsburg-west-virginia/

.

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  16. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    ?????:nosmile::nosmile::nosmile:
    Misschien dat jij dat leuk vind om te zien maar ik ben er al een aantal keren geweest en kan je vertellen dat dat soort overwegingen beslist niet de reden is voor het merendeel van de bezoekers, integendeel. Dit soort gebeurtenissen wil ik in ieder geval beslist NIET zien! Ik ben dus -achteraf gezien- heel blij dat ik door omstandigheden er dit jaar niet bij kon zijn. Zeker bij een Unlimited gold heat had ik anders beslist vooraan gestaan met mijn camera....
    Dit zijn geen autoraces waarbij in 99 van de 100 gevallen de coureur(s) na een "spectaculaire" crash er met hooguit een stijve nek vanaf komen....

Hier nog enkele foto's van het gecrashte toestel, "the Galloping Ghost" van Jimmy Leeward, die ik verleden jaar gemaakt heb. Toen was "die oude zooi" :rolleyes: na een komplete revisie voor het eerst in 25 jaar weer op de races.

Oh ja; die 74 jarige "oldtimer" was overigens één van de "jongste" 70plussers (zowel geestelijk als lichamelijk) die ik ooit heb leren kennen. Ik ken heel wat 50 jarigen waar minder pit inzit!

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  17. Mad Monster

Mad Monster

Lid geworden:
    5 jun 2006
    Wil je overigens iets deskundigere info over deze races dan op de modelbouwfora dan kun je beter op bv www.aafo.com kijken. Daar posten o.a. racers en crewmembers.
    Grtz, Hans

18. ashikaga

ashikaga

Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Thanx voor de link.

Ash.

19. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
  20. Berto

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ach, ik ga het binnenkort opgeven :yes:

Leeftijd zegt helemaal niets in de luchtvaart, wij werken niet met leeftijd maar met uren.
    Uren bepaald de leeftijd van zo`n kist, jaartal is betekenisloos.

Daarnaast neem je nu (weer) aan dat het door de leeftijd van de kist komt terwijl je helemaal geen flauw benul hebt wat de werkelijk oorzaak is.........

Deel Deze Pagina