Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

  1. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    ps.

    Kan de BL-15 trouwens ook op een 4 cells, kan hier niks over vinden op IE.

    Deze motor is een evt geschikte Turnigy D3536/5 1450 KV, alleen moet ik dan wel een aluminium motormount hebben ??? hiervan heb ik ook weer verschillende gezien.
    Heeft dat met de lengte van de motor te maken ?

    Oja nog een kleine vraag, bij de turnigy motoren zie je bij de benaming achetr de / teken soms een 4 of 5 of 8 staan. heb nog niet kunnen achterhalen wat dit nu precies betekent.

    Kan iemand mij dat uitleggen.

    Bij voorbaat dank.

    grt Ferdi
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  2. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @ferdi,

    De flaps zijn me helemaal duidelijk.
    Wat de motormount betreft kan ik je geen antwoord op geven.
    Het getal achter de motoren van turnigy is volgens mij het aantal polen, maar wat dit doet weet ik niet, maar mijn mustang gaat met de motor die jij noemt onbeperkt verticaal.

    Wanneer je de cowl eraf haalt, is het aan te raden deze aan de binnenkant volledig te beplakken met cellotape, dit maakt hem aanzienlijk steviger. Ook het vastzetten met de 3 schroefjes maakt hem kwetsbaar, zelf zet ik ze meestal vast met een stukje tape. Bij minste ongelukkige landing breekt er vaak gelijk een stuk uit rond de schroefjes. Met de tape blijft de kans op een scheur aanwezig, maar je houdt iig de delen bij elkaar. Het kan trouwens zijn dat ze deze bij de nieuwe versie misschien ook steviger hebben uitgevoerd, zoals bij de spit en p47. Bij de eerste versie zoals die van mij is deze zeer slap en kwetsbaar.

    Als ik de foto's bekijk zie ik dat de binnenkant van versie 2 er ook heel anders uitziet dan bij versie 1.

    Ben wel benieuwd naar je ervaring met stock motor etc.

    Gr jerry
     
  3. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Ben effe weg................... Lijm halen!

    2 weken geleden lipo verloren in de lucht met de Mustang en gisteren breekt 15 meter na de start spontaan de gehele vleugel onder de Spit vandaan, de romp vloog nog iets verder om vervolgens op de grond aan stukken te breken.

    [​IMG]

    Wat een hobby!

    Gr Jerry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.332
    Locatie:
    Den Haag
    Zonde! Altijd klote. Je doet je naam op het modelbouwforum wel eer aan, dat dan weer wel.

    Freek
     
  5. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Heb je drie vliegtuigen op 1 dag gecrashed :confused:? Hoe doe je dat ?
     
  6. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @ Roel, je bent van harte welkom, dan laat ik het je zien! Neem wel wat van je eigen toestellen mee, want die van mij doen het op dit ogenblik even niet.

    Met de Mustang vloog ik zo hard mogelijk rondjes (met snelle setup), maar dan met de cockpit naar buiten gericht, ondanks de 2 postelastieken die ik over de canopy heb kwamen er kennelijk toch teveel centrifugaalkrachten op, waardoor het hele zooitje door de lucht vloog en dan kun je niet meer sturen en alleen maar wachten op de klap. De Spitfire verloor gewoon tijdens het vliegen zijn gehele vleugel. de ophangpunten zijn uit de romp gebroken, en alleen de romp was helaas niet te besturen, dus ook hier kon ik alleen maar toekijken, helaas. Gelukkig is alles redelijk eenvoudig te repareren. ik moet alleen een nieuwe canopy bestellen voor de Mustang, thats all!

    Gr Jerry
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België

    What's in a name;)

    Stevo
     
  8. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    hallo, hierbij een wijze raad:
    piepschuim vliegtuigje, lief,leuk en lekker onschuldig, maarrrrrr
    stop nooit je hand in een draaiende prop!!

    [​IMG]

    Aantal reperaties uitgevoerd en bij controle deed de motor eerst niets, toen ineens voluit en vloog zo van de tafel tegen mijn hand. resultaat: gekneusde duim, blauwe nagel duim, snee van ca 4cm lang en 1cm diep (ja u leest het goed 1cm! diep) in de wijsvinger. Gelukkig geen pezen etc. geraakt, wel zooitje hechtingen. Oorzaak nog onbekend.

    gr jerry
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.536
    Locatie:
    Heerenveen
    Ja dat is sneu.. hier nog een wijze raad: wanneer je met een e model op je tafel aan het werk bent en de motor/esc staan op scherp ontkoppel dan een of twee van de stekkers van de motor naar de esc zodat deze nooit aan kan springen.. of verwijder de prop als je moeilijk of niet bij de stekkers kan ;-)

    Beterschap gewenst!
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er niet best uit!

    Beterschap,

    Ruud

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Veel beterschap.

    Bij werkzaamheden altijd de prop verwijderen= verwondingen vermijden.
    Maar dat zal je nu wel geleerd hebben.

    Johan.
     
  12. FCdopertje

    FCdopertje

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Apeldoorn
    Damm, Jerry dat is mooi knake!!!
    Blijft oppassen met het hobby spul.

    Groet,

    Rob
     
  13. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Dat is niet best (ik weet er alles van), beterschap ermee.
     
  14. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Tjee, das balen. En je vliegtuigjes naar de maan èn je hand ook nog eens kapot:eek: das nie best. Veel beterschap!
     
  15. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    hallo heren,

    bedankt voor het medeleven. Heb even op het punt gestaan om de hele zooi van de hand te doen (leuke woordspeling) maar dat zakt al weer een beetje weg.

    gr jerry
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Potverdomme Jerry.
    Lees deze post net pas, maar dat is zwaar klote met die hand van jou.
    Soortgelijk is mij ook ooit eens overkomen in een ver verleden.
    Was bezig met een Robbe Gemini ( soort van Hydrofoam )
    Dacht de instellingen in de zender okidido te hebben gezet.
    Zet de Lipo eraan en vliegt plots volgas het toestel naar de andere kant van de woonkamer om daar met volgas in de hoek staan te razen en met schade als gevolg aan het toestel.
    Schrok me de klere.
    Had ook anders kunnen aflopen.
    Bleek de trotlle setting in de zender ge-reveresd te zijn.
    Dom van me.
    Daarna nooit meer met een model lopen pielen waar de prop nog opzat.
    Beterschap met je hand.
    Enne..........nooot kappen met deze fantastische hobby hoor!!!
    Het is veels te leuk man!!!
    Vr Gr D
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    @ Cracher,

    Kijk eens in dit draadje.... Ik doe dit soort dingen dus altijd op de grond, richting muur of ander voorwerk, enik sta altijd ACHTER het toestel....

    Beterschap gewenst! Dit soor dingen wens je niemand toe, maar ik denk dat je wel veel geluk hebt gehad. Op 6S wordt het toch echt een ander verhaal...

    [171842] miss-wind-van-sebart-en-bouwverslag-3
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    @SRS, Dat ziet er wel heftig uit, voor het zelfde geld steekt het blad zo in je schedel!

    De oorzaak van de ongelukje is ook boven water. Ik ben zo stom geweest om de ESC aan te sluiten op de gear switch??!, dus alles of niks. Eerst was het dus niks, tot ik met m'n vingers aan deze schakelaar zat en vervolgens aangevlogen werd door de Spit als een luipaard dat op z'n prooi duikt. De gear switch heeft het overigens ook niet overleeft, deze is afgebroken. Ik ben blij dat ik iig de oorzaak gevonden heb.

    Gr Jerry
     
  19. FCdopertje

    FCdopertje

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Apeldoorn
    Je Esc op de Gear switch aansluiten past wel perfect bij je vliegstijl Jerry!
    Het is altijd bij jou gas dicht of volgas:)
    Hopelijk de hand snel weer de oude en dan weer raggen!!!
     
  20. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hahaha Rob, sorry maar de gear switch is niet meer!

    hierbij resultaat na 1 week, LAAT DIT EEN LES ZIJN!!
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina