Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank u.@ Hans : heb ook al geprobeerd met zo.n schaafje, maar dat geeft bij mij veeleer een veelhoekig resultaat . Heb je tips om daar handiger mee te werken ?
@Patrick : mooie constructie, maar ik heb er 1) niet de plaats voor en 2) zo.n constructie maken, gaat mijn petje te boven … Knap werk in ieder geval en wel handig zo te zien ! Hoe werkt het juist ( vooral het rechter deel is mij niet geheel duidelijk )
Als je reactie op het veelhoekig schaven. Je schaafje zo fijn mogelijk afstellen is wel noodzakelijk. Maar ook dan nog geen probleem om hierna te schuren. Ik neem hiervoor bijvoorbeeld een stevig stuk schuurpapier van een stuk schuurband welke ik in mijn hand neem en om de mast klem die ik wil schuren. De uiteinde klem en draai je rond in een boormachine.
Zo schuur je deze toch snel weer helemaal mooi rond. Tussentijds met de schuifmaat hou ik de verschillende diktes in de gaten. Zo lukt het wel om in een half uurtje een mast voor te bereiden. En als het wat langer zou duren ook geen probleem natuurlijk.
Ik heb in dit topic mijn werkwijze gepost.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/vaardigheden-tips-en-weetjes.269159/page-10#post-4344540
Succes, als je vragen hebt hoor ik het wel.