Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

1. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Hallo Jerry.

Thanks!!

Tja, dat doorbuigen...hoe flexibeler, hoe beter bestand tegen een crash, zeg ik altijd maar...:p

gr. Rob

2. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    @Robbie,

Helemaal mee eens, bij mijn Corsair was de vleugel aan de romp gelijmd met als gevolg dat met een snelle setup bij 1 keer veel up gegeven de vleugel precies bij de romp afbrak en alleen nog met de servodraden bij elkaar bleef. Dussss lekker laten buigen!

Gr Jerry

3. rattie...

rattie...

Lid geworden:
    24 jun 2007
    dat is zeker mooi

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. RobbievanDee

RobbievanDee

Lid geworden:
    26 jan 2011
    Ha..thanks...meer mooie filmpjes op mijn Youtube kanaal. Meer RC spul enzo...

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Afgelopen middag met de vliegmaatjes gevlogen.
    Brutus met zijn MPX Dogfighter die hij met de GPS Datalogger weer eens klokte op 253km per uur op doorvlucht.
    Echte waanzin hoe hard zoiets voorbij komt vliegen.
    Lijkt wel een kogel.
    Als zoiets je zou raken gaat het licht toch echt voorgoed uit lijkt me.
    Zelf met de HobbyCity Skyraider A-1 gevlogen.
    Op 4S 1000Mah Lipo klokte ik het toestel op doorvlucht met 171km per uur.
    Lekker vlotjes voor een Micro schuimpie van ±300gram.
    Daarna een ander propje erop en 2S 2200Mah Lipo erin.
    Dacht dat het niet zou gaan, maar ging super.
    Klokte het op doorvlucht nog op 112km per uur.
    Op naar de volgende vliegmeeting.
    Vr Gr E

6. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Brutus met zijn MPX Dogfighter die hij met de GPS Datalogger weer eens klokte op 253km per uur op doorvlucht.
    Echte waanzin hoe hard zoiets voorbij komt vliegen.
    Lijkt wel een kogel.:D:D .22 kogeltje gaat 295km per Seconden, ongelijke strijd dus.;):(
    Als zoiets je zou raken gaat het licht toch echt voorgoed uit lijkt me.

Kon het niet laten;)

Jan

7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha ha ha.............Jan!!
    Gelijk heb je.
    Ik had de vergelijking ietwat verkeerd uitgedrukt.Ha ha ha ha.
    Morgenochtend maar weer eens vliegen met de maatjes.
    Brutus zal dan vast zijn Dogfighter weer gaan uitlaten.
    Zelf neem ik dan mijn Funfighter Skyraider A-1 mee.
    Loopt ook met gemak 175km per uur. (en dat voor slechts 300gram)
    Nee........zal Brutus dan niet bij kunnen houden of in kunnen halen tijdens het vliegen.
    Dat wordt dan weer bochtjes afsnijden en binnendoor pikken.Ha ha ha ha ha
    Op naar morgen.
    Het weer hebben we met z'n allen in elk geval wel mee.
    Vr Gr D

8. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    En hoe is het afgelopen:shock:

Wie van hier gaan er naar Warbird meeting 14 oktober bij Abbenes ?

hlc-warbird-dag-14okt-2012-a

Jan

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. david stelma

david stelma

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Bij mij is het achter wieltje van de corsair schuin. Ik moet vrij veel naar links sturen om recht te rijden en dit vind ik zwaar irritant. Eerst vond ik het niet zo erg omdat toen alleen maar op gras vloog en dus niet de mogelijkheid had om rond te taxiën.
    Dus vraag ik mij af of iedereen dit heeft en of je dit kan veranderen/verbeteren.

Nu kan je zeggen "Dan trim je hem tog recht" nee, want als ik dat doe dan staat mijn rudder schuin en dat moet ik helemaal niet hebben neem ik aan.

In het kort.
    Het achter wieltje staat niet evenwijdig met de rudder. waardoor je tijdens het rijden een afwijking hebt en in de lucht niet.

Btw: van de schade op mijn vliegtuig is bijna niks meer te zien. Ik heb het kapje gerepareerd met epoxy en opnieuw geverfd. Ziet er weer als nieuw uit. alleen zie je nu wel een klein kleur verschil tussen de kap en de rest.

alvast bedankt.

Mvg David

10. david stelma

david stelma

Lid geworden:
    27 dec 2010
    oke, ik heb het gevonden. het blijkt dat er schroefdraad aan de controlarm zit zodat je hem kan afstellen. vrij logies, slecht en dom van mij dat ik dat niet gezien heb:rolleyes:. sorry.
    maar ben blij dat het zoiets simpels is:D en dat ik niet het stangetje korter of langer heb hoeven te maken.

hier nog een filmpje van mijn corsair [media=youtube]Mfu7-MbXT7o[/media]

mvg david

11. FCdopertje

FCdopertje

Lid geworden:
    7 okt 2007
    P51 wordt uit de boom gevist door een echte heli!
    Handig:-D

12. dozo

dozo

Lid geworden:
    2 sep 2012
    :D cool pilot! Kudos.

13. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Hallo,

Na dit draadje te hebben gevolgd heb ik een Corsair F4U-1A aangeschaft.
    Is wat makkelijker te verschepen dan mijn FMS Mustang P-51D 1700mm als ik even wil vliegen, wat dan niet bij mijn club is. ( kan bij een boer op het veld, alleen daar kunnen alleen buiklandingen plaats vinden )

Ik ga na wat stock vluchtjes de motor upgraden en heb nog 2 liggen
    NTM Series 35-48A 1100Kv / 640W. (L= 51 mm )
    NTM Series 35-36A 1400Kv / 550W (L= 38 mm )

Ik vraag dit betreft de evt motor mount die je moet aanschaffen, en men vaak er een turnigy motor erop hebben zitten.

Als ik het goed lees dan zal de NTM 1100 KV met een lengte van 51mm eigenlijk iets te groot zijn.

Kan iemand mij hier in verder helpen alvorens ik deze motor mount ga bestellen.

Alvast bedankt

[edit; zo te zien past de NTM niet als ik het goed bekijk, de NTM motor heeft aan de achterkant maar 3 bevestigingsbouten ]

Ferdinand.

Laatst bewerkt: 7 nov 2012
  14. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    @ferdinand,

Sorry, ik ken de NTM motors niet. De turnigy motoren worden op een alu kruis geschroefd, en hebben 4 boutjes aan de achterzijde. 35-36 motor is ook een afmeting van turnigy, dus dat zou toch moeten passen, moet je idd alleen een passende motormount vinden/maken.

Turnigy D3536/5 1450KV Brushless Outrunner Motor

hier zie je de afmetingen en het alu kruis van turnigy

Succes, gr Jerry

15. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Jerry, Thanks, ik ga maar een motormount maken, de NTM heeft maar 3 bevestigingsgaten.

Pfff, ik blij de Corsair F4U-1A binnen ( electr retracts besteld ), dus hup uit de doos en opbouwen maar.

Wilde gelijk de flaps werkend maken, echter zag ik al een scheur zitten in de schanierpunt van de eerste en tweede flap van de drie van de linker vleugel.

Dacht snij hem toch los om te kijken van hoe en wat, 1x lichtjes op en neer bewegen en 2/3 van de flap hing los.

Na wat flink %^$%$^%$% ff de modelwinkel gebeld hoe hiermee om te gaan.
    Ik hoor wel wat er uit komt.

Toch maar besloten om te kijken of we dit een klein beetje netjes konden maken, dus 3e deel ook los gesneden.

Daarna deze weer bevestigd, en we hebben weer een werkend geheel.

Kan ik van het weekend toch de maiden doen als het weer mee zit.:cool:

Groetjes Ferdinand.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Jerry,

Hoe bevallen die Turnigy motoren eigenlijk, die jij laat zien via de link met een trust van +1300 grann, dus de corsair kan hiermee we lekker omhoog ?

Misschien toch een motor bijkopen en misschien maar gelijk een ESC, die ik nu heb liggen is een 80 AMP van turnigy, en zo te zien is deze wat groot bemeten voor de compartiment van de Corsair.

Zo eens ff kijken of de prop er makkelijk vanaf gaat en kijken welke ruimte we kunnen benutten

Groetjes Ferdi

17. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    @ Ferdi,

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de motor in mijn Mustang. Ik heb hiermee het afgelopen halfjaar circa 5 vluchten per dag mee gemaakt. Hij vliegt prima met de 2 blads originele prop (9,5x7,5 als ik het goed heb). De ESC zou ik er gewoon in proppen, ruimte zat in de Corsair. Anders moet er een 60A in en die is niet heel veel kleiner. Ik vlieg deze met tunigy 2200 3S 40C lipo's, de standaard 20C kunnen het niet aan. De motor kan ook op 4S, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Wanneer je deze motor in de corsair zet moet je de vleugel niet verlijmen aan de romp, had ik ook en deze brak volledig af strak naast de romp. Als die niet gelijmd is kan die lekker buigen over de gehele lengte. Wel zou ik de uitslagen van ailerons en hoogteroer niet te agressief afstellen om dit te voorkomen. Een snelle motor geeft wel veel meer fun met deze toestellen. We hebben met de Mustang met de wind mee al snelheden gehaald van tegen de 180 km/h. De vliegtijd wordt daarintegen wel aanzienlijk verkort. Zelf heb ik de timer altijd op 3 minuten staan. Bij het opgooien met snelle motor ongeveer halg gas geven anders draait het toestel direkt linksom de grond in. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes!

Gr Jerry

18. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Hoi Jerry,

Upgraden van de motor is altijd fun:cool:

Onlangs had ik van mijn Hype u can fly de 140 watt motor vervangen voor een NTM 1800KV met bijna 800 watt, je had de gezichten van degene op de vliegclub moeten zien toen het gas erop ging. Priceless zulke gezichtsuitdrukkingen haha.

Ik heb nu de nieuwste corsair, deze hoeft niet gelijmd te worden, zit zeer solide vast.
    Ik ga hem eerst. Stock proberen om ook te zien hoe de reparaties aan de linker flap zich houdt zie vorige pagina, ik weet niet of er dezelfde motor erin zit als de vorige versie gezien het gewicht 1130 gram is , wat volgens mij iets meer is dan de vorige corsair.

De NTM kan ik niet plaatsen, als ik dat doe, dan draaien de kabels in hét rond, ze zitten aan de voorzijde gemonteerd .......Silly me :p

De torqe bij grotere motoren is me bekent de FMS mustang 1700mm draait om zijn eigen as als je te abrupt ben met het gas.

Die aluminium motormount heb jij die ook geplaatst ?

Cheers Ferdi

Laatst bewerkt: 10 nov 2012
  19. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    @ ferdi,

Dat is niet zo mooi, dat de flaps er in de doos als naast liggen. Ik moet wel zeggen dat vooral bij de corsair dit op langere termijn meer voorkomt dat het scharniertape scheurt. Is allemaal niet zo erg, maar toch baal je ervan als je het zo uit de doos haalt. Ik zie idd. dat dit de nieuwe versie is van de Corsair. De vleugel zit nu met 2 schroeven vast. De nieuwe versie heeft iid ook een andere motor, BL15 (+/- 80 a 90km/h), deze is zeker krachtiger dan die van de 1e versie (+/- 60 a 70km/h) bij windstil weer. Deze motor zit ook in de Spit en in de P47. In mijn spitfire heb ik deze met veel wind al eens geklokt op 155 km/h. Zelf heb ik een motormount van wat alu-plaat en wat boutjes in elkaar geknutseld, kan ik de schuinstand van de motor ook mee stellen.

Kun je eens laten zien hoe die 3 afzonderlijke flaps met 1 servo aangestuurd worden?

Ik ben wel benieuw naar je ervaring met de nieuwe corsair, de 1e versie vind ik nogal waggelen bij een beetje wind. Misschien is dat met de nieuwe wel minder.

Gr jerry

20. F.Paternoster

F.Paternoster

Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Hey Jerry,

Dat is mooi een iets krachtiger motor, gaan we eens kijken hoe deze omhoog wilt gaan.
    Ik zal zekers mijn ervaringen delen, ben benieuwd naar zijn stall karakterestiek.

De FMS Mustang vliegt als een scheermes zal zekers ook door de grote komen en gewicht van ruim 4 kg:cool:, alleen met landen is hij best nerveus als de snelheid aan de lage kant ligt tipstal is er in een oogwenk daarbij als je het gas dicht duwt dan remt ie als een bezettende met de 4 bladsprop welke me ook een keer te pakken had bij het landen met als gevolg 2 scheuren in de vleugel. ( maar gratis 2 vleugels Versie 2 gehad van FMS, over service gesproken )
    En dan maar niet over de torqe te hebben .

Wat ik op de video heb gezien van parkzone moet hij vrij langzaam kunnen vliegen met de flaps deployed.

Heb ff snel 2 foto's gemaakt van de onderkant van de flaps.

Hoop dat je dan zo hetgeen kunt zien wat jij wilt zien althans wat ik denk wat jij wilt zien haha.

Bij deze model heb ik 2 ruimte's waarin ik de spullen in kwijt kan.

Opzich ziet het er degelijk uit, dit wordt mijn eerste Parkzone ervaring, en deze topic heeft mijn deze doen aanschaffen :cool:

Ik hoor het wel als je wat meer wilt weten.

Grt Ferdinand

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina