Algemeen traxxas bandit XL-5 en VXL Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door MHMike, 12 okt 2010.

1. Tinus-online

Tinus-online

Lid geworden:
    28 feb 2009
    lol, het is mat zwart, meer zei ik niet idd. ;)
    Maar het is gespoten met krylon fusion, matt black. uit de UK. :)
    ziet er echt heel erg mooi uit, maar het is helaas niet heel krasbestendig :(
    (blanke lak er overheen zou het matte effect teniet doen )

2. jujuke

jujuke

Lid geworden:
    22 apr 2010
    Ik ben in de winkel gaan horen en die rade mij ook een vxl aan omdat deze beter is en omdat als ik een xl-5 koop het de bedoeling is die later uit te bouwen en de winkelier vertelde me dat het dan zelfs bijna meer gaat kosten dan dat ik nu meteen die vxl koop

3. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Zoals ik al zei je krijgt meer waar voor je geld, het wagentje blijft hetzelfde aleen wat er in zit niet.
    Heel mooi wagentje om mee te beginnen erg snel

4. Tam

Tam Guest

Hallo, ik ben ook een nieuweling hier op het forum, ben er eigenlijk niet voor mijzelf, maar voor mijn man. Hij heeft gisteren een Bandit binnen gekregen, geen vxl, maar de gewone uitvoering. Nu lees ik maar heel weinig hier terug op het forum over de Bandit, blijkbaar ligt dit type toch niet zo bij de fanatiekelingen, alleen mijn vraag is, waarom niet? Mijn man heeft deze auto van mij kado gekregen, maar krijg het vage vermoeden dat ik beter een andere had kunnen aanschaffen. Ik ben al een paar dagen flink het forum aan het doorspitten, maar als leek zijnde heel ingewikkeld. Vooral als je totaal geen techneut bent. Heb wel 2 vraagjes, ten eerste zaten er geen body washers in de doos, zijn deze noodzakelijk of kan het ook zonder en tweede vraagje, ik las ergens in een topic iets over de vering, zit daar nog verschil in? Er zitten nu witte bij, maar vind zelf zilverkleurige mooier bij de auto passen. gezien het de zilvere uitvoering is. Verder is elke tip van harte welkom :D

5. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    Wees niet bang hoor, als je niet zoveel kan vinden over de bandit kun je ook kijken naar de rustler, deze auto's zijn op de meeste onderdelen gelijk, en over de rustler is genoeg te vinden :yes:

6. Tam

Tam Guest

Dank je wel voor je antwoord, zal daar ook eens bij gaan speuren, want wist niet dat de onderdelen gelijk waren. Ach, zo leer ik ook nog wat bij ;). Was al een beetje bang dat ik een "miskoop" had gedaan. Is dit type ook geschikt voor de wat kleinere heren? Heb nog twee zoontjes van 8 en 12 die ook heel graag willen rijden, maar moet financieel wel een beetje leuk blijven.

7. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    vind het een van de beste traxxas wagens.. het enige aandachtspunt is motor koeling naar mijn mening (heb een rustler vxl gehad)
    de rustler is populairder, maar de autos zijn vrijwel gelijk de bandit is iets smaller, en iets sneller, de rustler iets wijder inzetbaar/makkelijker te besturen (voor wat het waard is de verschillen zijn miniem)

en verder zit er een training mode op zoals je misschien weet dus je zoontjes kunnen dan echt wel veilig rijden, en zo niet zijn de onderdelen makkelijk te krijgen.
    de meeste sneuvelen toch door paaltjes en dergelijke (ophanging draagarmen etc), of oververhitting van de motoren. andere onderdelen krijg je vrijwel niet stuk

Rustler VXL topic deel 1 en de traxxas community forums staat alle informatie die je je maar kan wensen succes

8. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Srry ik begrijp dat het een XL-5 is in dat geval weet ik niet of er een training mode op zit, de rest geld nog steeds

9. Tam

Tam Guest

Ik heb onder de kap wel wat zien zitten waarmee je dat kunt regelen volgens mij. Voor de jongens zat ik eerst aan een tamiya XB Pro Rising Storm te denken, maar ze vinden deze ook heel erg mooi. Wat betreft de koeling, daar ga ik me maar eens in verdiepen. Verder ook nog eens kijken hoe het met de accu zit, of die een beetje goed is. Hij is nog niet in gebruik, moesten eerst de accu's en batterijen opladen, dus vanavond maar eens het eerste proefritje maken. Maar wat je advies over de body washers? Vanavond wordt ie uitgetest op de weg, dus worden nog geen sprongen mee gemaakt. Eerst maar eens proberen het een beetje onder de knie te krijgen.

10. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Als ik het goed begrijp zijn tegenwoordig de XL-5 modellen standaard tot op zekere hoogte geuprade zodat ze helemaal of bijna helemaal brushless ready zijn.
    Tamiya ben ik totaal niet van, volgens mij zijn al die offroad wagens voor beginners of gewoonweg slecht, ik zou er in ieder geval geen kopen. Zeker niet als ik al een bandit had. (je hoort altijd dat de electronica in die dingen zowieso om te huilen is)

Volgens mij kan je gewoon met de XL-5 gaan rijden en hoef je je nergens zorgen over te maken, de power die er in zit kan de wagen zelf met gemak aan.

Laatst bewerkt: 9 jun 2011
  11. Tam

Tam Guest

Ja, deze is idd brushless ready, wat dat inhoud weet ik niet, hou ik me ook nog niet mee bezig.
    Oke, dat geeft me de doorslag om toch niet aan de tamiya te beginnen, had er al zo mijn twijfels over.

Geen zorgen dus over de body washers dus, toch wel fijn als je als beginneling ( en ik al helemaal leek zijnde) toch goede antwoorden krijgt waar je wat aan hebt. Dank je wel hoor.

12. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
  13. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Edit: ...

Laatst bewerkt: 9 jun 2011
  14. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    ... xD

15. Tam

Tam Guest

:D Hij loopt super!! Hij staat op de 50/50 stand en gaat al behoorlijk hard (tja, dan is de straat wel erg kort), alleen het lampje van de esc brandt rood, maar heb het opgezocht waardoor dat kon zijn en blijkt dus door de accu te komen, is een Nihm. Wat wel even wennen is, is dat je de body er af moet halen om hem weer uit te zetten. Maar verder, super hoor.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
  16. Tam

Tam Guest

Toch achteraf niet helemaal super, voorwiel heeft speling, dus geprobeerd aan te draaien, maar het moertje/boutje of hoe je dat ook wilt noemen, draait door en is met geen mogelijkheid aan te draaien of er uit te krijgen :(

17. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    draaid het asje ook mee als het door draaid? dan kan het namelijk zijn dat er een pinnetje dat door je as heen zit gebroken is.

Je wiel zit over een zeskant blokje (hex) heen geschoven, in deze hex zit een sluifje.
    Nu zit er een gaatje in je as, hier gaat een pin door heen. Als je de hex over je as heen schuift valt het pinnetje in de hex. als het pinnetje afgebroken is of je hex dol is en je zou je wielmoer los proberen te draaien kan het zijn dat heel je as draaid maar je wiel niet. Overigens zou ik dat wel knap vinden als je hex of pin kapot is, maar het kan.

Anders is idd gewoon je moer dol en zou je hem er bijv af kunnen draaien met een tang waar je gelijk tijdig aan trekt.

18. Tam

Tam Guest

Er is idd een pinnetje uitgeschoten. Het gaatje kan ik zo niet zien. Maar hij is niet los te draaien, omdat je aan de binnenkant geen houwvast hebt, deze is glad en rond, dus zodra je het moertje los probeert te draaien, draait ie aan de binnenkant ook mee. Zal het eens proberen om hem vast te houden met een tangetje, als ik er bij kan. Pinnetje is niet afgebroken zo te zien, lijkt me eerder dat ie er uit gevallen is. Zie in ieder geval geen breekplekken om het maar zo te zeggen. Ga maar eens proberen hem los te krijgen, mijn man is op dit moment op zijn werk, dus moet ik het zelf maar gaan proberen. Anders wordt het een ritje naar de winkel.

19. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    dan heeft het ook niet erg goed vast gezeten, normaal kan ie er nooit uit vallen.

Probeer hem aan het uiterste met een tang te pakken, als je iets speling hebt moet dat wel kunnen. Dus achter je lagerbussen waar de kop van de as zit.

20. Tam

Tam Guest

Ja, het is gelukt, heb het pinnetje weer op zijn plek zitten, hij heeft nu niet die speling meer als gisteren, alleen als ik nu aan het wiel draai, dan geeft ie een schavend geluid. Wat kan ik daar aan doen?

Deel Deze Pagina