Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Benny, waarom kan jij nou nooit de juiste wegen bewandelen??????
het-1-12-topic

De reservedatum is alleen voor uiterste gevallen dat er baantechnisch of veiligheidstechnisch niet gereden kan worden. Daar vallen echt geen normale regenbuitjes onder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welnee, ja wel als je perfect lopende lagers wilt hebben (onzin in de regen).
Is wel weer een (ongegrond) tegenargument.

Ik had nog maar 2 lagers die goed waren na genk. Rest kom ik weggooien
 
Ik had nog maar 2 lagers die goed waren na genk. Rest kom ik weggooien

Onzin.

Nogmaals, voor een regenauto, zijn perfect lopende lagers niet nodig. Ze komen vanzelf weer los.....

En ook mijn auto is in Genk geweest, en ik heb geen enkel lager weggegooid, denk toch dat je misschien iets TE snel alles loopt te vervangen Benny...
 
Ik had nog maar 2 lagers die goed waren na genk. Rest kom ik weggooien

Weet niet wanneer je de lagers hebt behandelt maar na een regenrace is het het beste dat je meteen de lagers uitspuit en opnieuw olied. Niet wachten tot de volgende dag want dan zitten ze vast (eigen ervaring).

Het lijkt me ook dat het voor de lange termijn beter is om de lagers opnieuw met echte kogellager vet in te smeren dan alleen maar met kogellager olie. Heb het met nieuwe kogellagers ervaren dat die langer goed blijven totdat ik de lager heb schoongemaakt en ge-olied heb. Daarna moet het meteen schoongemaakt worden na een regenrace. Het is iets wat ik nog opnieuw wil proberen met mijn regenauto. Het vet eruit loopt bij gebruik (wordt dunner door warmte) en dat het er voor zorgt dat er minder vuil/water binnen komt. Het blijft aan de buitenzijde plakken en water zal er minder snel inkomen.
 
Ik heb zelden lagers die na de regen problemen geven. Komt misschien ook omdat ik direct na de regen alle lagers (zonder ze uit de auto te halen) met WD40 inspuit en met de compressor doorblaas.

Ja, als je de auto na de regen oppakt en zonder iets te doen thuis in een hoek laat liggen kan ik mij voorstellen dat de roest breed erop staat.
 
Even niet aan gedacht maar bij de electro onroad wordt er uitsluitend lagers met metalen schild gebruikt. Bij de nitro klassen worden zo te zien vaker lagers gebruikt met rubbere afdichting. Zal inderdaad wat schelen kwa gevoeligheid van de lagers.
 
Plus dat er in een 1/8 alleen aan de voorkant al net zoveel lagers zitten als in een hele Pro10. :wink:
 
FF wat anders in de 1/8

full


Inschrijven kan bij donnyblommersrcmodelbouw@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelden lagers die na de regen problemen geven. Komt misschien ook omdat ik direct na de regen alle lagers (zonder ze uit de auto te halen) met WD40 inspuit en met de compressor doorblaas.

Ja, als je de auto na de regen oppakt en zonder iets te doen thuis in een hoek laat liggen kan ik mij voorstellen dat de roest breed erop staat.

Auto was thuis direct uit elkaar gehaald en voordat ik vertrok met WD40 ingespoten en in een zak gedaan.

Maar even iets anders. Weten jullie goeie lagers 8x14x4 te vinden? Als het kan ceramisch.
 
Nee die zijn echt slecht. Had ze eens gekocht vorig jaar alleen hielden het niet lang vol.
Heb link gekregen van martin dus denk dat dat wel wat is :)
 
Mja... is dat het lager op de bak?
Waarom je uberhaupt ceramisch wilt is mij onbekend want je gaat er toch niet harder mee. Je doet er verstandig aan om juist de andere weg te bewandelen, gewoon even 50 stuks bij een goedkope Ebay Chinees bestellen en iedere wedstrijd verse lagers plaatsen.
 
Mja... is dat het lager op de bak?
Waarom je uberhaupt ceramisch wilt is mij onbekend want je gaat er toch niet harder mee. Je doet er verstandig aan om juist de andere weg te bewandelen, gewoon even 50 stuks bij een goedkope Ebay Chinees bestellen en iedere wedstrijd verse lagers plaatsen.

Zijn de lagers van de as waarop de bak zit.
 
Zelf gebruik ik al jaren Avid lagers, heb deze destijds ook in mijn 1:8 gehad. Bevallen mij prima! Zowel ceramisch als metaal overigens.

Groet Robert
 
Nee die zijn echt slecht. Had ze eens gekocht vorig jaar alleen hielden het niet lang vol.
Heb link gekregen van martin dus denk dat dat wel wat is :)

Tip 1: Absoluut geen ceramisch daar.
Tip 2: Gebruik lagers met een grote mate van axiale speling
Tip 3: Collari reed ooit met een?
 
Ik rij nu over me hele auto rondom met ceramische lagers van xceed. Al een heel jaar zonder 1 stuk. Ja 1tje in gouda vorig weekend toen niels vol op me wiel reed. Alleen xceed heeft die maat niet. De 8x14 lagers zijn nogal snel stuk, dus. 14-8:2 = 3mm per kant. Dus die kogels zullen 1/1.5 mm zijn. Dus die lagers gaan niet lang mee. Het vervangen heb ik eens gedaan. Maar is lullig als het rubbertje(seal) er uit vliegt tijdens een finale.
Ik heb dit jaar al +- lagers vervangen. Dus lijkt alsof die lagers de toeren niet helemaal aan kunnen.

Er zijn ook lagers weet ik van vroeger. Waar een extra randje over de seal heen zit. Alleen weet niet meer waar die vandaan komen..

Valt iig op dat als ik een xceed motor erop zet dat ze minder snel kapot gaan dan als ik een flash erop zet. Heel stom maar het is echt zo. Die flash trekt zelf me voor pully ovaal aan de voorkant
 
Zitten die lagers in plastic busjes of zitten ze hard in het aluminium?
Wat ik even online zie geen busjes.... Dat is dus je probleem, de flex in het chassis doet je as van positie verdraaien en dus je lager slopen. De plastic busjes bij Mugen en Shepherd veren iets mee met die bewegingen.

Kijk even naar de busjes en lagers van die auto's en kijk of je het pas kan maken.
 
Back
Top