Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb mijn veertjes van mijn koppeling gebroken gehad. Ik was gewoon aan het rijden (rustig) en opeens reed hij niet meer. Hoe kan dat?

Vic
 
hoi,

ik rijdt meestal alleen even onroad om warm te rijden en/of afstellen.
weet iemand nog wat standaard kuren van een savage, waar je dus rekening mee moet houden?

M.V.G.
Tjeerd
 
@ neoblader,

Bestel gelijk een tankprotector, aangezien de brandstof tank deels buiten de auto hangt en dus nogal gevoelig is, raad ik je dit wel aan.
Verder kan ik zo 1,2,3, geen vervelende eigenschappen van savage bedenken.:-D
 
hoi,

die tank guard heb ik al.
ik ga binnenkort tussen de tank guard en de tank zelf wat traag schuim stoppen tegen toch eventuele klappen, die tank guard is ook niet al te zacht.

M.V.G.
Tjeerd
 
DSC01148%20(Custom).JPG


zit gewoon onder de tank bevestigd met 2 boutjes.
 
neoblader zei:
DSC01148%20(Custom).JPG


zit gewoon onder de tank bevestigd met 2 boutjes.

lol wel ziekelYke auto 8O maar "ze" zeggen dat al dat aluminium niet goed is voor de auto toch, want dat veranderd et breekpunt etc, stond hier verder terug in dit topic nog, maar ziet er in iedergeval wel ziek uit :)

-mattijn
 
hoi,

ja het zweeft wel in mijn achterhoofd, alle plastic onderdelen heb ik nog, zit er aan te denken om die er onder te zetten, Maar iemand zei ook wat over die buigbare onbreekbare draagarmen van GPM, linkje?

M.V.G.
Tjeerd
 
Ik heb mijn veertjes van mijn koppeling gebroken gehad. Ik was gewoon aan het rijden (rustig) en opeens reed hij niet meer. Hoe kan dat?
heeft er niemand daar een antwoord op?

Vic
 
Als je een 4.6 hebt zit er zo,n conische wheelnut bij waar je veertjes in vallen bij je koppeling het tapse gedeelte moet dan naar buiten wijzen. Dus van het vliegwiel af . Ik had dat in het begin ook en zodoende 2 setjes veertjes op 1 liter al verspeeld en draai het boutje goed strak aan.Waterpomptang op het vliegwiel eventueel een doekje ertussen (tegen beschadiging ) en dan met een bougiesleutel goed vastdraaien. succes.
 
Hoe zien jullie savages dr eigenlijk allemaal uit? :P
ik zal mijn foto's dr binnekort opzette maar heb nu ff geen zin om ze allemaal te gaan resize :P, die van my is oowk best wel standaard, heb dr alleen lichtjes ingebouwd [die nu al weer kapot zijN :P]

-mattijn
 
eh beetje dood hierro,, ff iets nieuws:

Wat zijn jullie hop ups/tunings onderdelen? :) en hoesnel gaat hij nu [ongeveer] :)

die van my is stock alleen dr sit een andere luchtingfilter op en wat lampjes

-mattijn
 
hoi,

foto van mijne, zie hierboven.
zitten nu truckzilla banden onder
verder is de voor en achterophanging volledig aluminium.
de hele drijflijn is Heavy duty
servo's zijn redelijk standaard daar komt nog wel verandering in
LRP Z.28 motor
stage 2 filter
tuned uitlaat
reverse
binnekort cam type servo saver
spider diffs
zal vast wel iets vergeten zijn maar dat was het wel zo'n beetje

Ik heb nog wel een leuk onderwerp:
Wat heb je allemaal veranderd aan je savage (hop-ups / mods) en wat ben je nog van plan met je savage.
ik wil sowiezo betere servo's
en ik wil nog een 2e kap erbij waar ik mijn draadloze camera in kan bouwen.

M.V.G.
Tjeerd
 
Hier mijn aangepaste onderdelen van de savage van mij en mijn vriendin;

Savage 25, nieuwste versie (vriendin)

- 3 speed gear box
- Alu. ribbed tuned uitlaat
- stage 3 luchtfilter
- 13kg thunder tiger stuur servo
- alu. mid. skitplate
- alu. schokdempers
- Dual diskbrake


Savage 25 LE (van mij)

- LRP Z.28R spec2 4.6cc
- stage 3 luchtfilter
- Alu skitplates rondom
- voor en achter lichten
- 7kg futuba stuurservo
- wheelie bar
- Hotbodies alu. schokdempers
- Totale vermogen ligt nu op de 4PK
- Tja verder heeft de LE al alles wat de savage verder nodig heeft!


Het gene wat ik nog wil verandere aan de savage is Low Gravity TVP`s, betere stuurservo, de zelfde die mijn vriendin heeft.... ehm, De UFO wielen van Hotbodies...... dat was het wel zo`n beetje ik ga verder niks van aluminium maken enzo, omdat dan het breekpunt te groot is, en je auto wordt er gruwelijk zwaar door.

en hoesnel gaat hij nu [ongeveer]

Tja dat is altijd een discussie punt wat je ook zegt.......... ik zelf denk dat mijn savage zoals die nu is........ tja zal zo`n beetje ergens tussen de 70 a 75km/h liggen.
Die van me vriendin, denk ik ongeveer ergens tussen de 65 a 70km/h. Maar goed net wat ik al zei, dit blijft hoedan ook altijd een discussiepunt!

Dus voor de gene die het niet met mij eens zijn 'IK GA GEEN DISCUSSIE AAN" :-D :-D
 
wat ik ga doen om me snelheid te teste, gewoon een stuk precies opmeten [dus bijv. 50 meter] en daar 2 lijnen leggen, op volle snelheid hem eroverheen te blazen, en dan kijken hoesnel hij erover doet [hier kan je dus ook kijken wat de top is op asfalt, gras, zand etc]. Dus als hij weer rijd zal ik het ff opmeten : )

-mattijn
 
hoi,

niet dat ik een discussie aan ga, en verder wil ik eigenlijk ook geen reacties hierop ;).
ik vindt dat snelheid voor off-road geen barst uit maakt, harder dan 60 wil je geen eens op een stukje off-road want dan is hij onbestuurbaar, trekkracht is belangrijk bij off-road!

ik vind idd mijn savage zwaar (6 Kg) met al dat alu, heb er ook niet voor gekozen he ;) zat er al op bij de koop, maar ik wacht nog even met kunstof onderdelen erop zetten i.v.m. de kou.

M.V.G.
Tjeerd
 
niet broos denk ik, zal hooguit een paar micrometer krimpen. ;)
 
oei foute boel :P

maareuh als ik nou me trek kracht zou willen verbeteren, wt zou ik dan moete nemen? uitlaat? 3 gear?
sowiso ga ik dual brake disc dinge neme want het remmen doet ie niet zo snel [ongeveer 2 meter tot stilstand ofzo]

-mattijn
 
Back
Top