Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

weet iemand de gemiddelde laadtijd van een lipo

Mijn glazen bol is vast weer kapot want ik kan niet zien wat voor een capaciteit je accu heeft, met welke amperage je laad en hoe vol de accu was toen je hem aansloot.....

De theoretische laadtijd is laadstroom delen door capaciteit. Daar overheen komt nog een stukje verlies en balanceringstijd.

@Roelof; laat die glazen bol eens repareren, of beter nog; investeer een keer in een goede kristallen versie. Dit schiet niet op, zo...

@quicky; ik raad je aan om lokaal hulp te zoeken bij winkel of club, of bij een enthousiaste mede hobbyist in je buurt. Als je in je profiel je woonplaats vermeldt zijn er vast mensen die je willen helpen. Het is een machtig mooie hobby, maar als je veel kapot maakt door gebrek aan ervaring kan het wel eens minder leuk worden, en dat zou jammer zijn.

Hugo

afgaande op je foto s hij 3300 KV en dat zal wel ongeveer 10.5 T zijn hoor. Wat je tandwielen betreft kun je dit redelijk goed zien hoor of je spur/pinion al dan niet gestript zijn maar kan ook 1 van je overbrengingen zijn als je zoveel power gebruikt want de 01 is daar eigenlijk niet voor gemaakt en is om problemen vragen.

Hy
Ik heb dus een nieuwe batterij gekocht en het is juist dezelfde als mijn vorige maar nu gaat mijn auto nog niet eens half de snelheid dat hij vroeger ging kan het zijn dat het een slechte batterij is

Ff naar de shop gaan waar je hem gekocht hebt en door laten meten. Tenzij je de mogelijkheid hebt om zelf de accu door te meten.

Je mag er toch vanuit gaan dat hij daarin niets in het gewijzigd. Maar je weet maar nooit. Wel uitsluiten dat alles goed staat ingeregeld.

@ quicky
Waarom ga je niet even met je rc en het probleem langs je dichtstbijzijnde rc shop om daar de kwestie voor te leggen? Hoogstwaarschijnlijk kunnen ze je direct van je probleem af helpen en geven ze je tips om het volgende keer te voorkomen.

Het is maar een tip maar als het goed is, heb je op het lange termijn meer profijt hiervan dan telkens op fora vragen stellen en wachten op antwoord hierop.

Laatst bewerkt door een moderator:
@quicky, als het een lipo accu is, heb je een lader nodig met lipofunctie.
Bij optrekken een krakend geluid kan van alles zijn. Meestal zit het in het achterdiff.

Zoals al een paar keer is genoemd langs gaan op een baan, een winkel of mensen in de buurt die er meer van weten.

Steven

bestel je bij conrad 21.99 euro of ja rc mart lekker goedkoop maar out of stock !!!!
dus ja .
ik heb der wel eentje 17.50 euro maja die is al 10 jaar gebruikt 13 doodsklappen meegemaakt dus zeg het maar ?

ja zag hem bij conrad duitsland maja 21.99 euro dus schiet ook niet op maar dan weet je wel dat het normale prijzen zijn .....

Back