Algemeen traxxas bandit XL-5 en VXL Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door MHMike, 12 okt 2010.

1. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    zit de Hex wel over het pinnetje geschoven? hij pinnetje moet echt vast klikken in de hex.

2. Tam

Tam Guest

Ik zie geen hex (zeshoekig dingetje), wel zit er in de wiel zelf een gleufje waar hij in valt. Heb hem nogmaals los gedraaid en er op gezet, pinnetje valt netjes in het gleufje en nu schaaft hij niet meer. Misschien net niet ver genoeg er op terug gezet. Zal eens kijken bij onderdelen of ik daar de hex kan vinden, weet namelijk niet hoe zoiets er uit ziet.

Heb gekeken en gevonden bij onderdelen, maar er zit geen hex bij het wiel. Lijkt me bij deze ook niet te horen, omdat in het wiel zelf al zo'n sleufje zit, waar het pinnetje invalt. Maar ja, heb er verder ook niet zoveel verstand van.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2011
  3. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    oke dat is dan mijn fout, ik heb alleen een rustler tot mijn beschiking en deze heeft wel hexjes bij de voorwielen. Maar idd als je wiel een sleuf heeft heb je geen hex nodig. alleen een wiel wat een 6 kant gat heeft gebruikt een hex

Dat je er geen verstand van hebt geeft niks hoor, want met logisch denken zoals dit Kom je er wel :-D

Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  4. Tam

Tam Guest

Ik zie het niet als een fout hoor, zie het alleen als dankbare hulp. Want voor het zelfde geldt had er wel een hex tussen gemoeten. Maar ben blij dat ik hem toch heb kunnen fixen, ritje naar de winkel heb ik toch wel zodadelijk, ga mijn kids er ook blij mee maken met de Bandit, want ze wilden gisteren ook graag rijden. Hopelijk hebben ze twee dezelfde op voorraad, want ze willen allebei de blauw met rode hebben. :S

5. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    Kijk ook eens naar de rustler en de stampede, zijn allemaal in grote lijnen dezelfde auto. Nu hebben wij een rustler, maar onze kleine had uiteindelijk liever de stampede gehad, maar dat merk je pas als je er een tijdje mee speeld.

Alleen dan krijgen ze misschien ruzie om de auto's iedereen een bandit kan er geen ruzie komen :-D

6. Tam

Tam Guest

Nou, ze hebben de anderen ook gezien, maar hebben liever allebei een buggy. Ze waren vanmorgen al aan het ruzie maken omdat ze allebei dezelfde kleur wilden hebben hahaha. Maar ze weten nog van niets, had ze alleen uitgehoord. De accu's en 16 batterijen liggen inmiddels op te laden. Hun grootste favoriet waren eigenlijk Gravedigger en Monstermut (zijn helemaal weg van Monsterjam), maar dat ging me iets te ver over het bugdet heen. Vind dit al een flinke investering. Ben alleen vergeten te vragen hoe het met de frequentie zit, nou ja, ze kunnen toch niet eerder als vanavond (misschien, moeten nog de avondvierdaagse lopen) of morgenvroeg er mee rijden. Dus even kijken hoe dat loopt.

7. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Nou veel plezier en succes, goede zaak dat je ze zelf een beetje hebt laten kiezen denkik!

8. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
  9. Tam

Tam Guest

Dank jullie wel :D

10. Tam

Tam Guest

Nou, we hebben inmiddels er een Traxxas Slash erbij gehaald, ik wilde eigenlijk ook wel een Bandit, geen vxl, is me gewoon weg te snel en mijn man vond de Slash ook heel mooi, dus heeft hij nu de Slash, de jongste wilde ineens dan de zilverkleurige Bandit die van mijn man was en dus neem ik de Bandit van de jongste. Heb alleen een andere kap met gele en oranje vlammen er bij gekocht en in het midden waar het nu nog doorzichtig is, wordt roze. Tja, vind roze super, maar moet ook niet overheersen. Alleen is deze kap iets langer van achteren, dus even kijken hoe dat werkt i.v.m. het vastzetten van de achterspoiler, die is dus iets anders als de originele. Nu kan de hele familie aan het racen. En ooit nog eens een onroad wagentje, ben helemaal weg van de Mugen serie. Maar inmiddels dus al 4 traxxas modellen :yes:Nu eens kijken in het topic van de Slash 2WD. Overigens jammer dat de gebruiksaanwijzingen allemaal in het Engels is, dus zal nog wel even puzzelen zijn, gezien we niet zulke sterren in het Engels zijn.

11. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    zozo , dat gaat de ECHT goede kant op ;)

Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  12. Tam

Tam Guest

Ja, gaat zekers de goede kant op, alleen hebben de jongens al een technisch probleempje, waarschijnlijk de tandwielen, maar weten het niet zeker. Alles is dicht vandaag, dus wordt het pas zaterdag eer we het kunnen repareren, kan wel klakkeloos onderdelen gaan bestellen, maar dat is niet de bedoeling. Maar heb eigenlijk een vraagje, klopt het dat als je op gras rijd, dat dat zwaarder rijdt als op zand? Kan het kwaad om op gras te rijden? Want zand kom je maar weinig tegen. Misschien wel weer een blonde vraag, excusses dan daarvoor.

13. rsremco

rsremco

Lid geworden:
    3 aug 2010
    Ja zeker is gras rijden zwaarder, natuurlijk maar het ook uit hoe hoog het gras is. Als het heel kort gras is kan het weinig kwaad, als het wat hoger is moet je de tempratuur van je motor goed in de gaten houden.

14. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    met sand paddles is zand zwaarder hoor , dan mag je echt meerdere tanden met je pinion naar beneden wil je een chille temp hebben.

15. Tam

Tam Guest

:confused: Het zal, heb geen flauw idee wat je er mee bedoeld. Maar zal wel weer gaan uitvogelen :yes:

Oke, ben er achter, sand paddles zijn dus van die banden met flinke profiel om het maar zo te noemen. Meer dat monsterjamachtige iets. Hmmm, laat ik eerst maar eens gewoon leren rijden, want heb nog wel af en toe problemen met het naar links en rechts draaien, wat soms een leuk onverwachts effect kan geven. Op kort gras wil ik het ook eens gaan proberen, lijkt me ook wel heel leuk. Tot nu toe alleen nog maar op straat gedeelte gereden en een stukje gemeente hahaha, even de bandjes laten spinnen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2011
  16. Tam

Tam Guest

Heb eigenlijk een vraagje over de antenne, is het mogelijk om die te voorzien van een korter model? Of is hij eventueel in te korten? Ik had inmiddels de kap vervangen, maar zag dat er toch wel verschil in de kappen, die er standaard op zat is wat gestroomlijnder en die ik zelf met roze heb gespoten, is wat hoekiger. Ook de spoiler moest anders bevestigd worden, het is een originele traxxas kap. Maar desalniettemin vind ik het voor een eerste keer spuiten (alleen het roze dan) toch wel een gaaf bakkie aan het worden. Maar zou het kunnen om er een andere antenne op te zetten of in te korten, zonder verlies van bereik?

17. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    traxxas raad in in de manual om niet de antenne in te korten , ik zou dit dan ook niet doen.

als je toch echt een kortere wilt zou je een 2,4ghz zendertje moeten aanschaffen , dan heb je ook niet meer dat probleem met storing , kristallen en buiten bereik.

dit zou dan wel een leuk model zijn :Afstandsbediening "GT2" 2,4 GHz (2-kan.) - Pistoolgreep-afstandsbedieningen - Conrad Electronic en als je dan het gripje van de traxxas zender afhaalt (en over dit gripje schuift) heb je een super fijne 2,4ghz zender voor weinig geld :)

edit :
    die kap die je hebt is trouwens een kap van een stuk ouder model , persoonlijk vind ik em mooier :rolleyes:
    je zou die tube waar de antenne doorheen loopt ook nog roze kunnen spuiten met het overige roze dat je nog hebt.

18. Tam

Tam Guest

Oke, dus het zou in principe wel mogelijk zijn om er wat anders op te zetten. Zal er eens over na denken, want is wel wat makkelijker en ook voor de jongens, die moeten de hele tijd in de gaten houden dat ze de antenne van de afstandsbediening omhoog houden. Wat betreft de tube van de antenne, ik heb er nu een doorzichtig/cremekleurige op zitten, mijn jongste had nog zo'n bart smit auto met ook zo'n antenne en heb hem er daar afgehaald, staat al een stuk beter. Moet zeggen dat ik die andere kappen (de originele die er op zat) ook wel erg mooi vond, bedoel dan qua model, is wat gestroomlijnder en niet zo hoekerig. Maar dat is ieders zijn smaak natuurlijk. Komt overigens geen roze tube op, anders wordt het een rijdende zuurstok :D, maar zal eens gaan kijken voor zo'n andere antenne. Thnx.

19. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Je bent wel heel fanatiek van start gegaan he Tam :D
    Leuk allemaal hoor en succes

20. Tam

Tam Guest

Ja, vind het ook heel leuk om te doen, zie ook graag driften (was nog in Elst laatst). Wil zelf ook nog een keer een onroad auto, maar alles op zijn tijd. Heb wel wat mooie gezien hoor en ook wel betaalbare.
    Eergisteren nog even met de jongste naar een schooltje gelopen en daar was het even lekker rijden, glijden en spinnen (lag wat zandbakzand naast de zandbak :D. We hadden de grootste schik met z'n tweetjes.
    Vanavond nog op gras gereden, kort gras, maar vond het toch niet helemaal geweldig, motor werd idd er flink warm van en toen we de kappen openmaakte, schrok ik wel, het leek wel een grasmaaier van binnen, dus maar heel snel weer mee opgehouden. Maar wil ook nog eens een keertje gaan rijden op een echte baan, alleen niet als het superdruk is, want qua sturen wil het nog wel eens de andere kant op gaan als dat ik in planning had hahaha en denk niet dat de mede weggebruikers dat nu zo leuk vinden. ;)

Deel Deze Pagina