Goede morgen,
Even een reatie voor Klaas en Marc:
@klaas => Ik heb nog geen keuze voor de motoren gemaakt. Maar ik overweeg dezelfde aan te schaffen,2 van dezelfde welke in de Apache ligt.
Deze hab jij mij destijds geadviseerd. Of heb je een beter voorstel? Alice is natuurlijk wel een dubbelschroever.
@Marc => komt helemaal goed met de romp van de Alice. Ik zie nu dat het een slechte foto is, gemaakt met strijklicht.
En schuren en plamuren is nog lang niet gereed! Al mijn 12 gebouwde modellen zijn mooi glad, dus lukt het met deze ook wel, alhoewel het is wel nr. 13.

Ik realiseer me net dat ik mijn eerste schip , Smit Singapore , 40 jaar geleden heb aangeschaft. In 1982 heb ik het huis van mijn destijdse buurman geschilderd en daarvoor 300 gulden gekregen.
Daarvoor kon ik de bouwkit Smit Rotterdam van Billing Boats kopen. Hier heb ik de Smit Singapore van gemaakt.
Dit was mijn eerste en laatste bouwdoos,de andere 12 zijn allemaal "scrach build ".
Heel de noord Nederlandse scheepsbouw was toen in de ban van Smit, er zijn toen veel schepen gebouwd voor Smit.
Een serie suppliers voor Smil Lloyd : SL 75 serie en SL 25 serie. Ook Smit Singapore dus en Smit Orca en 7 havenslepers.
Dus zelf werkzaam in de scheepsbouw ben ik toen ook bevangen door het sleepboot virus.

.
Tot zover, gr . Menne