Algemeen Parkzone Warbird Topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Roel H, 16 okt 2011.

1. Gert Mulder

Gert Mulder

Lid geworden:
    27 feb 2009
  2. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Hoi David,

Ik heb ook de mustang (op dit moment nog helemaal standaard) en deze vliegt echt lekker. Heb eerst de nodige vlieguren gemaakt op de simulator. Toen ik de Mustang voor het eerst het luchtruim ingooide was het net of ik aan het simmen was, het toestel doet gewoon wat ie moet doen, dat was een mooie ervaring na de ellendige F16 die ik eerst had. Je kunt er standaard loopings en rollen mee maken en onderste boven mee vliegen. Dat er geen wielen onder zitten is geen probleem, gewoon op de buik landen in het gras. (wel van te voren de boel voorzien van tape aan de onderkant tegen beschadigingen). Wat betreft de rudder, die heb ik ook nog niet aangesloten en dat vlliegt prima zo (kan altijd later nog net zoals de wielen). De Mustang was net in de aanbieding voor 100,- bij Freak Ware in Duitsland. De Messerschmitt is volgens mij nog steeds in de aanbieding bij Scheighofer of zoiets. Ik heb ook zitten twijfelen tussen een p51 van Hobby king of van Parkzone, maar gezien de reacties van de diverse mensen toch voor de PZ gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad!

Ook is het een groot voordeel dat je (meestal) makkelijk weer aan onderdelen kan komen, wat niet onbelangrijk is!

Gewoon gaan voor Parkzone, kost paar tientjes meer maar voor 100,- meer plezier!

Gr. Jerry

3. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Vandaag, op de eerste mooie dag van het jaar, voor zonsondergang nog even met de Jug gevlogen..

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. scaleflyer

scaleflyer

Lid geworden:
    6 jun 2010
    Niets voor jullie?

Hey allen,
    Heb gezien dat op de meeting in dessel een Parkzone Warbird meeting in het voorprogramma zit.
    Is dit ook niets voor jullie?
    Ik ga er alleszins zijn met de bf109 van PZ

grts Jonathan

5. david stelma

david stelma

Lid geworden:
    27 dec 2010
    oke, ik heb nog het 1 en ander gelezen over die van Hype. en dat gaat hem niet worden.

ik denk dat de mustang hem ook niet word omdat daar geen landingsgestel bij zit en dus het vliegtuig beschadig bij een landing op een kaal grasveld, ik kan dan wel een landingsgestel erbij kopen maar dan word hij alweer wat duurder en dan moet je het ook zo maken dat de wielen eraf kunnen voor een landing op hoog gras waar een landingsgestel niet handig is.

de corsair bevalt me wel omdat er een landingsgestel bij zit die er ook af kan met in de plaats skides, het is een wat groter vliegtuig, je kan er meer taxiën (ik hem nog nooit een vliegtuig gehad waarmee je kan taxiën) en niet al te duur is.

en dan de spitfire: dit vind ik echt een geweldig vliegtuig dus dat word denk mijn tweede keus. hij heeft een intrekbaar landingsgestel en een fantastische look waar ik eventueel ook wel meer voor wil betalen.

jonathan: ja dat is idd wel iets voor ons denk ik.

mvg david.

ps. ik houd jullie op de hoogte met mijn plannen

6. Johaver

Johaver

Lid geworden:
    19 aug 2011
    Ik heb mij ingeschreven met de P38 Lichtning, als alles goed verloopt heb ik ook de Me BF 109 van Pichler bij.
    Dit op 28 April 2012.
    Hier inschrijven:
    http://www.3dextratime.be/

Johan.

7. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Goed bezig daar in belgie (Dessel), maar mij iets te ver rijden.

David, de Spit heeft standaard geen intrekbaar landingsgestel, deze kost nog eens ca 65 euro extra! Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik zou me niet al te druk maken over hoe mooi het toestel eruit ziet. 1 crash en het mooie is eraf! De meeste mensen die ik ken hebben het toestel al eens moeten repareren of voorzien deze uit voorzorg al van tape etc. om de boel te beschermen/verstevigen. Het vliegtuig is uiteindelijk toch maar gemaakt van een soort veredeld piepschuim. Het gaat mij erom dat ik lekker kan vliegen en ik geef dan liever 45,- euro uit aan snelle motor en ESC of aan extra lipo's dan aan landingsgestel, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De spitfire is wel een super toestel om te zien, dat ben ik met je eens. Hoe de vliegeigenschappen zijn weet ik niet en ik ken verder ook niemand met dit toestel.

Gr Jerry

8. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Afgelopen week gevlogen met de Thunderbolt.
    Iets te laag gevlogen, waardoor de grond de camera eraf tikte.
    Gelukkig niet gecrashed.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Wat heb jij toch een verdomd mooie vlieglocatie Roel.
    Wordt er bijna jaloers op.
    Zelf hebben wij hier ook ruimte genoeg, maar dat van jouw overtreft het wel.
    Met name dat korte gras lijkt me ideaal om vanaf te kunnen starten en landen.
    Enne........zag ik nou een asperge veld?
    Ben dol op asperges..........
    Vr Gr Erwin

10. david stelma

david stelma

Lid geworden:
    27 dec 2010
    Oke, jongens ik ben net terug van rc-addict.
    En heb de F4U corsair gekocht. En wat ben ik er trots op:D.
    Mijn eerste schaal vliegtuigje na een heel jaar ervaring opdoen met depron modellen zeiden ze dat dit wel een leuk toestel is voor amateur en pro.
    Ik moet zeggen dat ik hem op foto's soms wat vond tegen vallen. Maar nu zo in het echt vind ik hem echt prachtig.
    Ik heb de PNP versie voor 117,80 euro. Lipo en ontvanger heb ik al dus het is een mooi prijsje.

Ik heb dit vliegtuig genomen omdat de mustang niet was afgeprijsd en er moest dan eigelijk ook nog een servo bij en de esc vind ik wat te precies vergeleken de motor
    (aangezien ik de komende tijd gewoon met de stock setup blijf vliegen). Het voordeel van de corsair is ook dat er vrij grote plastic skids bij zitten die ook wel wat bescherming bieden enzo.
    Maar 1 vraagje: Aan de onderkant van de romp zitten wel drie grote gaten. waarom zitten die daar? Ik zag in de winkel dat alle parkzone vliegtuigen dat hadden dus ik maak me er niet druk om. Maar kan je deze gewoon dicht maken?:rolleyes:

Al met al ben ik er heel erg tevreden mee. Ik denk dat mijn vrienden hier wel een beetje versteld van staan:schrik:.

mvg david

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi David.
    Om te beginnen: van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
    Je hebt een goede keuze gemaakt met de Corsair.
    Wat die 3 gaten betreft aan de onder/achterzijde van het toestel: die zullen hoogstwaarschijnlijk voor ietwat luchtkoeling zijn.
    Ondanks dat er aan de voorzijde van de romp niet al te grote lucht inlaat gaten zitten zullen die 3 gaten aan de onder/achterzijde van de romp vermoedelijk dienst doen als lucht uitlaat.
    Zo kan de Air-flow binnen in het toestel lekker doorstromen.
    Persoonlijk zou ik die 3 gaten niet dichtmaken.
    Mocht het je optisch toch storen dan kun je de 2 kleinste gaten dichtmaken.Maar zou er altijd wel eentje van openlaten.

Zelf vlieg ik met 2 stuks Parkzone Corsairs.
    Eentje gebruik ik als ragbak en heeft geen landingsgestel eronder.
    De andere heeft wel de stock landingsgear maar heb ik grotere wielen onder gezet.
    Mijn Corsair vliegt heerlijk en dat komt mede doordat ik haar heb ge-upgrade met een sterkere motor en zwaardere regelaar (60A)
    Er zit een 1450KV Brushless outrunner in met een 9x7 prop.
    Vermogen genoeg en heerlijk toestel om mee te vliegen.
    Oja......ik vlieg haar op een Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo pack.

Ik hoop dat jij erg veel plezier zult beleven met je Corsair.
    Het is een erg fijn en goedmoedig toestel om mee te vliegen.
    Met name de lage Fly By's op een meter of 2 hoogte zijn een waarlijk genot om naar te kijken.
    Vr Gr Erwin

12. Roel H

Roel H

Lid geworden:
    16 sep 2004
    gefeliciteerd met je aanwinst..:D. Daar ga je veel plezier mee hebben.
    Die gaten zijn voor de koeling van de ESC. De lucht komt bij de motor binnen en verlaat het vliegtuig uiteindelijk via die gaten.

Edit: Dylan was me net voor..

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha Roel!!
    Gelukkig delen we exact dezelfde gedachtegang over die gaten!!
    Vr Gr E

14. david stelma

david stelma

Lid geworden:
    27 dec 2010
    oke, bedankt voor jullie reactie. ik ga denk ik met een wit gaas dicht maken zodat de lucht er gewoon door heen kan. maar dat je het minder ziet enzo.

hoe hebben jullie de horizontale eleveter vast gezet. wat in de gebruiksaanwijzing staat is dat je de plakbandjes moet gebruiken. maar dat lijkt mij niet zo mooi zitten eigelijk.

hebben jullie verder nog mod's ofzo, ik heb al grotere wielen gehoord en andere motor.
    verder nog iets?

mvg david

Edit: ik heb het vliegtuig getest of alles het doet, en alles doet het.
    alleen is het zo dat als ik mijn rudder servo en eleveter servo beweeg dat ze dan een continue piep geven die maar door blijft gaan totdat ik ze terug zet.
    maar als je aan de rudder zit dan hoor je die piep weer.
    als of ze gaan piepen als er kracht op komt.
    is dit normaal?
    en in de gebruiksaanwijzing zie je dat er veel instel functies zijn.
    waar zijn deze voor en moet je deze ook doen als je een dx6i hebt?

mvg david

Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  15. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Gefeliciteerd met je F4U Corsair, pracht vliegtuig.
    Het piepen is normaal, dit komt omdat het digitale servo's zijn die piepen.
    Geen zorgen :cool:.

Voor als je hem nog meer scale wilt maken door de tijd heen een leuke link:Park Zone Corsair [PZ corsair] - $22.00 :: Park Flyer Plastics - Official Website of ParkFlyer Plastics Hobby Accessories – Texas, USA

Mijn corsair:

[147502] algemeen-parkzone-warbird-topic

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Indien iemand nog interesse heeft:
    Morgen zet ik mijn Corsair te koop.
    Vr Gr E

17. Crasher

Crasher

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Hoi David,

Goed man dat je voor de kwaliteit van PZ bent gegaan, gefeliciteerd!

Ik merk dat jij jezelf nogal druk maakt over het uiterlijk, maar je moet of een goede piloot zijn of je er niet al te druk over maken, want waarschijnlijk zul je toch kleine (of grote) schade's oplopen. Wat betreft de elevator, deze heb ik zelf vastgezet met aan beide kanten aan de onderkant en bovenkant een stukje plakband. Als je dit niet mooi vindt kun je het ook lijmen, maar dan is die bij eventuele schade moeilijker ter vervangen.

Ga zsm vliegen en geniet er eerst van voordat je hem gaat pimpen. Wat beteft modificaties, ik ken zelfs mensen die hem volhangen met leds! Wel gaaf maar niet scale.

Als je de motor standaard houdt, kun je op een lipo wel lekker lang vliegen. Zelf heb ik in mijn Mustang nu sinds een week een Turnigy 3542 1450kv zitten met Turnigy 60Amp ECS en hij fluit erover!! Nadeel is wel dat de lipo's nu leeg zijn in ca 5 minuten. Als je van plan bent standaard te blijven vliegen dan heb je denk ik aan 2200 3s 20C lipo al genoeg en die zijn bij Hobby King goed te betalen (ca 16 euro).

Houd ons op de hoogte en succes met de maiden!!

Gr. Jerry

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heb mijn Parkzone Corsair strakke bak in het verkoop Topic gezet.
    Indien iemand er vragen over heeft: stel ze gerust.
    Vr Gr Erwin

19. Gert Mulder

Gert Mulder

Lid geworden:
    27 feb 2009
    Parkzone Dogfight video.

link werkt niet

Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
  20. Gert Mulder

Gert Mulder

Lid geworden:
    27 feb 2009