algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Euro 98.
En de krantenzijn sensatie zoekers, die verzinnen maar wat.

Nu net klaar met bergen. Dan onze eigen kisten binnen zetten.
 
Yep, ben ook zeer blij dat dat niet gebeurd is.
Dan was blussen een hele uitdaging geworden als we dat al gered zouden hebben.

Nu kregen we terwijl we onderweg waren al een telefoontje van de inzittenden dat ze zover in orde waren maar op een goede 10mtr hoogte hingen.
 
Laatst bewerkt:
Euro 98.
En de krantenzijn sensatie zoekers, die verzinnen maar wat.
Was het geen 100LL of wordt dat niet meer gebruikt? Toen ik m'n brevet nog had vloog alles nog op 100LL. Er waren toen al wel een paar kisten die mogas (euro95) gebruikten maar daarvoor moest de compressie iets verlaagd worden. Dat betekende enig vermogensverlies.
 
Nope, 100LL word nog wel gebruikt maar steeds minder.

De meest gangbare Lycomings en Continentals mogen tegenwoordig ook gevoedt worden met Euro.
En aan deze motoren is verder ook niets versleuteld om Mogas gereed te maken, is meestal een administratieve wijziging en een enkele keer een kleine wijziging aan het airframe.

Het model waar het hier om ging heeft een Rotax motor die het liefst Mogas heeft.
 
Wiki Rotax motor:

Warnings
Unlike most other manufacturers of similar engines, Rotax provides extensive warnings in the owner’s manual, about both the certified and non-certified versions of the engine design, warning pilots that the engine is not suitable for use in situations where a safe landing cannot be made, for use in rotorcraft, for night flying (unless equipped with redundant electrical power), or for aerobatics. It furthermore states that the company gives no assurances that the engine is suitable for use in any aircraft, that the "engine may seize or stall at any time. This could lead to a crash landing and possible severe injury or death" and that "non-compliance [with the warnings provided] can result in serious injuries or death!"
 
Licht er ook aan op welke en hoe je zoekt.
De gebruikte motoren zijn gewoon toepasbaar op vliegtuigen zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien land hij veel te ver op de baan en moet hij wel hard remmen anders had hij er aan de ander kant vanaf gereden met een drukke autoweg voor zijn neus, met volgens mij ook nog een greppel er tussen .
 
Ongeval tijdens lierstart, Discus b, zweefvliegveld Lemelerveld, 12 april 2019.

Tijdens de lierstart raakte de rechtervleugeltip van het zweefvliegtuig de grond, waarna de linkervleugel omhoog kwam en het toestel ondersteboven tot stilstand kwam. De piloot raakte lichtgewond. Het zweefvliegtuig liep schade op.

Ongeval Discus B.jpg


Bron: onderzoeksraad
 
Hoe verzin je het als hopelijk serieuze journalist: "Het vliegtuig liep daardoor schade op en is stukgegaan".
 
Wie zo schrijft kan inderdaad beter een ander vak zoeken.
Op zulk tenenkrommend taalgebruik zit geen serieuze lezer te wachten....
 
Weer 1 in de boom het lijken wel modelvliegers! Alleen hebben ze wat zwaarder materiaal nodig dan een keukentrap en een lange stok om hem er weer uit te halen. Nu in Duitsland gelukkig alleen lichtgewonden.

boom2.jpg
 
Back
Top