Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Jerry.
    Voor de juiste info over upgrade motoren in Warbirds te steken moet je eigenlijk bij m'n vliegmaat zijn.
    Die weet er veel meer over.
    Hij zal tzt vast wel weer reageren in dit Topic.
    Zelf gebruik ik Brushless 1450KV Outrunners van het merk: RC Timer.
    Koop ze via Ebay.Com
    Genereren geloof ik zo'n 350W, maar hang me er niet aan op.
    Een Mustang met stock prop trekt het eindeloos vertikaal.

Wat regelaars betreft kan ik je ook niet echt helpen.
    Zelf gebruik ik altijd HiModel 60A regelaars in mijn toestellen.
    Werken perfect en zou niet anders willen.
    Vr Gr Erwin

2. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Hallo Heren,

Hoi Erwin, een beetje met stoere termen smijten, maar als het er op aan komt! geintje, wie is die maat van je?

Maar even iets anders, wie is er bekend met de flightsim FMS. Ik heb deze op de pc en had met het weer van de afgelopen dagen niet veel beters te doen en dacht misschien staan er ook wel warbirds op internet en wat denk je alle PZ warbirds muv P47 (sorry Roel). FMS is gratis te downloaden op FMS

en de modellen op Gary Gunnerson's FMS Models

Je kunt ze besturen met het toetsenbord maar bij de F16 die ik ooit kocht zat de FMS software en een kabeltje zodat ik met mijn zender kan sturen. Ik moet zeggen de warbird vliegen allemaal anders en de Mustang reageerd vrij realistisch als ik dit vergelijk met de werkelijkheid, vrij zenuwachtig. De Wildcat iets minder en de corsair heel beheerst. er zijn ook een aantal micro toestellen te downloaden.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

Dit zijn niet zomaar plaatjes, de toestellen zien er echt zo uit de FMS!!

Gr. Jerry

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Jerry.
    Ik zal m'n maatje eens een sms sturen en hopenlijk zal die in dit Topic reageren.
    Vr Gr Erwin

4. FCdopertje

FCdopertje

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Hoi Jerry,

Hier de vliegmaat van Erwin.
    Wat motoren betreft. Wil je harder dan zul je natuurlijk een sterkere motor moeten monteren. Wil je de orginele prop behouden dan gewoon een sterkere motor met meer kv. Boeit de prop maat je niet dan kun je natuurlijk voor een combi van en meer kv en grotere prop. Bij deze meeste motoren staat de ideale propmaat er wel bij.
    Ik heb de deze motor erop zitten HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3536/5 1450KV Brushless Outrunner Motor en deze HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3542/4 1450KV Brushless Outrunner Motor (ik heb 2 mustangs)
    Zoals je ziet beide 1450 kv alleen de laatste is nog een slagje groter (en op voorraad ;-) ) Kan bijna 700 watt genereren. De eerste motor is ideaal voor orginele prop. De 2de motor kan natuurlijk orgineel maar kan ook nog een wat grotere prop. Met de 2de motor gaat hij nog sneller van zijn plek maar, het verschil is zo klein dat ik hem daarvoor niet zou nemen. Zou nu de 2de nemen puur omdat die op voorraad is en de eerste niet.
    Je moet er wel een speciale motormount bij kopen. Anders past de boel niet. Die kun je hier kopen: Parkzone P-51D Mustang Motor Mount for Turnigy 3536 | eBay
    Staat voor 3536 size (zoals de eerste motor). de 3542 size (2de motor) past ook!
    Wat regelaar betreft heb ik een turnigy plush 60A Had een 40A turnigy. Werkte prima, maar vond hem wat te warm worden.
    Succes!

Groet,

Rob

5. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    helemaal top Rob, bedankt!

Gr. Jerry

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Kijk eens aan Jerry.
    Daar kun je wat mee toch!!
    Met zo'n set up in een Warbird vliegt het echt grandioos kan ik je zeggen.
    En..........het hoeft dus altijd niet vol gas hoor.
    Voor diegenen die wellicht zullen zeggen: wat heeft het voor nut als een Warbird eindeloos vertikaal kan??
    Rob en ik hebben gemerkt dat onze Warbirds vele malen beter en strakker vliegen met dat vele meer motorvermogen voorhanden.
    Rob heeft zijn beide Mustangs snel.
    En ik heb mijn beide Corsairs en Hell Cat snel.
    Het samen opvliegen met 2 Warbirds in de lucht en dan lekker knallen in formatie op snelheid geeft een prettige kick en is vele malen leuker dan achter elkaar aan fladderen met een stock Warbird die amper 60km per uur haalt en ook nog eens zwaar underpowered is.
    Sukses Jerry.
    Vr Gr Erwin

7. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Als ik de 4-blade prop erop heb vliegt hij strakker. Met de stock setup moet ik toch aardig bijsturen om in een ruime bocht niet in hoogte te dalen. Met de 4-blade prop heb ik er minder last van en dat zal met een andere motor nog strakker gaan lijkt mij.

8. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Niet volgas?? Ik denk dat ik voor de 3542 ga, kan ik ook nog eens wat experimenteren met props, en met de 1450kV maakt hij gelijk iets meer toeren, vind ik wel mooi. De puristen zullen zich nu wel zitten te ergeren aan dit verhaal (sorry).

Erwin ik kan toch niet zeggen dat de originele setup underpowered is, het is toch goed te vliegen. Alleen denk ik dat wanneer je de snellere setup gewend bent je de originele wel zo ervaart.

Rob, waarom 2 mustangs?

Weet iemand toevallig hoe dat gaat als je iets besteld in Azie met douane en invoerbelasting etc.

Gr. Jerry

9. FCdopertje

FCdopertje

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Jerry,

Ik vond de mustang vanaf het begin underpowerd. Nou had ik voor de mustang alleen nog maar een Swift 2 gehad, maar die ging ook als een raket omhoog. Dan komt zo'n stock mustang als een vliegende drol over.
    Waarom 2 mustangs? Ik had mijn eerste gecrashed (weet jij ook wel iets van af ;-)
    Toen wilde ik wat onderdelen bestellen en kwam erachter dat een barbone kit maar 30 meer koste. Electronica had ik nog zat liggen en ja....dan heb je er zo 2. Erwin kon mij aan een paar onderdelen helpen dus toen was de keuze snel gemaakt. 2de heeft nog nooit gevlogen. Die komt pas van het plafond als het goed weer is. De eerste is mijn enige vliegtuig, maar hij vliegt nog steeds erg goed ondanks dat hij meer uit epoxy dan uit schuim bestaat. Ik bestel zeer veel rechtstreeks uit Honkong. Nooit problemen als je het pakket maar klein en licht houd. Zo'n motor met wat onderdelen komt er moeiteloos doorheen! Tevens mag je voor 25 euro kosteloos invoeren dus als je alleen motor besteld komt het zeker goed.
    Erwin bedoelt dat je niet altijd volgas hoeft te vliegen. Ik vlieg ook wel eens heel rustig rondjes. Dan red je zo 10 min op de lipo en je hoort hem echt niet. Geruisloos is hij dan. Af en toe weer volgas omhoog knallen is dan prachtig. Ik hoor graag wat je ervan vind!

Groet,

Rob

10. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    he Rob,

Ik wou er bij HK international naast de motor en ESC ook 2 stuks 2200 3s 40c lipo's bijbestellen, maar dan kon ik op ca 700 gr. De lipo's waren net voor het weekend weer binnen bij HK duitsland, maar nu al weer op (ongelofelijk?). Misschien is het dan verstandiger verschillende pakjes te bestellen ivm gewicht.

Gr. Jerry

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Jerry.
    Ik doe al jarenlang zaken met HobbyCity. ( oftewel HobbyKing )
    Mijn ervaring heeft geleerd om zekers niet boven de 150 euro te bestellen per order en ook nog eens niet te zwaar in pakket gewicht te gaan zitten.
    Het is mij wel eens gebeurt dat ik gesnaait werd door de douane.
    Maar als je het klein en niet al te zwaar houdt gaat het 9 van de 10 keer wel goed.
    Voorbeeld: indien je niet bij het DE Warehouse Lipo packs gaat bestellen, bestel ze dan bijvoorbeeld per keer per 3 stuks ofzo.
    Dus niet gelijk 8 of 10 stuks in 1 keer.
    Oke, het kost wel wat meer tijd, maar dat is op zich niet erg.

Trouwens...............
    Misschien leuk idee om van de lente/zomer eens een vliegmeeting te houden met Warbirds.
    Ze vliegen in elk geval al rete strak en mooi.
    Leuk idee toch?
    Vr Gr Erwin

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo mede Warbird piloten.
    Het gaat vandaag een hele mooie dag worden om te vliegen.
    Omdat de kou invalt neemt de wind af en breekt de zon vaker door.
    Ideale omstandigheden om met Warbirds te gaan vliegen.
    Vandaag ga ik een vliegmaat assisteren die net begonnen is met FPV vliegen op zijn QuadCopter.
    Mag dan als back up piloot aan de kabel om in geval van 'nood' zijn toestel over te kunnen nemen.
    Heb er reuze veel zin in om dat mee te maken en natuurlijk neem ik ook mijn eigen Hell Cat mee naar het veld om eens heerlijk de nodige Lipo packs mee te kunnen vliegen.
    Ik kijk nu naar buiten en het is windstil en het wolkendek begint al behoorlijk open te trekken en op te klaren.
    Wordt weer volop genieten vanmiddag.
    Ook jullie een heerlijk weekend toegewenst.
    Vr Gr Erwin

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Jerry.
    Ontzettend leuk dat je nog even de tijd had en nam om langs te komen vandaag op het veld waar wij aan het vliegen waren.
    Zoals je hebt kunnen zien hebben wij een diversiteit aan vliegtoestellen.
    Van heli's tot warbirds tot aan QuadCopters FPV.
    Hoop dat je het ook leuk vond en wellicht tot een volgende keer.
    Neem je lekker je Mustang mee, en dan kunnen er 3 stuks Warbirds tegelijk de lucht in.
    Je hebt gezien dat de Mustang van Brutus en mijn Hell Cat het flawless doen zo achter elkaar aan jagend.
    Je bent altijd welkom en tot ziens op het veld.
    Vr Gr Erwin

14. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Nog een vluchtje van vorige week. Toen er nog geen sneeuw lag.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Blijft toch verdomd goed vliegen zeg die warbirds.
    En mooie vlieglocatie ook overigens.
    Zal vast wel een club zijn als ik het goed heb.
    Op naar de lente mannen.
    Vr Gr E

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo mede Warbird piloten.
    Wat ik niet verwachte gebeurd toch...........
    M'n vliegmaatjes willen vanmiddag gaan vliegen.
    Daar kan ik natuurlijk als verslaafde van deze heerlijk hobby geen NEE tegen zeggen.
    Zelfs de opkomst valt me reuze mee, want we zullen vanmiddag met een man of 6 gaan vliegen.
    Vind het echt petje af voor de heren, want met deze kou een paar uur op het open veld gaan staan vliegen met dit weer zal niet in de koude kleren zitten.Ha ha ha ha ha.
    Zelf uit voorzorg maar alles dubbel laags aangetrokken.
    2 paar sokken, jogging broek onder de al dubbel gevoerde broek en 2 truien onder de warme winterjas.
    Denk dat de vingers het grootste struikelblok zullen vormen vanmiddag.
    Maar we gaan het meemaken en hopenlijk valt het mee.

Ik neem de Gaui 500X QuadCopter mee en mijn Parkzone Corsair die lekker vlot is door haar ge-upgrade motor.
    Noem het maar gerust een Turbo-prop.Ha ha ha ha.
    Toestel is erg snel en vliegt zalig.
    M'n vliegmaatje gaat FPV vliegen met zijn Gaui 500X en zal vast ook zijn Parkzone Mustang meenemen.
    En een ander maatje neemt zijn Rave 450 elektro helikopter mee en zijn Parkzone Stryker.
    Betreft dan de grote versie op 3S Lipo dus niet de Micro Stryker van 70 gram.

De anderen nemen QuadCopters mee en elektro zwevers.
    Al met al heb ik er nu al dikke zin in.
    Ondanks de kou is het altijd bere gezellig met ons clubje en we vermaken ons altijd opperbest.
    Zal mede komen omdat we een soort van harde kern piloten vormen die vooral met het mooie seizoen elk weekend bij elkaar komen om te gaan vliegen.(s'winters is het vliegen afhankelijk van het weer)
    Het leuke en fijne ervan is dat wij allen met totaal verschillende vliegtoestellen vliegen.
    Van vliegtuigen tot MultiCopters tot aan elektro CP heli's.
    Aan diversiteit dus totaal geen gebrek.
    De jongste telg is 17 jaar en de oudste 64.
    Ook dat maakt het best wel leuk.

Ik wens jullie allen een hele fijne zondag.
    Indien ook jullie nog gaan vliegen vandaag, dan wens ik jullie behouden vluchten en hou de boel heel.
    Vr Gr Erwin

17. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Hoi Roel,

Die filmpjes alle kanten op blijven echt gaaf om te zien. Doe je dat door 1 camera om de beurt een andere kant op te monteren of gebruik je er meer tegelijk?

Gr. Jerry

18. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    tanks..

Ik gebruik inderdaad 1 camera.
    Ik heb op verschillende plekken op de Thunderbolt klitteband geplakt. Meestal zijn het drie vluchten waarvan ik dan de oninteressante stukken wegknip (circa 90%) in een videobewerkings programma.

19. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Vandaag weer eens met de Jug gevlogen..:p

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Tribal69

Tribal69

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Altijd leuk je filmpjes te bekijken !
    Ooit hoop ik ook meer tijd vrij te hebben om te vliegen...

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina