Alu schokbrekers serpent

• Topicstarter Topicstarter Ron4you
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ron4you

Guest
Hoi

Ik heb de aluminium schokbrekers van serpent gekocht, met het vullen merkte ik dat de achterschoks langer zijn...
Ik weet nog dat met de standaard schoks bij het monteren duidelijk werd gezegd dat voor en achter even lang moesten zijn?

Hoe zit dat met de aluminium schoks dan? Je moet ze een heel eind indraaien wil je de rijhoogte instellen...ze zouden geschikt zijn voor de standaard veren setjes van serpent.
Alvast bedankt!

Ron

Nog even dit erbij, als ik de rijhoogte instel met de schoks dan komen de armpjes niet zover naar beneden dat ze de downstops raken als ik de achterzijde optil om balance te controleren. De veren zijn dan gewoon te kort om de armpjes verder naar beneden te drukken...

Hoe pak ik dat goed aan? Kan nergens iets vinden over deze schokbrekers en de setup ervan :(

Bedankt,

Ron

De schokbrekers zijn langer.
Hierdoor heb ik niet genoeg preload op de veren om de draagarmen tot aan de downstops te "drukken".

Zo kan ik dus niet de balans checken dmv het optillen van de achterkant en dan zien of beide wielen gelijk loskomen.
Hopelijk is dit duidelijker?
Bedankt,

Ron

Aha...de schokbrekers zijn achter langer en de veren ook. Maar niet lang genoeg?

Kijk eens in je bouwhandleiding....................... :roll:

Pagina 18:
Front shocks 67,5mm
Rear shocks 76.5mm

Voor de korte veren en achter de lange, aan draaien tot juiste grondspeling van je chassis (6-5,5-5mm of zo) daarna pas als je alles goed heb afgesteld je tweak eruit halen.

Ja, de schokbrekers achter zijn een stuk langer als de standaard schokjes, bij modelsport zeiden ze dat het verensetje van serpent ook op deze moet passen, ik twijfel nu wel daaraan.

Wie weet het zeker?
Bedankt,

Ron

sinds wanneer zijn standaard serpent schokbrekers rondom even lang? zowel onder me impuls(historie) als onder me 705 zijn de achterste exemplaren altijd al langer dan voor.

mvg jarno

rs4evo3 zei:
sinds wanneer zijn standaard serpent schokbrekers rondom even lang? zowel onder me impuls(historie) als onder me 705 zijn de achterste exemplaren altijd al langer dan achter.

mvg jarno

Bij mijn Impulse Pro / 705 / 710 ook en van iedereen: voor kort/achter lang.
Bij een Mugen en Kyosho is het een ander verhaal.

Ik snap het niet dat iemand niet zijn manual kan lezen............

Schrijver99 zei:
rs4evo3 zei:
sinds wanneer zijn standaard serpent schokbrekers rondom even lang? zowel onder me impuls(historie) als onder me 705 zijn de achterste exemplaren altijd al langer dan achter.

mvg jarno

Bij mijn Impulse Pro / 705 / 710 ook en van iedereen: voor kort/achter lang.
Bij een Mugen en Kyosho is het een ander verhaal.

Ik snap het niet dat iemand niet zijn manual kan lezen............

Hierdoor heb ik niet genoeg preload op de veren om de draagarmen tot aan de downstops te "drukken".

Wijsneus...je moet even LEZEN....

De nieuwe aluminium schokbrekers zijn een stuk langer dan de standaard schokbrekers, da's duidelijk toch? ok..

De veren zijn voor en achter idd verschillend, voor een kortere dan achter, om achter de rijhoogte in te stellen moet je de standaard schokbrekers al behoorlijk indraaien (de kraag naar beneden draaien...duidelijk?)

Wat gebeurd er nu als je met diezelfde veren nou nog langere schokdempers gebruikt?
Juist.....dan moet je de kraag nog verder indraaien om rijhoogte te krijgen. Zet daarna de auto op blokken en de veer drukt de armpjes naar beneden totdat ze uitgeveerd zijn...duidelijk weer?

Dat laatste stukje dat de veren geen preload meer hebben weerhouden de draagarmpjes om tot aan de downstops te zakken (ze vallen wel vrij zonder hapering als de schoks en swaybar eraf zijn)

Logische vraag die dan volgt " zijn de standaard veren goed om met de aluminium schokbrekers te gebruiken en zo ja hoe los je dan het probleem op? " ...

Sorry hoor, maar in mijn handleiding staat dit niet....weet niet welke jij hebt maar is zeker een limited edition ofzo?? :evil:

Ron

Ron4you zei:

Wijsneus...je moet even LEZEN....

De nieuwe aluminium schokbrekers zijn een stuk langer dan de standaard schokbrekers, da's duidelijk toch? ok..

Sorry hoor, maar in mijn handleiding staat dit niet....weet niet welke jij hebt maar is zeker een limited edition ofzo?? :evil:

Ron

Hier een fototje:
links een korte rechts de oude en nieuwe lange
DSC00034.JPG

Ron4you zei:
Hoi

Ik heb de aluminium schokbrekers van serpent gekocht, met het vullen merkte ik dat de achterschoks langer zijn...
Ik weet nog dat met de standaard schoks bij het monteren duidelijk werd gezegd dat voor en achter even lang moesten zijn?

Hoe zit dat met de aluminium schoks dan? Je moet ze een heel eind indraaien wil je de rijhoogte instellen...ze zouden geschikt zijn voor de standaard veren setjes van serpent.
Alvast bedankt!

Ron

ik als wijsneus reageerde hier op :roll:

Ik geloof dat jullie het niet snappen....of ik leg het beroerd uit

Feit blijft dat ik niet genoeg draad op de schokbrekers heb om de preload juist te stellen, de kraag helemaal uitgedraait geeft een stukje zonder preload waardoor de draagarmen niet zakken..dus langere schokbrekerstangetjes.

Ik begin zwaar te twijfelen of ik wel de juiste heb gehad, deze zijn echt langer!
Maar op de foto's van jullie zijn ze even lang....nu snap ik waarom er werd getwijfeld of ik de manual wel had gelezen :(

Dus neem ik het woord "wijsneus" even terug en ga naar de shop terug en hem wijsneus noemen aangezien ik het zeker 3 x had gevraagd of dat wel zou passen!!
Sorry mannen :(

Grt, Ron

ag als jij het 3x vraagd in een zaak waar ze er verstand van zouden moeten hebben zou ik ook zeker denken dat ik gelijk heb. en ik vind het wel knap dat ondanks alle kleine en grote tegenslagen die je met wedstrijdrijden tot nu toe hebt gehad gewoon door blijft gaan met zoveel enthausiasme dat vind ik knap.

mvg jarno

Op de foto van Schrijver99 zien de plastic- en RCC shocks er omgeveer evenlang uit.

Het afstellen lijkt me dan ook net zo te gaan als met de plastic shocks.

Maar volgende week ga ik het zelf proberen.

rs4evo3 zei:
ag als jij het 3x vraagd in een zaak waar ze er verstand van zouden moeten hebben zou ik ook zeker denken dat ik gelijk heb. en ik vind het wel knap dat ondanks alle kleine en grote tegenslagen die je met wedstrijdrijden tot nu toe hebt gehad gewoon door blijft gaan met zoveel enthausiasme dat vind ik knap.

mvg jarno

Da's niet knap....da's passie, ik ben helemaal weg van deze hobby en het zal me ooit wel eens meezitten hoor :D

En idd...ik was zeker dat ik gelijk had, 3x gevraagd of ie het nu zeker wist en dan....GRRRRR
Waarschijnlijk heb ik een ander merk gehad, net even de prullebak omgekeerd op zoek naar lege zakjes en voila....geen serpent label maar wel de serpent artikelnummers...

Nogmaals sorry mannen, ik wist niet beter!

ff oftopic.

vandaag een college op me werk(quartel pijnacker) had een koppelingsveer van een pure ten alpha 3 op een fw05t gezet en hij snapte niet wrom die de koppeling(bij stationair) telkens pakte. verschil is de 1 pureten heeft teflon koppelings schoenen en de fw05 alumium. zo zie je maar weer zelfs sommige pro's maken fouten.

mvg jarno

Ik denk dat die "zaak" er heus wel verstand van heeft, maar iemand anders niet :roll:

Nog even een betere foto om te laten zien dat er ook bij voor en achter verschil in zit. Kijk goed naar het schroefdraad en de lengte van het huis.

DSC00035.JPG

misschien een bril of lensen een idee

Ron4you zei:

Da's niet knap....da's passie, ik ben helemaal weg van deze hobby en het zal me ooit wel eens meezitten hoor :D

En idd...ik was zeker dat ik gelijk had, 3x gevraagd of ie het nu zeker wist en dan....GRRRRR
Waarschijnlijk heb ik een ander merk gehad, net even de prullebak omgekeerd op zoek naar lege zakjes en voila....geen serpent label maar wel de serpent artikelnummers...

Nogmaals sorry mannen, ik wist niet beter!

Ook wij lezen het forum, je kan te ver gaan.

Je hebt orginele serpent shoks vers van de pers in de orginele verpakking gekocht.

Zoals altijd.

Sorry Ron maar je fantasie slaat op hol,
3 maal gevraagt ?????

Succes verder met de hobby.
Aan ons en onze kennis zal het niet liggen.

Peter :D :D

:D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back