Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ja.. ik zie het nu in het boekje staan, Maar ik had me boekje bij iemand laten liggen dus ik kon niet in het boekje kijke.. maar ik heb me boekje toenstraks opgehaalt:) toch bedankt he. :) en wat je zegt klopt wel zo ongeveeer ;)

Ik heb probleme met mijn trekstart :(

het touwtje van me trekstart gaat niet meer van zelf terug als die op de motor zit.. maar als ik hem er afschroef dan gaat die wel gewoon van zelf terug.
en net wou ik gaan rijde. en toen ging het trekken gewoon goed, maar toen die uiteindelijk bijna aan schoot bleef het touwtje weer hangen :S..
weten jullie misschien mogelijke opties die het zoude kunne zijn ?

alvast bedankt :)

Touwtje vies en inwendig de trekstarter. Bij mij precies hetzelfde. Even uit elkaar halen en met remmenreiniger schoonmaken.

Dag!

Hier wat foto;s van mijn Savage

Volgende specs:

- Wanderer 8xl / bk 9920
- 16 cellen ib4200 wc
- Hitec 945

Groeten,
Lourens

help, de temp van mijn 4.1 savage x loopt op tot 140graden. En dit al bij een buitentemp van 5 graden.
Motor heeft 5 liter gereden en rijd nu op16% nitro.
Rijker zetten van de hoge toeren sproeier gaat niet (sputtert dan tegen).
Wat kan ik doen heb geen goesting in lelijke koelgaten?

Gloeiplug osA5

Zelfs zonder body krijg je de temp moeilijk onder de 140c

Als je motor rijk genoeg staat (en dus een mooi pluimpje geeft) zou ik me met 140 graden geen zorgen maken. Ik zorg dat ik meestal rond die temp zit. Je kan ook 20% oil + nemen (Tornado) door de extra nitro wordt hij wat koeler en de extra smering helpt ook wat mee.

wow 140 graden is wel veel want in de handleiding staat max. 135 graden ik denk dat je je high speedneedle een half draatje rijker moet zetten (krijgt ie meer brandstof dus word ie cooler)

135...140 .. maakt toch weinig uit! Die paar graden verschil merkt je de motor niet hoor..
Alles tot 150 graden is eigenlijk gewoon OK; de ene motor loopt het lekkerst bij 105 graden, terwijl de ander liever 135 graden heeft om optimaal te presteren. Sommigen hebben het liever te warm als te koud!

Mijn ervaring met de S-25 (nagenoeg gelijk aan de F4.1) op mijn Ravage is dat 140-150*C een normale bedrijfstemperatuur is bij flink rijden en stuiteren in mul zand (dus de motor moet flink presteren). Na ruim 30 liter op Sidewinder 25% geen problemen, anders dan dat de carburateur door een onfortuinlijke landing uit het huis brak en onherstelbare scahde achter liet.

Dat was dan een erg harde landing Sleur

Hahahaha, ik heb sleur nog nooit een zachte landing zien maken. Zou echt wat zijn om mee te doen bij [s:5a351fd51e]aircraft[/s:5a351fd51e] modelauto crash investigation :mrgreen:

Raimond zei:
Dat was dan een erg harde landing Sleur 8O :D
Het is de schuld van Ken (je weet wel, het vriendje van Barbie die de ATV bestuurt). Hij mikte niet goed, stak zijn kop in het zand en duwde zijn dikke reet dwars door de carburateur heen. Gelukkig heb ik hem enkele weken later afgestraft en heeft de onnozele zijn hand eraf gereden. Nu neemt zijn broer Ben de honeurs waar. :D

ken_and_ben2.jpg

Foto is al wat gedateerd...

Weet iemand in dit topic of de alu diffs van de savage X ( HPI nr 86826) ook in een normale savage passen.
Was zojuist bij de winkel te Bussum, deze alu-diffs zijn ongeveer 25% goedkoper als de Diff met het plastic huisje.
Beide hebben spider gears en zijn geassembleerd.
Kunne het op internet niet goed vinden want de standaard diff's van de X passen volgens de website van HPI wel in de normale savage.
Bij de alu diff staat alleen dat het een option part is voor de Savage X ss maar daar zitten ze standaard in dus die info klopt ook al niet.

Back