Ambiorix Cup 09 / TMV Tongeren

Discussie in 'F3A-X' gestart door JVDO, 8 mrt 2009.

1. Ado

Ado

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Dan ga ik zondag er naar toe, ben wel benieuwd naar het freestyle gebeuren.

Greetz,

Andries

2. MrLaVo

MrLaVo

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Zaterdag

Ik ben zaterdag gaan kijken naar de wedstrijd en ik moet zeggen complimenten voor de organisatie en de deelnemende piloten. Van beiden was de kwaliteit hoog.
    Alles was heel goed geregeld het kamperen, eten, drank, toiletten, het was gewoon goed geregeld. De sfeer op het terrein was bijzonder gezellig, het was een erg leuk evenement.
    Dus vandaag gaan we weer terug.....

De kwaliteit van de deelnemers was erg hoog. De wedstrijd was lastig vanwege de enorme wind. Ondanks deze wind werd er door iedereen geweldig strak gevlogen. Wel waren de landingen met dwarswinden vaak lastig maar dit ging vrijwel iedere keer goed. Het was zo leuk dat ik nog wel eens vaker naar de F3M wedstrijden ga kijken.

Voor iedereen die vandaag thuis op de bank gaat zitten, rij richting maastricht en ga daar de grens over, 15 minuten later kan je op het vliegveld staan (Nav.gebruik: BOEBERG 110 te TONGEREN) Het gebruik van een navigatie is handig want het is iets lastiger te vinden anders.

Vandaag staat 3D vliegen centraal, dit mag je eigenlijk niet missen.

3. MrLaVo

MrLaVo

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Zondag

Het was druk in Tongeren,
    Vandaag stond het 3D vliegen centraal en dat ging opnieuw gepaard met veel tot soms heel veel wind. Hierdoor was er bij sommige piloten zichtbaar enige begrijpelijke terughoudendheid. Deze terughoudendheid was zeker niet bij iedereen bespeurbaar, regelmatig was het OoooH en Waaauuuu hoorbaar in het publiek. Dit was zeker hoorbaar bij de laatste 3D piloot, de belgische versie van Mister Bean, deze zocht duidelijk de grens van de mogelijkheden op. Zo waren er echter nog een paar meer van de Belgische team aerobatics. Kort samengevat ben ik ervan overtuigd dat ik dit weekend de europese top van RC piloten heb gezien, een geweldige ervaring voor iemand van het niveau "een easystar is 3D genoeg".

Het was een geweldig weekend,

4. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Twas een tof weekend, dikke fun!
    Spijtig dat ik in het vliegen wat een off-weekend had... Een volledige tegenstelling met Romilly, next time we will do better again :)

5. derosa

derosa

Lid geworden:
    18 jul 2005
    een paar foto's

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. remke germs

remke germs

Lid geworden:
    27 mrt 2005
    ja ,ik ben ook net weer thuis,
    was inderdaad een super weekend
    volgende keer vlieg ik ook mee

remke

7. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    Zijn er al ergens uitslagen te vinden?

8. 3w_flyer

3w_flyer Guest

eerste plaatsen waren mooi verdeeld.

inters : Fransman
    nationaal : Belg
    novice : Nederlander

de rest weet ik zo niet uit mijn hoofd

9. macgyver NL

macgyver NL

Lid geworden:
    6 jul 2005
    Na wat rekenfoutjes..... volgen de definitieve uitslagen nog ;).

Groeten,
    Jeroen

10. 3w_flyer

3w_flyer Guest

een beetje improviseren

inters :

nationaal :

novice :

freestyle :

met dank aan www.grossevoltige.com

Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2009
  11. extra_flyer

extra_flyer

Lid geworden:
    11 sep 2004
    Super weekendje achter de rug, en enorm geluk gehad met het weer ('t had veel erger kunnen zijn).

De weinige foto's die 'k heb genomen staan hier: Picasa-webalbums - Sam - AmbiorixCup09

12. MrLaVo

MrLaVo

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Freestyle uitslag

Nu pas zie ik de uitslag en met verbazing zie ik de beoordeling van de jury, die je zal moeten respecteren, maar ik begrijp deze helemaal niet. Zoals reeds eerde gezegd zit ik op het niveau een easystar is freestyle of 3D genoeg, maar toch begrijp ik de uitslag niet.

Ik heb alle freestyle piloten zien vliegen en diegene die tijdens de wedstrijd de allerhoogste wauuu factor kreeg van het publiek was de laatste piloot Gino Buts. Ik maakte kort hiervoor een grapje over hem, maar ere die ere toekomt hij was naar mijn niet professionele mening die dag diegene die de hoogste score had moeten krijgen. De 8e plaats is niet passend bij hetgeen deze persoon die dag heeft laten zien.

Mr Lavo

13. 3w_flyer

3w_flyer Guest

je krijgt dan ook geen punten voor de wow faktor. daar gaat het ook niet om.

wat wel telt :

veiligheid, harmonie met muziek, syncroon op muziek, gebruik van rook ed, artistieke waarde van gevlogen FIGUREN

hoe laag, hoe gek of hoe gevaarlijk je vliegt wordt niet gejureerd.

hier zijn andere wedstrijden voor. kijk hier maar : European Extreme Flight Championships

14. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Tjah, welkom in de wondere wereld van de jurysporten:p

Ben wel benieuwd naar videomateriaal overigens:)

15. gertje

gertje

Lid geworden:
    18 apr 2006
    inderdaad hij geeft een heuse 3D show wat de moeite is.Dit is wat jou boeide.
    Als je Sam Pets bezig zag was dit ook een Waaauuw.Maar helemaal anders;syncroon op de muziek,moeilijkheid van zijn figuren,variatie in zijn freestyle,harmonie,3.... Daar scoor je gewoon punten mee.Spijtig dat zijn smoke niet ging,anders zat er een top 3 in voor Sam.
    Het is net als kuntschaatsen,dit kun je ermee vergelijken,iemand die aan het jumpen is op het ijs zal minder punten krijgen.Hoe spectaculair het ook mag zijn. En iemand dat een gevarieerd aanbod van figuren op gepaste muziek brengt maakt het een mooie geheel en dat is wat men bij F3M freestyle wil zien.
    Wil je echt enkel harde 3D zien kun je beter naar Tsjechie rijden in september.Dan zie je niets anders dan piloten zoals Gino

16. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Je zou de regels van meerdere klasse eens moeten bekijken, de freestyle hier is idd totaal niet publiek georiënteerd, die EXFC bijvoorbeeld wel.
    Hier krijg je eerder dat de beste piloot wint heb ik het idee, maar dat maakt het niet duidelijk voor het publiek en kun je totaal geen inschatting doen zonder de regels te kennen.
    Bij (heli) D3D ftm/freestyle staat Wow-factor letterlijk in de regels, bij exfc worden punten toegekend als je (op muziek, gecontroleerd) de grond raakt in je routine.
    Je krijgt hierdoor een meer spectaculaire show maar niet perse een van hogere kwaliteit.

Ben overigens erg benieuwd naar filmpjes :D.

17. GiBi

GiBi

Lid geworden:
    2 okt 2007
    Dank je vr de goeie commentaar:p maar ja ik heb meer plezier als het publiek het goed vindt en uit zijn dak gaat Dan de punte:p maar je krijgt soms rare punte net zoals Jvdo Die achter gert was Die Dan meestal vr mij is:p

18. GiBi

GiBi

Lid geworden:
    2 okt 2007
    heeft er eigenlijk iemand iets gefilmt van de freestyle:p

19. Pharriesk

Pharriesk

Lid geworden:
    23 aug 2006
    Heb genoeg film en fotocamera's gezien, dus er zullen nog wel video's en foto's verschijnen neem ik aan..

20. GiBi

GiBi

Lid geworden:
    2 okt 2007
    ja ik hoop het ook :p heb al een paar keer aan het zoeken geweest maar ik vindt niks:p

Deel Deze Pagina