Alulah 2m span

Update

Ik ben begonnen om de randjes van de canopy bij te slijpen en glad te schuren.

IMG786.JPG

Dit is redelijk goed gelukt.

Nu verder met de mount van het kapje.

Eerst heb ik 2 gaten geboord.

IMG790.JPG

En uitgezaagt met een figuurzaag

IMG791.JPG

De houten delen heb ik in verstek geschuurd en pas afgetekend daarna bij gezaagd / geschuurd.

IMG792.JPG

Na veel schuren is het nu redelijk passend en word het tijd om delen samen te lijmen met epoxy.
Om het recht op de canopy te houden heb ik elastiek gebruikt en schilders tape.

IMG793.JPG

Nu heeft het tijd nodig om te drogen.
Koffie !!!!!!!!!!

Dat gaat de goede kant op Roel. Gezien je hetzelfde micro autootje hebt als mij, hier een foto dat ie er makkelijk in past ook al is ie uit 1 stuk.

full

full

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou kunnen met de tracker op de achterbank.
Kijken of ik hem ook in de caddy kan krijgen als die klaar is.
Desnoods een paar kleine aanpassingen maken.
Gat in het dak ofzo.:p

Goed, ik ga nu naar 't veld voor de maiden, Alulah 2M voorzien van 2x5000mAh 3S/20C dus da's ruim voldoende voor meer dan twee uur vliegen :D

alulah_2m_001.jpg

alulah_2m_002.jpg

P.s. Roel? Waarom lijm jij het triplex tegen de romp? Dat triplex moet tegen 't cockpit kapje gelijmd worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

@Sander : zo'n fantastisch gestroomlijnd toestel, je zou wat aan die camera moeten doen.... dan kom je wel op 3 vlieg-uren....
Wel heel mooi gebouwd trouwens. Bedrading netjes. Petje af.

Sander heel veel succes!!!!!!

PS: Ik heb het rompje alleen gebruikt als mal Mallert !!!!!
Als jij mij nu eens een mailtje gaat sturen IPV vliegen ;)

@Sander : zo'n fantastisch gestroomlijnd toestel, je zou wat aan die camera moeten doen.... dan kom je wel op 3 vlieg-uren....
Wel heel mooi gebouwd trouwens. Bedrading netjes. Petje af.

Ja ja, ik weet 't, dit is een prototype, dus alles in stappen. Ik ben al een paar maanden bezig samen met Robert om een hele nette FPV kist te ontworpen. Robert heeft kortgeleden z'n maiden gehad, vandaag was ik aan de beurt.

Alles ging voorbarig, ik heb de kist ongelofelijk hard op z'n donder gegeven, snap turns, 90-degree pull outs, etc. etc. Dit alles om erachter te komen waar eventuele zwakke punten zitten in het ontwerp. Alles is gelukkig heel gebleven, en dat zegt wat. Degenen die weten hoe ik vlieg als ik echt tot het randje ga weten dat 90% van de FPV of reguliere piloten een kist nooit zo op z'n donder zouden geven.

Door het monteren van meerdere keychain camera's op de kist kan ik nu samen met Robert gaan kijken hoe de kist zich gedraagt in de lucht, of er b.v. torsie is in de elevons, doorbuiging van de vleugel, etc. etc. Daarmee kunnen we dan weer verbeteringen aanbrengen in het ontwerp waar nodig.

Ik zal vanmiddag even één van de keychain camera video's posten, da's wel leuk en informatief lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Goed, video van de rechter elevon tijdens de testvlucht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik heb alvast een filmpje gemaakt van Sander's 2e vlucht:

Mooie vlucht Sander, nu je motor config. afstemmen en dan komt het helemaal goed.

MVG. Robert.

Mooie vlucht Sander, nu je motor config. afstemmen en dan komt het helemaal goed.

Je kent me inmiddels, ik wil een beetje een vlot model. Nu heb ik wel wat opties op 3s, maar feitelijk wil je naar 4S of zelfs 5S toe om nog een beetje goed rendement te halen. Ik heb vanavond aardig wat gesimuleerd met eCalc en denk dat ik morgen even twee nieuwe motoren bestel, dan kan ik even wat zaken vergelijken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

P.s. dat rendement hangt natuurlijk samen met de wens om én een beetje een vlot model te hebben én nog redelijke afstanden te kunnen afleggen én het feit dat dit geen schuimpje van 500 gram is maar een kist van ruim 2kg.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Een beetje power is altijd fijn, en dan is hogere spanning/lagere stroom wel goed voor het motor/akku/regelaar rendement. Tevens de juiste prop/vliegeigenshappen keuze.
Maar wil je rendement voor afstanden, dan is het vooral van belang dat de kist (en piloot) een beetje thermieken kan.

Ziet er allemaal veel belovend uit!

Congratulations! Great results with the maiden flight, she really handles well and has long legs in the glide, I like the analytical view with the wing camera to look at the elevons and other parts of the Alulah for design improvements, keep up the good work and have FUN, my own copy foamer should be ready in a few days, cheers,
regards to all,
Al

Back