Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

1. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    @luc,

Het toestel is redelijk windgevoelig, en daarmee bedoel ik dat ze een beetje "waggelt" wat het vliegbeeld geen goed doet. Je kun er overigens wel gewoon mee vliegen tot windkracht 4 als je het waggelen voor lief neemt. Wat betreft de vraag of de onderkant vies wordt kun je volgens mij zelf wel invullen. De luchthapper onder de romp ben je waarschijnlijk wel snel kwijt. Ik heb de mijn Spit 2e hands gekocht en deze ontbrak toen al.

Zoals ik al eerder had aangegeven zie ik de toestellen toch min of meer als wegwerpartikel. Wanneer je er zeer freqent mee vliegt (3 tot 5x per week) dan gaat ie als je geluk hebt een jaar mee. Op een gegeven moment komt overal een beetje speling op en beschadigt de verf en het schuim van het toestel door vastpakken en opgooien. Zo heb mijn Spit laatst geprakt doordat de vleugel inclusief ophangpunten in de romp er spontaan afbraken. De vleugel dwarrelde naar beneden en de romp vloog nog een beetje door om vervolgens aan 3 stukken te breken bij contact met moeder aarde. De schade is prima te repareren, maar het mooie is eraf.
    Vlieg je minder vaak dan zal die uiteraard langer mooi blijven (als je hem niet prakt natuurlijk)

Het opgooien doe ik zelf altijd met volgas. Het toestel is wat lastig vast te pakken door de afrondingen achter aan de vleugel. Met het landen wil ie nog wel eens een beetje wegvallen bij lage snelheid.

Succes, gr Jerry

2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Heren,

Beste wensen voor het nieuwe jaar. :D

Ik weet niet helemaal zeker of dit de plek is om de vraag te stellen, maar die luidt als volgt.

Ik ben op zoek naar een RTF Mustang. :)

Als ik op de site van Hobbyking als zoekterm 'mustang' invul, krijg ik dit:
    HobbyKing RC Plane, Car, Heli, Boat and MultiRotor Hobby Store

:eek:

Ik ben mn. geinteresseerd in de volgende modellen:
    - Durafly, van 1,10 m
    - eentje (merk?) van 1,20 m

Eventueel is die van 1,4 m. een optie; die van 1,55 m. begint al echt een heel serieus model te worden.

Doel: snel weer wat anders te vliegen hebben, wat meer oefenen met vliegen, eventueel op veldjes in de buurt. :D

Welke van die eerste twee is echt aan te raden?

Of mis ik nog andere serieuze kandidaten? :confused:

Bedankt!

jan .

3. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Laat maar, ik heb hier even een apart draadje voor gemaakt.

jan.

4. Luc Naafs

Luc Naafs

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Vanochtend om 10 uur heeft de Spitty gevlogen!
    Ik keek vanochtend uit het raam, het was windstil, dus ik dacht : let's do it!
    Samen met mijn vader naar de Rottermeren gereden, omdat het daar over het algemeen rustig is en er een niet veel bereden weg ligt.

Alles uit de auto gehaald, accu erin: Biep, biep, biep, tididi en gaan.
    Ik ben naar een stukje weg gereden, waar aan de linkerkant een ophoging van het land is, een soort kleine dijk van pak hem beet 2,5 meter hoog en aan de andere kant een open weiland.
    Ik gaf gas en het toestel reed gewoon rechtdoor, totdat het staartwieltje los kwam, daarna stuurde hij sterk naar links.
    Vol richting naar rechts gegeven en up getrokken, en net voor het dijkje kwam de Spit los, een paar cm lager en hij had hem geraakt.

Nouja, ik heb niet veel meer hoeven doen dan 4 klikjes down geven. Echt een perfect toestel.
    Lekker uit de zon gaan vliegen en goed het gas erop. Een paar mooie full throttle low passes, een beetje alle uitslagen gaan testen en een bijna stuiterloze landing gemaakt.
    Daarna volgde nog een vlucht en toen maar weer naar huis gegaan.

Heeft er iemand een oplossing voor dat naar links trekken, of is dat gewoon het motorkoppel? De wielen draaien soepel.

5. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Gefeliciteerd met de maiden

Dat komt inderdaad door het motorkoppel. Je zal altijd wat moeten tegensturen met het roer, maar van nul tot volgas geleidelijk opvoeren voorkomt ook al veel dat hij veel naar links trekt.

6. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Daarom heb ik de onderkant van mn "buikschuivers" met een laag glasvezel beplakt.
    Krijg je een krasvaste laag, die tegen een stootje kan. En je voegt een hoop sterkte toe, met weinig extra gewicht.

Zo doe ik ook vaak de vleugel met een laag, je wilt niet weten hoeveel flex dit uit de vleugel haalt...

7. fliterckip

fliterckip

Lid geworden:
    12 okt 2012
    Hallo allemaal,
    kun je ook de F4F WILDCAT vliegen met de Futaba T6EX 2.4 GHZ FASST

8. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Als je er een Futaba ontvanger in zet wel ja.

9. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Ik vroeg me eigenlijk af tot welke windkracht er fatsoenlijk valt te vliegen met de PZ warbirds, heeft iemand daar ervaring mee?

De laatste week waait het hier met windkracht 3 ongeveer, is dat te doen?

10. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik vind windkracht 3 met mijn Thunderbolt nog goed te vliegen..
    En tot welke windkracht.?? tja....ik denk meer dat het aan je vlieg kwaliteiten ligt dan aan het vliegtuig.

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Klopt als een bus!! Vliegskills zijn ook erg belangrijk.
    Vlieg zelf ook veel met Micro vliegtuigen.
    De toestellen MET en ZONDER 3-assige Gyro.
    Ik heb Micro vliegtuigen van ±100gram die nog erg goed rond te vliegen zijn met windkracht 3+.
    Dus formaat en vlieggewicht zeggen niet altijd wat.
    Vr Gr D

Deel Deze Pagina