Als je wil springen doe het dan van heel hoog en snel, record poging parachute springen

Inderdaad, blijkbaar is de ballon ook defect door de wind en waren er al problemen met beide radio's.

Ze hebben blijkbaar nog een back up ballon en daarna is het over....

Stevo

Het is niet door gegaan vanwege het weer.

Maar Ron hij moet echt 1100 km/u gaan, hoog heb je daar toch minder last van omdat de lucht dunner is?

Daarom spreekt Ron van de geluidsbarriere op zeeniveau. De hoogte waarop deze parachutist zijn maximale snelheid haalt zal zo tussen de 15 en 25km hoogte zijn. Omdat de lucht daar veel ijler is ligt de geluidssnelheid veel hoger en dus zal deze man hoogstwaarschijnlijk niet door de geluidsbarriere gaan.

Oké nu snap ik het.
Ik wist dat niet, weer wat geleerd.:thumbsup:
Dus een straaljager kan hoger veel sneller vliegen voor hij door de geluisbarriere gaat?

Om die barrieere te doorbreken heb je toch aandrijving nodig ?
op "normale" hoogte zal hij nooit veel sneller dan ca. 300/350 km uur kunnen bereiken zonder "geavanceerd" stroomlijnpak met een heel lage Cw waarde ... op grote hoogte (dunnere lucht is miinder weerstand) zou het wel moeten kunnen, alleen als hij dichter bij de aarde komt remt hij "automatisch" weer af tot "iets" tussen de 300 en 350 km/u door de verhoogde luchtweerstand ...

Hij staat weer op de aarde, ik dacht even dat het mis ging maar hij heeft het overleefd.
3 wereldrecords gebroken:
snelste, hoogste sprong en hoogste ballonvaart

Ik ben wel benieuwd naar de functie van die deurbel/noodstop/quiz buzzer aan de buitenkant van die capsule. ;)

stratosdeurbel.jpg

En hij had een elastiek mee moeten nemen: Hoogste bungee jump ooit. :mrgreen:

Back