Als je wil springen doe het dan van heel hoog en snel, record poging parachute springen

mischien dat hij daar mee de deur dicht deed, of de ballon na een paar seconden loskoppelen?
Ja lol, de deur op slot doen. :lol: Je weet nooit of er boeven op die hoogte rondzweven. ;)

En de capsule is met leeg gelopen ballon geland. Dat is het dus zeker niet.
 
Ja lol, de deur op slot doen. :lol: Je weet nooit of er boeven op die hoogte rondzweven. ;)

En de capsule is met leeg gelopen ballon geland. Dat is het dus zeker niet.

Ja voor de boeven hehe.
Maar het zou toch kunnen dat de deur dicht moet voor de val op de grond?
Het zag er eerlijk gezegd niet zo goedkoop uit.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat die buzzer diende om op de grond iets te activeren voor de eigenlijke vlucht (zuurstofflessen oid)

Sleur,

Capsule is met zijn eigen parachute geland nadat de ballon werd afgeworpen.

Stevo
 
Ja, dat de capsule zijn eigen parachute had dat was duidelijk. Omdat hij toch een record gemist had, had ik een blikje Monster (8O ;)) achterover gegooid, die ballon nog een keer opgepompt en nog een keer gegaan. Helaas net als in elk regulier pretpark lang wachten voor een paar minuten plezier. :mrgreen:

Misschien dat de knop voor de schietstoel was. :? :rolling: Blijft het wel een "last minute" modificatie denk ik. Anders hadden ze die knop toch wel mooi weggewerkt en niet met een klemmetje op de steunen geschroefd. :(


Op de valreep nog een record erbij. ;)
 
Die knop was een "trick" om te voorkomen dat ie NIEt zou springen. activeert een grote schop tegen zijn K*nt.
Nou ok, volgens mij was het bedoeld om camera's te activeren. Ik geloof dat ik mission controle daar iets over zei in de checklist.
 
Maar toen hij buiten stond, heeft-ie de knop niet aangeraakt. En dan nog op zo'n high-tech ding zet je niet de camera's aan met zo'n noodstop knop. :? ;)
 
En dan nog op zo'n high-tech ding zet je niet de camera's aan met zo'n noodstop knop. :? ;)

Ik denk dat zo'n noodstop knop nog wel een van de meest veilige manier om iets in te schakelen. wat had je zelf in gedachten, een touchpanel oid? Zal goed werken bij die temperaturen en met de handschoenen etc. ;)
Afstandsbedienning zou ik ook niet riskeren, veels te grote kans dat het niet werkt.
Simpel en degelijk is in dit soort situaties toch bij uitstek de beste oplossing vind ik.

Ik denk alleen dat die knop een nood-deuropener is voor de cabine, voor het geval dat er iets mis gaat. (noodlanding oid.) en hulpdiensten er bij moeten komen. zo'n drukker snapt iedereen namelijk.
 
Het is toch niet logisch om een noodknop op een plek te monteren waar gedurende de hele vlucht niemand is. Als er een noodsituatie zou zijn geweest waarbij de "piloot" zou moeten springen, dan was het afhandelen van een noodprocedure binnen logischer, laatste handeling het openen van de deur en wegwezen. Dan druk je niet nog op een knop.

De knop wat ook niet om de deur nog te sluiten bij de afsprong. Gedurende de start, sprong en landing repte niemand naar die knop.
 
Het is toch niet logisch om een noodknop op een plek te monteren waar gedurende de hele vlucht niemand is. Als er een noodsituatie zou zijn geweest waarbij de "piloot" zou moeten springen, dan was het afhandelen van een noodprocedure binnen logischer, laatste handeling het openen van de deur en wegwezen. Dan druk je niet nog op een knop.


En als nu door zuurstof problemen de piloot buiten bewustzijn raakt oid? Kan me voorstellen dat ze zelfs verplicht volgens regels om de deur van buiten te kunnen openen.
 
Back
Top